Megane 1 - Su Deposunda Basınç Var ve Kapağı Atıyor. Neden ?

HÜSEYİN YÜKSEL

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2017
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Herkese Merhaba
2001 model megan1 aracım var.Bir sene önce trıger koptu ve yarı motor yapıldı,kapak taşlandı.Ancak bundan ıkı ay önce motor suyunun bulunduğu bidonda basınç oluşmaya başladı ve kapağı atıyordu ve su kaynatır gibi foşurduyordu.Bizde yarım motor yapan ustaya gittik oda yenıden motorun açılıp bakılması lazım conta yanmıştır veya termostattandır dedi.Aracı bıraktık termostatı,devir daimi sibopları falan değiştirdiler,kapağı teste gönderdiler.Aracı aldığımızda birşey görünmüyordu,yaklaşık bir aydır su eksıltıyordu biz sureklı tamamlıyorduk ve ıkı hafta önce bir baktım yıne motor su bidonunda hava var ve kapagı gevşetip kapaktan suyu sızdırıyor,yani aynı problem devam ediyor.Su kaynatır gibi oluyor ama hararet 90 larda falan yüksekte değil.Nedendir acaba başına gelen var mı?Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler...
 
Merhaba. Tahminim motor blok yuzeyide eğri olabilir. Bu egrilik mm lerle ifade edilir. Ama zaten silindir kapak conasi da mm lik birsey. Blok egri ise silindir kapagi istedigi kadar taslansin. Cobta degissin motorun inmesi lazim. Blok yuzeyi taslanmasi lazim. Soru oyle bellibeder kendini. O usta yarim is yaptigindan 2 seferdir conta degismis bosa masraf. Saglam bi usta bulup motoru tamamen bastan ayaga bi gostermeniz lazim bence. Ayni ustaya devam ederseniz daha cok conta takar gibi duruyor. Tabi adamin işine gelir.

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
https://youtu.be/6H-AfxNyi9E demek istedigimi bu videyu izledikten sonra daha iyi anlicaksinizdir. Tamamini izleyin zaten 10 dakika kadar birsey. Onemli yeri 8.nci dakikadan sonra. Usta elinde bir tasi bloğa sürtuyor. Ama her tarafina değmiyor. Onun icin yaga su suya yag karisitiryor. Sizin arcta blok egri ise suya basinc yapip kapak attiriyor olabilir

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bunlardan ilk olarak motor sogutma suyunun kapagi varya onun yenisini alip değiştirin 10 liralik kapaktan nolur demeyin. Bozulduysa suyu disari atıp conta yaktırabilir. Sonra diğer ihtimallere bakilir

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Herkese Merhaba
2001 model megan1 aracım var.Bir sene önce trıger koptu ve yarı motor yapıldı,kapak taşlandı.Ancak bundan ıkı ay önce motor suyunun bulunduğu bidonda basınç oluşmaya başladı ve kapağı atıyordu ve su kaynatır gibi foşurduyordu.Bizde yarım motor yapan ustaya gittik oda yenıden motorun açılıp bakılması lazım conta yanmıştır veya termostattandır dedi.Aracı bıraktık termostatı,devir daimi sibopları falan değiştirdiler,kapağı teste gönderdiler.Aracı aldığımızda birşey görünmüyordu,yaklaşık bir aydır su eksıltıyordu biz sureklı tamamlıyorduk ve ıkı hafta önce bir baktım yıne motor su bidonunda hava var ve kapagı gevşetip kapaktan suyu sızdırıyor,yani aynı problem devam ediyor.Su kaynatır gibi oluyor ama hararet 90 larda falan yüksekte değil.Nedendir acaba başına gelen var mı?Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler...
Yarim motor yapılınca böyle olayla karşılaşılma ihtimali cok fazla. 2 tane yetkili serviste calismis birisi olarak aynisi benim basimada geldi ticari bi taksiye maliyet cok fazla cikmamasi icin yarim motor yaptik 3 saatin sonunda alttan basınç kacirmaya basladi neticede ustu yeniledikten sonra komple motoru indirip geri kalan kısmınida rektefiye yapmıştık

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yarim motor yapılınca böyle olayla karşılaşılma ihtimali cok fazla. 2 tane yetkili serviste calismis birisi olarak aynisi benim basimada geldi ticari bi taksiye maliyet cok fazla cikmamasi icin yarim motor yaptik 3 saatin sonunda alttan basınç kacirmaya basladi neticede ustu yeniledikten sonra komple motoru indirip geri kalan kısmınida rektefiye yapmıştık

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ust kapak taslandimi 3 saat sonunda. Yoksa direk takildimi geri?

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Motor su bidonunun kapağınida degiştik iki defa onuda bozuyor.Tahmini ne kadar masraf olur.Yardimlarimiz için çok teşekkür ederim
 
Ahmet bey videoyu izledim ordaki taslama gibi bizim motoruda tüm indirmeden taslayarak halledebilirlermi acaba
 
Ahmet bey videoyu izledim ordaki taslama gibi bizim motoruda tüm indirmeden taslayarak halledebilirlermi acaba
video daki arkadaş taşlama yapmıyor. sadece şüphesini gideriyor. yani üst kapak yapılmış bmw ye conta yanmadığı halde yağa su suya yağ karıştırma olmuş videodan anladığım. aynı olayı bir videosunda daha yapıyor dur onuda bulim.
https://www.youtube.com/watch?v=BAXADxoc6BE
mesela bu video da blok yüzeyi sağlam ama bu seferde silindir kapağında eğiklik olduğu için yine takılan conta bir işe yaramıyor. video da ustanın söylediği gibi adam masraf etmemek için sadece contayı değiştirmiş. üst kapağı rektefeye göndermemiş. öylece takılan conta da 1 2 ay ve ya ne kadar giderse artık idare eder. sonra alan adam taa bu zaman farkediyor. sizin olayda silindir kapağı taşlamaya rektefeye gittiyse yüksek ihtimal eğiklik blokda olduğundan dolayı motorun inmesi gerek diye düşünüyorum. sorunuzun tam cevabı taşla olacak iş değil motorun inmesi gerek. tabiri caizse o sürttüğü taş hastalığı teşhis ediyor ama ameliyatı operasyonu rektefeci yapıyor.
 
Ahmet bey yani motor blogunda varsa bir eģrilik kople motor tapilacak doğrumu
 
Geri
Üst