Megane 1 - Yeni Renault Bobinleri Nasıldır?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meganne
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Yaş
43
pr_02_20.jpg


nasıl bilirsiniz bu bobinleri arkadaşlar..
kullanan var mı..

benimkinin orjinali renault-denso ...yeşi kafalı...
8 senedir bi sorun yok...

özel servislerde bobin soketlerini kırdılar..
yetkili servisteki eleman tek bobini plastiğinden kırdı(insanoğluinsan)
bunları tamir edecem...bi de makaronlarını falan yenileceğim..

(hikayesini anlatım kısaca:
rolanti dalgalanıyo diye yetkili servise gittim..
eleman 4 bobin değişecek dedi..
ya dedim bırak değiştirme,..ne alakası var dedim..
eleman intikamını oradan aldı )))
muhteşemm denso bobinimin tekini parçaladı )))
bobinin sokete giren plastiğini kırdı..
yapıştırsanda sıcaktan eriyo..
şimdiki aklım olsa müdüre şikayet ederdim...)) o zamanlar gençtim... )


ya bunlardan komple alacam...
veya elinizde 1 adet renault-denso varsa alırım...

denso yok türkiyede...bulamadım...bunlar acaba hemen bozulur mu

belkide hala fabrika çıkışıdır bu bobinler... ))
 
Son düzenleme:
güncelll
 
megane 1 ci arkadaşlardan yardım bekliyorum..
neredeler yaw...hepsi sanayide mi, triger mi kopardılar yoksa )))

hehe
 
Bi ara scenic2 düşüncemiz vardı. Aracı biraz araştırınca kronik olmasa da sıkça bobin arızası verdiğini okumuştum. Ustalar bi önceki kasalarda kullanılan bobinleri tavsiye ediyormuş( yani bizdeki bobinler) acaba bahsettiğiniz bobinler megane-scenic2 serisinde kullanılanlardan mı ?
 
bilmiyorum
renault-denso yazıyor üstünde...
10 senedir tek bobini değiştirmedim ))..

ama saolsunlar
1- bobin soketlerini parçalamışlar..
2- 1. silindire 11 mm civata çakmışar..
3- bi de yetkili servis tekini kırdı işte..

bunları düzeltecem şimdi...makaron falan aldım...resimlerini çekecem biraz sonra yükleyecem...
 
zBbOM7.webp
görüldüğü üzere soket falan bırakmadılar sağolsunlar...bu 1. silindire 11mm lik civata çakmışlar bide ))) diğer 3 silindiri 10 mmlik civatalar tutuyor.

2. kısımda motor kablosu makaronlarının sıcaktan koptuğu görülmekte..tam çekemedim resmini...efey bi yerini sökmek lazımdı net resim için...bu kısma ulaşmak için motor soğutucunu sökülmesi lazım....galiba motoru da yukarı kaldırmak lazım )))

3. kısımda bobinin markası..renault denso...resim kötü çıkmış belli olmuyo...piyasada yok bu bobinler..bobinin altı 3 ay önce temizlenmesine rağmen yağlı...üst kapak rektefiye edilmeden önce bunlar yoktu...arabayı tekrar servise sokup yaptıracağım..
ama ufak tefek şeylerini kendim yapayım diyorum...
bin lirada motor tesisat kablosuna vermeyim

---

not: vazgeçtim....1-2 ay bekleyeceğim...klima olayı gibi olmasın )))
birileri yaparsa onlardan bakarak yaparım..
şimdi yine sağını solunu kırmayım )))

motor kablosuna makaron nasıl geçirilir..öndeki motor soğutucuyu sökmek , motoru kaldırmak mı lazım..önerilerinizi bekliyorum
 
Son düzenleme:
Benimki 8200765882 tipi aynı ama, takımını 338TL ye almıştım 2014 de. 3. yılı. sıkıntı yaşamadım.

Tüm makaronları söküp kabloları bez bant ile korumaya alıp üzerlerinden yarıklı spiral makaron geçir, yarıklı yoksa, boru kesitine dik olacak şekilde boydan boya çizgi şeklinde kes ve kabloların üzerinden bastırarak kabloların makaronunun içine girmesini sağla. En son makaronun uç kısımlarını bez bant ile kapat.
 
Benimki 8200765882 tipi aynı ama, takımını 338TL ye almıştım 2014 de. 3. yılı. sıkıntı yaşamadım.

Tüm makaronları söküp kabloları bez bant ile korumaya alıp üzerlerinden yarıklı spiral makaron geçir, yarıklı yoksa, boru kesitine dik olacak şekilde boydan boya çizgi şeklinde kes ve kabloların üzerinden bastırarak kabloların makaronunun içine girmesini sağla. En son makaronun uç kısımlarını bez bant ile kapat.

PrgWJO.webp


öyle yapacağım da...bi de işaretlediğim yerde de kablolar var işte...asıl sorun o..
düşüncem şu : soğutucuyu(öndeki demir) söküp...oradan aşşağı doğru kayrırırırım gittiği yere kadar ))
makaronların uçlarını değil, komple bantlamayı düşünüyorum, kaliteli bir elektrik bantı ile..

bez bant kullanmayı düşünmüyorum..bez bantlaırn hepsini sökecem..))
1- açılıyo
2- çamur oluyo
3- su geçirebilir..
 
Akşam dükkana gidip hem fazla bobin var mı bakarım ,hemde önceden bantladığım yerlere bakarım. Würth ün bez bantında daha sıkıntı yaşamadım ama tesa nınkiler kuruyup açılıyor.
 
Bez bantlarda hiç sıkıntı yok aynen duruyor, kopma kuruma yok.

6XdllP.webp

WQm66Y.webp

3qQ11A.webp

Benim depodakiler bunlar birisi bozuktu yanlış hatırlamıyorsam.

Eğer istiyorsan adres verirsen gönderirim. Bende boş boş duruyor işe yarar en azından.
 
Geri
Üst