Megane 1 - Station Km İbresi Dalgalanıyor [ÇÖZÜLDÜ]

Mahmut14

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Herkese selamlar,

Arkadaşlar 2000 model Megan 1 Station Wagon 1.6 8v aracımı alalı 1 hafta oldu. Arabayı aldığımda gösterge arızalıydı ve hız ibresinin çubuğu yoktu. Kartal'da ve Bostancı'da 7 - 8 adet gösterge buldum ve hepsini denedim hız ibresi kendi kendine yükseliyor ve dijital km sayacı saymaya başlıyor. En son bostancıda bir göstergeci buldum aracımdaki gösterge arızalı olduğunu söyledi tamir etti ancak yine hız ibresi kontağı açınca kendi kendine yükseliyor diğer ibrelerde sorun yok. Kendisindeki 5 tane göstergeyi taktı onlardada aynısını yaptı. Elindeki göstergelerden bir tanesini taktı onu kullanıyorum şuan ancak göstergeci arkadaş kilometre sensörü arızalıdır ondan olabilir dedi. Onuda bugün değiştirdim yine aynı düzelmedi. Kilometre sensörünü değiştiren elektrikçi arkadaş km saati arızalı olabilir diyor veya aracın tesisatında sorun vardır diyor.

Ne yapacağımı şaşırdım yarın sabah tekrardan bostancıdaki göstergeci arkadaşın yanına gidicem aracımın eski göstergesini takıp deneyeceğiz.

Arkadaşlar bu sorunun sebebi nedir ? Daha önce bu sorunu yaşayan arkadaşlar var mı ? Yardımcı olursanız sevinirim.

Sadece gösterge tamirine 400 TL verdim 100 TL de km sensörü değişimine verdim sonuç yine olmadı yine olmadı.

Sorunun daha iyi anlaşılması için videosunu çektim

 
Bu sorun genelde km sensörünün soketindeki temassızlıktan olur.
 
Sanki gaz verdikce yukseliyor. Genel olarak. Bu test modu vardi. Su anda tam aklimda deil. Malum arama motorunda arayip bulabilirsiniz. Aklimda kaldigi sekil km sayac sifirlama tusuna basili tutarak kontagi ac elini 4 5 saniye çekme. Gosterge test moduna geçer. Eger duzgun yukselir kalkarsa gosterge saglam diyebiliriz belki. Gostergede kisa devre varmi yokmu elektronikci muhtemel bakmistir. Peki bu km sayaç okuma soketini cikardiginizda yine sapitiyormu?yoksa soket tqkili ikenmi sapitiyor. Test modundan tekrar km sayacina basilarak cikiliyordu herhalde.

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sanki gaz verdikce yukseliyor. Genel olarak. Bu test modu vardi. Su anda tam aklimda deil. Malum arama motorunda arayip bulabilirsiniz. Aklimda kaldigi sekil km sayac sifirlama tusuna basili tutarak kontagi ac elini 4 5 saniye çekme. Gosterge test moduna geçer. Eger duzgun yukselir kalkarsa gosterge saglam diyebiliriz belki. Gostergede kisa devre varmi yokmu elektronikci muhtemel bakmistir. Peki bu km sayaç okuma soketini cikardiginizda yine sapitiyormu?yoksa soket tqkili ikenmi sapitiyor. Test modundan tekrar km sayacina basilarak cikiliyordu herhalde.

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Km sensörünü yerinden çıkartıyorum hız ibresi yine kendi kendine yükseliyor gaz versemde vermesemde yükseliyor. Km sensörünün bağlantı soketini çıkarınca zaten hız ibresi hiç çalışmıyor.

Km sensörünüde soketinide bugün değiştirdim.

Test modu benim göstergede oluyordu. Şuan kullandığım göstergede test moduna geçmiyor.
 
enjektör işemesinden olabilir diye tahmin ediyorum...

test modundan belki anlayabilirsin bunu
veya enjektörcuye göstermelisin..

ama gösterge test moduna girmiyorsa..
eski göstergeyi tak....

silecek düğmesi basılı iken kontağa bas...sonra bi kaç kez daha bas..

d yazıyorsa enjektörlerden olabilir

http://www.renaultfanclub.com/megan...97030-megane-1-ekran-test-modu-anlamlari.html



-----------

enjektör işemesi ne, ne yapar bilmiyom da...tahmin yürüttüm..

belki de hava alıyordur motor emme manifoldundan,oradaki hortumlardan...öyle bişi de olabilir bence...
 
Son düzenleme:
var mı bi genişme...yoksa rolanti hala ahenkle dans etmeye devam mı ediyor ))
 
var mı bi genişme...yoksa rolanti hala ahenkle dans etmeye devam mı ediyor ))

Düzeldi çok şükür.

Sorun elektrik tesisatındaymış 4 saate yakın tüm tesisat elden geçti. 100 TL de ona verdim.

400 TL gösterge tamiri + 100 TL km sensörü + 100 tesisat : 600 TL ye geldi ..
 
Düzeldi çok şükür.

Sorun elektrik tesisatındaymış 4 saate yakın tüm tesisat elden geçti. 100 TL de ona verdim.

400 TL gösterge tamiri + 100 TL km sensörü + 100 tesisat : 600 TL ye geldi ..


iyi güzel de...paralardan çok nasıl yapıldığını anlatsan iyiydi...
hangi kabloymuş...neredeymiş kablo...

yine 600 tl ye iyi kurtarmışın...
600 tl ye tampon boyamıyo adamlar şimdi ))
 
Usta arıza hakkında detaylı bilgi vermedi. Elektrik tesisatından dedi geçti. Bende bu yüzden sorunun tam olarak nerden kaynaklandığını yazamadım.
 
Usta arıza hakkında detaylı bilgi vermedi. Elektrik tesisatından dedi geçti. Bende bu yüzden sorunun tam olarak nerden kaynaklandığını yazamadım.

anladım hacı saol..
yenisin beli...
benim yaptığım hataları yapma...sana benden tavsiye..
sanayide hiçbişi bırakma..
ve ne yaptıklarına bak..
vida bile bırakma..
arabanın orjinal vidaları bile önemlidir...

çalışan orjinal magnet magrelli rolanti motorum...
orjinal ısı müşürüm
orjinal salıncaklarım...
orjinal amortisörlerim..

adamlara kaldı, üstelik sağlamdılar...:D

tüm parçaları al...eve götür...bodrumuna at ))

benimkini hurdaya çevirdiler, seninki sağlam kalsın ))
 
Geri
Üst