- Katılım
- 12 May 2012
- Mesajlar
- 1,583
- Tepkime puanı
- 4
- Puanları
- 0
Merhaba sevgili RFC ailesi,
Gerekliliği tartışılır ama bu projeyle araçlarımızda mevcutta olan cam suyu seviye ikaz sistemini uygun malzemelerle açmış olacağız.
Bu iş için olmazsa olmazımız su seviye flatörüdür. Aliexpressden uygun fiyata alabilirsiniz. Ben far yıkamada yapacağımdan 2 tane almıştım.
https://tr.aliexpress.com/item/1Pcs...528.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dfPy5Dv
Gösterge panelindeki işlemi daha önceden yaptığımdan ve fotoğraflarını bulamadığımdan başka fotoğraflar üstünden göstereceğim.
Gösterge panelinin arkasındaki gri soketteki 13. nolu pin cam suyu seviye ikazının pini oluyor. Bu pine (-), yani şaseden akım geldiğinde göstergede hem SERV yazısı hemde Cam Suyu İkaz lambaları yanıyor. Flatör ile yaptığımız iş, su deposunda su azaldığında flatörün 13nolu pine - göndermesini sağlamak. Bunun içinde flatördeki iki kablodan birisini şaseye diğerini 13 nolu pine bağlamamız gerekiyor. Yalnız soketdeki pinler çok küçüük olduğundan ona uygun küçüklükte terminal bulamayabilirsiniz. Terminal yoksa benim yaptığım gibi soket takılı iken 13 nolu pine kabloyu sanki terminalmiş gibi sıkıştırarak direkt olarak bağlayabilirsiniz. Pin çok küçük olduğundan kablonun içine girebiliyor.
Kabloyu pine taktıktan sonra bu kablonun diğer ucunu torpidonun arka üst tarafında bulunan kablo geçiş yerinden geçirmemiz gerekiyor. Geçiş işlemini kılavuzla veya büyük plastik cırtlara bu kabloyu bantlayarak yapabilirsiniz. Cırt daha kolay oluyor tavsiye ederim. Kabloyu kaput altına geçirdikten sonra bu kabloyu flatörün bir kablosuna bağlayacağız.
Şimdi geleim su deposuna ulaşmaya. Su deposuna ulaşmak için ilk önce cam suyu doldurduğumuz sarı renkli haznenin civatasını söküyoruz ve motordan tarafa doğru çekerek bu parçayı çıkarıyoruz. Daha sonra sağ ön tekeri sökmemiz gerekiyor. Tekeri söktüğümüzde şağıdaki fotoğraflardaki plastik pimleri ve vidaları sökerek davlumbazları çıkarıyoruz. Su depomuz hemen çamurluğun üstünde duruyor. Fara yakın tarafda bir civatası var bunu söktüğümüzde boşa çıkıyor. Yolcu kapısı tarafında ise çıkıntısı var. Su deposu boşa çıktığında cam suyu pompasının kablosunu ve su borusunu çıkartıyoruz. Su deposunun kanalı içerisindeki spiral makaronu çıkartıyoruz ve depomuz elimizde. Bu arada depodaki suda boşalıyor tabiki
Depoda flatörü koyacağımız yer mevcutta işaretli burayı delerek flatörü kılavuz yardımıyla su doldurulan yerden beyaz contası su deposu içerisinde kalacak şekilde takıyoruz. Flatörün ucu su dolu iken yukarı kalkacak şekilde durmalı. Bu şekilde durduğunda devre tamamlanmadığından ikaz lambası yanmayacaktır. Flatörün iki kablosunuda spiral makaron içine koyarak bir tanesini şaseye diğerini ise 13 nolu piden çektiğimiz kabloya bağlıyoruz. (Fotoğraftaki şasede iki kablodan birisi far yıkamanın şasesi o farklı bir proje karışmasın)
İşlem bu kadar.
Keyifli forumlar.qw
Gerekliliği tartışılır ama bu projeyle araçlarımızda mevcutta olan cam suyu seviye ikaz sistemini uygun malzemelerle açmış olacağız.
Bu iş için olmazsa olmazımız su seviye flatörüdür. Aliexpressden uygun fiyata alabilirsiniz. Ben far yıkamada yapacağımdan 2 tane almıştım.
https://tr.aliexpress.com/item/1Pcs...528.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dfPy5Dv
Gösterge panelindeki işlemi daha önceden yaptığımdan ve fotoğraflarını bulamadığımdan başka fotoğraflar üstünden göstereceğim.
Gösterge panelinin arkasındaki gri soketteki 13. nolu pin cam suyu seviye ikazının pini oluyor. Bu pine (-), yani şaseden akım geldiğinde göstergede hem SERV yazısı hemde Cam Suyu İkaz lambaları yanıyor. Flatör ile yaptığımız iş, su deposunda su azaldığında flatörün 13nolu pine - göndermesini sağlamak. Bunun içinde flatördeki iki kablodan birisini şaseye diğerini 13 nolu pine bağlamamız gerekiyor. Yalnız soketdeki pinler çok küçüük olduğundan ona uygun küçüklükte terminal bulamayabilirsiniz. Terminal yoksa benim yaptığım gibi soket takılı iken 13 nolu pine kabloyu sanki terminalmiş gibi sıkıştırarak direkt olarak bağlayabilirsiniz. Pin çok küçük olduğundan kablonun içine girebiliyor.
Kabloyu pine taktıktan sonra bu kablonun diğer ucunu torpidonun arka üst tarafında bulunan kablo geçiş yerinden geçirmemiz gerekiyor. Geçiş işlemini kılavuzla veya büyük plastik cırtlara bu kabloyu bantlayarak yapabilirsiniz. Cırt daha kolay oluyor tavsiye ederim. Kabloyu kaput altına geçirdikten sonra bu kabloyu flatörün bir kablosuna bağlayacağız.
Şimdi geleim su deposuna ulaşmaya. Su deposuna ulaşmak için ilk önce cam suyu doldurduğumuz sarı renkli haznenin civatasını söküyoruz ve motordan tarafa doğru çekerek bu parçayı çıkarıyoruz. Daha sonra sağ ön tekeri sökmemiz gerekiyor. Tekeri söktüğümüzde şağıdaki fotoğraflardaki plastik pimleri ve vidaları sökerek davlumbazları çıkarıyoruz. Su depomuz hemen çamurluğun üstünde duruyor. Fara yakın tarafda bir civatası var bunu söktüğümüzde boşa çıkıyor. Yolcu kapısı tarafında ise çıkıntısı var. Su deposu boşa çıktığında cam suyu pompasının kablosunu ve su borusunu çıkartıyoruz. Su deposunun kanalı içerisindeki spiral makaronu çıkartıyoruz ve depomuz elimizde. Bu arada depodaki suda boşalıyor tabiki
Depoda flatörü koyacağımız yer mevcutta işaretli burayı delerek flatörü kılavuz yardımıyla su doldurulan yerden beyaz contası su deposu içerisinde kalacak şekilde takıyoruz. Flatörün ucu su dolu iken yukarı kalkacak şekilde durmalı. Bu şekilde durduğunda devre tamamlanmadığından ikaz lambası yanmayacaktır. Flatörün iki kablosunuda spiral makaron içine koyarak bir tanesini şaseye diğerini ise 13 nolu piden çektiğimiz kabloya bağlıyoruz. (Fotoğraftaki şasede iki kablodan birisi far yıkamanın şasesi o farklı bir proje karışmasın)
İşlem bu kadar.
Keyifli forumlar.qw
Ekli dosyalar
-
th_803951396_IMG_9558_122_18lo.webp9 KB · Görüntüleme: 3
-
th_803856416_IMG_9547_122_447lo.webp7.1 KB · Görüntüleme: 3
-
th_803941162_IMG_9557_122_65lo.webp7.2 KB · Görüntüleme: 3
-
th_803845977_IMG_9546_122_506lo.webp3 KB · Görüntüleme: 3
-
th_803838157_IMG_9545_122_533lo.webp2.8 KB · Görüntüleme: 3
-
th_803830250_IMG_9544_122_487lo.webp5.5 KB · Görüntüleme: 3
-
th_803883346_IMG_9549_122_379lo.webp3.5 KB · Görüntüleme: 3
-
th_803895868_IMG_9550_122_210lo.webp5.9 KB · Görüntüleme: 3
-
th_803903748_IMG_9551_122_492lo.webp5.8 KB · Görüntüleme: 3
-
th_803913474_IMG_9552_122_693lo.webp7.4 KB · Görüntüleme: 3
-
th_280381215_450fccs_960_122_8lo.webp10.1 KB · Görüntüleme: 3
-
th_280382248_IMG_9543_122_534lo.webp9.1 KB · Görüntüleme: 3