megane 1 - alternatatör kaç amper..??? 86-98-120 ??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meganne
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Yaş
43
arkadaşlar arabaya her zaman abdestli bindiğim halde:D
triger kopmadan önce de
alternatör kayışı kopmuştu...

sonra sağolsun ankara sanayisinde usta sağlam alternatörümü çaldı,
yerine başkasını taktı...400 tl mi de kerptiydi..))
(ne yapacan gece saat 2, ne derse eyvallah diyok)))

neyse işte...

bosch 86 amper diyor taktığı alternatorde...
benim akü 4 sene gitti alternatörden mi acaba kafama takıldı şimdi...

bunlar bişey değiştiriyorsa hayrına değiştirmez :D


eskisi valeo 98 amper miydi acaba...orjinalinin markasını ve amperini söyleyen olursa mutlu olurum
 
abi sen elektrikçisin bilirsin...
galiba aküye alternator devamlı 3-5 amper gibi az bi amper yolluyor....o şekilde şarj ediyor...

86-98-120 amper diğer elektrik tesisatına göre seçiliyor değil mi...


mesela 60 amperi ...86 amperlik alternatör mü daha hızlı doldurur..., 98 lik mi..

yoksa ikisi aynı hızla mı doldurur
 
Öncelikle belirteyim Ben Endüstriyel işletmelerde Fabrikalarda çalışan Elektrik Elektronik Arıza Bakım Kurulum ekibinin bir parçasıyım oto elektriğinide yorumlarım diye düşünüyorum...

Akım konusuna gelecek olursak akım çekilir yani tesisatın ihtiyacına göre üretim elemanından talep edilir.Örneğin evlerimizdeki ısıtıcılararda kullanılan gerilim 220 Volt sabit olduğu halde ısıtıcının direnci yani kabaca kapasitesi değiştikçe şebekeden çekilen akım değişir.Alternatörlerdeki Nominal değerler 86-98-120 amperler aracın kapasitesine göre belirlenir yani talep edilen akım ihtiyacına göre Tesisatın Kapasitesine göre belirlenir.Birde Akü ile Alternatör arasında Konjektör denilen Alternatörün ürettiği akım ve gerilimi düzenleyip regüle eden bir parça bulunur ve çok önemlidir akü çabuk bitiyorsa iyi bir elektrikçiye kontrol ettirmende fayda var Cliolarda ben bu durum ile karşılaştım Megane da aynı durum olabilir.Regülatörde sorun varsa farları kırpabilir mesela oradan kendini belli ediyor ileri aşamalarda.Araç duruyorken ve Rölantide aracı çalıştırıp Akü gerilimini ölçtürebilirsin.Alttaki Linkte Alternatör Oto Alternatörü başlığında çok iyi anlatılmış sana prensibi anlatacaktır...

http://www.elektrikrehberiniz.com/jenarator/alternator-nedir-4451/


bd437c124fc662771d8ba8c13ada9413.jpg
 
Son düzenleme:
anladım abi saol
 
Geri
Üst