Megane 1 - Cam Suyu Seviye İkazı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ÇAĞRI
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Merhaba sevgili RFC ailesi,

Gerekliliği tartışılır ama bu projeyle araçlarımızda mevcutta olan cam suyu seviye ikaz sistemini uygun malzemelerle açmış olacağız.

Bu iş için olmazsa olmazımız su seviye flatörüdür. Aliexpressden uygun fiyata alabilirsiniz. Ben far yıkamada yapacağımdan 2 tane almıştım.

https://tr.aliexpress.com/item/1Pcs...528.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dfPy5Dv

Gösterge panelindeki işlemi daha önceden yaptığımdan ve fotoğraflarını bulamadığımdan başka fotoğraflar üstünden göstereceğim.

Gösterge panelinin arkasındaki gri soketteki 13. nolu pin cam suyu seviye ikazının pini oluyor. Bu pine (-), yani şaseden akım geldiğinde göstergede hem SERV yazısı hemde Cam Suyu İkaz lambaları yanıyor. Flatör ile yaptığımız iş, su deposunda su azaldığında flatörün 13nolu pine - göndermesini sağlamak. Bunun içinde flatördeki iki kablodan birisini şaseye diğerini 13 nolu pine bağlamamız gerekiyor. Yalnız soketdeki pinler çok küçüük olduğundan ona uygun küçüklükte terminal bulamayabilirsiniz. Terminal yoksa benim yaptığım gibi soket takılı iken 13 nolu pine kabloyu sanki terminalmiş gibi sıkıştırarak direkt olarak bağlayabilirsiniz. Pin çok küçük olduğundan kablonun içine girebiliyor.
th_803810634_4a70fccs_960_122_576lo.webp
Kabloyu pine taktıktan sonra bu kablonun diğer ucunu torpidonun arka üst tarafında bulunan kablo geçiş yerinden geçirmemiz gerekiyor. Geçiş işlemini kılavuzla veya büyük plastik cırtlara bu kabloyu bantlayarak yapabilirsiniz. Cırt daha kolay oluyor tavsiye ederim. Kabloyu kaput altına geçirdikten sonra bu kabloyu flatörün bir kablosuna bağlayacağız.

Şimdi geleim su deposuna ulaşmaya. Su deposuna ulaşmak için ilk önce cam suyu doldurduğumuz sarı renkli haznenin civatasını söküyoruz ve motordan tarafa doğru çekerek bu parçayı çıkarıyoruz. Daha sonra sağ ön tekeri sökmemiz gerekiyor. Tekeri söktüğümüzde şağıdaki fotoğraflardaki plastik pimleri ve vidaları sökerek davlumbazları çıkarıyoruz. Su depomuz hemen çamurluğun üstünde duruyor. Fara yakın tarafda bir civatası var bunu söktüğümüzde boşa çıkıyor. Yolcu kapısı tarafında ise çıkıntısı var. Su deposu boşa çıktığında cam suyu pompasının kablosunu ve su borusunu çıkartıyoruz. Su deposunun kanalı içerisindeki spiral makaronu çıkartıyoruz ve depomuz elimizde. Bu arada depodaki suda boşalıyor tabiki :)
th_803883346_IMG_9549_122_379lo.webpth_803895868_IMG_9550_122_210lo.webpth_803903748_IMG_9551_122_492lo.webpth_803913474_IMG_9552_122_693lo.webpth_803922682_IMG_9553_122_565lo.webp
Depoda flatörü koyacağımız yer mevcutta işaretli burayı delerek flatörü kılavuz yardımıyla su doldurulan yerden beyaz contası su deposu içerisinde kalacak şekilde takıyoruz. Flatörün ucu su dolu iken yukarı kalkacak şekilde durmalı. Bu şekilde durduğunda devre tamamlanmadığından ikaz lambası yanmayacaktır. Flatörün iki kablosunuda spiral makaron içine koyarak bir tanesini şaseye diğerini ise 13 nolu piden çektiğimiz kabloya bağlıyoruz. (Fotoğraftaki şasede iki kablodan birisi far yıkamanın şasesi o farklı bir proje karışmasın)
th_280381215_450fccs_960_122_8lo.webpth_280382248_IMG_9543_122_534lo.webpth_803930835_IMG_9554_122_538lo.webp
th_803830250_IMG_9544_122_487lo.webpth_803838157_IMG_9545_122_533lo.webpth_803845977_IMG_9546_122_506lo.webpth_803941162_IMG_9557_122_65lo.webpth_803856416_IMG_9547_122_447lo.webpth_803870301_IMG_9548_122_78lo.webp
th_803951396_IMG_9558_122_18lo.webpth_803962423_IMG_9562_122_106lo.webp



İşlem bu kadar.

Keyifli forumlar.qw
 

Ekli dosyalar

  • th_803951396_IMG_9558_122_18lo.webp
    th_803951396_IMG_9558_122_18lo.webp
    9 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803856416_IMG_9547_122_447lo.webp
    th_803856416_IMG_9547_122_447lo.webp
    7.1 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803941162_IMG_9557_122_65lo.webp
    th_803941162_IMG_9557_122_65lo.webp
    7.2 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803845977_IMG_9546_122_506lo.webp
    th_803845977_IMG_9546_122_506lo.webp
    3 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803838157_IMG_9545_122_533lo.webp
    th_803838157_IMG_9545_122_533lo.webp
    2.8 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803830250_IMG_9544_122_487lo.webp
    th_803830250_IMG_9544_122_487lo.webp
    5.5 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803883346_IMG_9549_122_379lo.webp
    th_803883346_IMG_9549_122_379lo.webp
    3.5 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803895868_IMG_9550_122_210lo.webp
    th_803895868_IMG_9550_122_210lo.webp
    5.9 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803903748_IMG_9551_122_492lo.webp
    th_803903748_IMG_9551_122_492lo.webp
    5.8 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803913474_IMG_9552_122_693lo.webp
    th_803913474_IMG_9552_122_693lo.webp
    7.4 KB · Görüntüleme: 3
  • th_280381215_450fccs_960_122_8lo.webp
    th_280381215_450fccs_960_122_8lo.webp
    10.1 KB · Görüntüleme: 3
  • th_280382248_IMG_9543_122_534lo.webp
    th_280382248_IMG_9543_122_534lo.webp
    9.1 KB · Görüntüleme: 3
Eline emeğine sağlık güzel olmuş [emoji122]
 
Merhaba sevgili RFC ailesi,

Gerekliliği tartışılır ama bu projeyle araçlarımızda mevcutta olan cam suyu seviye ikaz sistemini uygun malzemelerle açmış olacağız.

Bu iş için olmazsa olmazımız su seviye flatörüdür. Aliexpressden uygun fiyata alabilirsiniz. Ben far yıkamada yapacağımdan 2 tane almıştım.

https://tr.aliexpress.com/item/1Pcs...528.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dfPy5Dv

Gösterge panelindeki işlemi daha önceden yaptığımdan ve fotoğraflarını bulamadığımdan başka fotoğraflar üstünden göstereceğim.

Gösterge panelinin arkasındaki gri soketteki 13. nolu pin cam suyu seviye ikazının pini oluyor. Bu pine (-), yani şaseden akım geldiğinde göstergede hem SERV yazısı hemde Cam Suyu İkaz lambaları yanıyor. Flatör ile yaptığımız iş, su deposunda su azaldığında flatörün 13nolu pine - göndermesini sağlamak. Bunun içinde flatördeki iki kablodan birisini şaseye diğerini 13 nolu pine bağlamamız gerekiyor. Yalnız soketdeki pinler çok küçüük olduğundan ona uygun küçüklükte terminal bulamayabilirsiniz. Terminal yoksa benim yaptığım gibi soket takılı iken 13 nolu pine kabloyu sanki terminalmiş gibi sıkıştırarak direkt olarak bağlayabilirsiniz. Pin çok küçük olduğundan kablonun içine girebiliyor.
th_803810634_4a70fccs_960_122_576lo.webp
Kabloyu pine taktıktan sonra bu kablonun diğer ucunu torpidonun arka üst tarafında bulunan kablo geçiş yerinden geçirmemiz gerekiyor. Geçiş işlemini kılavuzla veya büyük plastik cırtlara bu kabloyu bantlayarak yapabilirsiniz. Cırt daha kolay oluyor tavsiye ederim. Kabloyu kaput altına geçirdikten sonra bu kabloyu flatörün bir kablosuna bağlayacağız.

Şimdi geleim su deposuna ulaşmaya. Su deposuna ulaşmak için ilk önce cam suyu doldurduğumuz sarı renkli haznenin civatasını söküyoruz ve motordan tarafa doğru çekerek bu parçayı çıkarıyoruz. Daha sonra sağ ön tekeri sökmemiz gerekiyor. Tekeri söktüğümüzde şağıdaki fotoğraflardaki plastik pimleri ve vidaları sökerek davlumbazları çıkarıyoruz. Su depomuz hemen çamurluğun üstünde duruyor. Fara yakın tarafda bir civatası var bunu söktüğümüzde boşa çıkıyor. Yolcu kapısı tarafında ise çıkıntısı var. Su deposu boşa çıktığında cam suyu pompasının kablosunu ve su borusunu çıkartıyoruz. Su deposunun kanalı içerisindeki spiral makaronu çıkartıyoruz ve depomuz elimizde. Bu arada depodaki suda boşalıyor tabiki :)
th_803883346_IMG_9549_122_379lo.webpth_803895868_IMG_9550_122_210lo.webpth_803903748_IMG_9551_122_492lo.webpth_803913474_IMG_9552_122_693lo.webpth_803922682_IMG_9553_122_565lo.webp
Depoda flatörü koyacağımız yer mevcutta işaretli burayı delerek flatörü kılavuz yardımıyla su doldurulan yerden beyaz contası su deposu içerisinde kalacak şekilde takıyoruz. Flatörün ucu su dolu iken yukarı kalkacak şekilde durmalı. Bu şekilde durduğunda devre tamamlanmadığından ikaz lambası yanmayacaktır. Flatörün iki kablosunuda spiral makaron içine koyarak bir tanesini şaseye diğerini ise 13 nolu piden çektiğimiz kabloya bağlıyoruz. (Fotoğraftaki şasede iki kablodan birisi far yıkamanın şasesi o farklı bir proje karışmasın)
th_280381215_450fccs_960_122_8lo.webpth_280382248_IMG_9543_122_534lo.webpth_803930835_IMG_9554_122_538lo.webp
th_803830250_IMG_9544_122_487lo.webpth_803838157_IMG_9545_122_533lo.webpth_803845977_IMG_9546_122_506lo.webpth_803941162_IMG_9557_122_65lo.webpth_803856416_IMG_9547_122_447lo.webpth_803870301_IMG_9548_122_78lo.webp
th_803951396_IMG_9558_122_18lo.webpth_803962423_IMG_9562_122_106lo.webp



İşlem bu kadar.

Keyifli forumlar.qw

Çok güzel bir proje.Elinize sağlık.
 

Ekli dosyalar

  • th_803830250_IMG_9544_122_487lo.webp
    th_803830250_IMG_9544_122_487lo.webp
    5.5 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803838157_IMG_9545_122_533lo.webp
    th_803838157_IMG_9545_122_533lo.webp
    2.8 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803845977_IMG_9546_122_506lo.webp
    th_803845977_IMG_9546_122_506lo.webp
    3 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803941162_IMG_9557_122_65lo.webp
    th_803941162_IMG_9557_122_65lo.webp
    7.2 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803856416_IMG_9547_122_447lo.webp
    th_803856416_IMG_9547_122_447lo.webp
    7.1 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803951396_IMG_9558_122_18lo.webp
    th_803951396_IMG_9558_122_18lo.webp
    9 KB · Görüntüleme: 2
  • th_280382248_IMG_9543_122_534lo.webp
    th_280382248_IMG_9543_122_534lo.webp
    9.1 KB · Görüntüleme: 3
  • th_280381215_450fccs_960_122_8lo.webp
    th_280381215_450fccs_960_122_8lo.webp
    10.1 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803913474_IMG_9552_122_693lo.webp
    th_803913474_IMG_9552_122_693lo.webp
    7.4 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803903748_IMG_9551_122_492lo.webp
    th_803903748_IMG_9551_122_492lo.webp
    5.8 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803895868_IMG_9550_122_210lo.webp
    th_803895868_IMG_9550_122_210lo.webp
    5.9 KB · Görüntüleme: 3
  • th_803883346_IMG_9549_122_379lo.webp
    th_803883346_IMG_9549_122_379lo.webp
    3.5 KB · Görüntüleme: 3
Geri
Üst