Megane 1 - Kompresyon Kaçağını Anlamak

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meganne
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Yaş
43
su deposunu açtığımızda ...egzoztan duman atmıyorsa...ama hava üflüyorsa kompresyon eksiktir...kompresyonu suya veriyordur...


eğer egzoztan duman atıyorsa, zati conta gidiktir..:)

NOT: tartışmaya açık bi bilgi...
benim tahminim bunlar...


ama adam videoda...üst kapağı değiştirmiş...su deposunda üfleme var adamın..

 
tahminlerim doğru gibi..

motor çalışırken...sıcak soğuk farketmez...kağıt koyun...ıslaklık varsa kağıtta

conta gidik değilse...motor kompresyonu bozuktur...

trigeri sanayide dağıttırılıp...motor üst kapağı çakallıkla toplanmıştır :D
 
Forumu biraz duzensiz kullanıyorsunuz gibi. Her tarafta kisa kisa kolay u açıp baska konulara geçiyorsunuz. Mesajlari siliyorsunuz duzeltiyorsunuz. Sonra ariza arayan arkadaslara sıkıntı olacak gibi geliyor. Acizane soylemek istedim

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Forumu biraz duzensiz kullanıyorsunuz gibi. Her tarafta kisa kisa kolay u açıp baska konulara geçiyorsunuz. Mesajlari siliyorsunuz duzeltiyorsunuz. Sonra ariza arayan arkadaslara sıkıntı olacak gibi geliyor. Acizane soylemek istedim

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

gereksiz olduğunu düşündüğüm şeyleri siliyorum...

lakırtı, takırtı yaptığım konuları "kafa ütüsü konular" a açıyorum..
veya açmaya çalışıyorum...

tabi kafa ütüsü yaptığımda olmuştur gereksiz yere..
onları siliyorum genellikle...
 
ben servise, sanayiye gidince de böyleyim..

robot değiliz ki ...arada biraz espri, başka konular, muhabbet, gırgır, şamata fena olmaz bence..

askerde böyleydim ben..komutanlarım da bişi demiyodu :D

tabi başkalarına çocukca gelebilir...gereksiz gelebilir...saygı duyarım...
 
Yanlış tahmin.

1: Contadan (silindir kapak contası) kaçırıyorsa bu conta hasarına (genellikle hararet kaynaklı) işarettir.

2:Kompresyon kaçağı Supaplardan ve piston segmanlarından olur. İyi oturmayan ve hasarlı supaplar ,Silindir iç cidarının aşırı aşınması nedeni ile segmanların kompresyonun tutamaması gibi sebepleri vardır yada segmanların özelliklerini yitirmesi nedeni ile.

Conta yandı ise acil contanın değişmesi gerek zira silindir be blok yüzeyi bozulmaya başlar.Kompresyon kaçağını önlemek ise nedenine bağlı olarak supap değişiminden segman atmaya yada rektifiyeye kadar gider.
 
Yanlış tahmin.

1: Contadan (silindir kapak contası) kaçırıyorsa bu conta hasarına (genellikle hararet kaynaklı) işarettir.

2:Kompresyon kaçağı Supaplardan ve piston segmanlarından olur. İyi oturmayan ve hasarlı supaplar ,Silindir iç cidarının aşırı aşınması nedeni ile segmanların kompresyonun tutamaması gibi sebepleri vardır yada segmanların özelliklerini yitirmesi nedeni ile.

Conta yandı ise acil contanın değişmesi gerek zira silindir be blok yüzeyi bozulmaya başlar.Kompresyon kaçağını önlemek ise nedenine bağlı olarak supap değişiminden segman atmaya yada rektifiyeye kadar gider.


1. katılıyorum

2. kompresyon kaçağının diğer bir nedeni de conta yanığı veya hatalı contadır veya hatalı takılmış contadır


conta yandığı zaman kompresyonu su borularına verir ve su deposu fokurdamaya başlar..
(buraya kadar sorun yok...)

aynı çekilde kompresyon eksiklikleri de su borulara hava verir...
eğer beyaz duman yoksa bu motor kompresyonundan mı olur ...
mu acaba....


yoksa pompa olmadan kompresyon kaçağını anlamak imkansız mı...
 
Hocam sanayi jargonunda da serviste de kompresyon kaçağı Motorun çalışmaya devam ettiği ama güç kaybı/yakıt tüketiminin olduğu durular için kullanılır. Conta arızası kendi içinde bir arızadır zaten ve segman kaynaklı kompresyon kaçağı gibi göz ardı edilemez.

Kompresyon kaçağı neticedir.İşin teknik tarafından bakarsanız silindir kapağı veya blok çatlaması,conta yanması da buna sepep verir ama bu o arızaların neticesidir.

Jargonda kompresyon kaçağı kast edildiği zaman ise supap ve segmanların basıncı sızdırması kast edilir.Bunu anlamanın en kolay yolu da buji yada enjektör sökülerek kompresyon saati takılır ve ölçüm yapılır.

Conta arızası ise suya yağ karışması,yağa su karışması ki çok tehlikeli gibi etkilere yol açması yüzeyleri bozması yamultması nedeni ile acil yapılması gereken arızadır.Ama siz segmanlardan dolayı %80 lere düşmüş bir motoru kullanamaya isterseniz devam edebilirsiniz.Fazla yakıt yakar istenilen gücü vermez ama bir yere kadar idare eder.
 
kompresyon kaçağı kast edildiği zaman ise supap ve segmanların basıncı sızdırması kast edilir..

tamam işte hocam..conta kaçırınca kompresyonunun düşürüyor...silindirlerdeki havayı su deposuna veriyor..
ve su deposu motor soğukken fokurdamaya başlıyor...

ölçüm yaparken silindirlerde yan yana olan iki silindirin aynı çıkması contaya işarettir...
mesela 200 - 150 - 150- 200 ölçüm sonucu

bu contanın yanık olduğunun belirtisidir..

(diye biliyorum)
 
mesela örnekte...kötü bir conta var..

kompresörü su hortumlarına veriyor...doğal olarak aracın kompresyonu düşüyor..

 
Geri
Üst