Manifolt nedir? Ne işe yarar?

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Bir gün aracınızdan bir gürültü gelir, tıpkı benim gibi egzoscuya gidersiniz, sorunun manifottan kaynaklandığını öğrenirsiniz. Çok sık olmasa da bazen bize sorun yaratabilecek olan bu parça nedir? Ne işe yarar? Arızası durumunda araçta görülebilecek diğer sıkıntılar nelerdir?

Konuya yine ilk yorumu ben yapayım. Aracım Renault 19 1.6 RT LPG 96' Klima Karbüratör

Aracımda motor kapak contası değiştikten sonra sübap ayarı v.s yapılsa bile otoyolda bazen hararet yükseliyor. Antifriz var ancak yoğunluğu az. Manifolttaki sorunun bu konuyla ilgisi olabilir mi?

Aracım sabahları veya soğukken çok güzel çalışıyor fakat mesela otoyolda klima açık 140'la 1 saat gidip bir benzin istasyonunda 5 dakika mola sonrası kontağı çevirdiğimde ateşleme yapmıyor. En az 20 dakika beklemem gerekiyordu. Şehir içi trafikte araç çok ısındığında yol üstünde bir bakkaldan su almak için durduğumda araç çalışmıyor bir 20 dakika soğumasını bekliyordum. Aküden olabileceğini düşündük ama öyle olsaydı hiç ateşleme yapmazdı, karbüratör kaçaklarını yaptık, stop etmeyi çözdük ama araç sıcakken marş bastığımızda ateşleme problemini çözemedik. Manifolt sorunun bu konuyla ilgisi var mı?

Manifolt sorununun aracın çok yakmasına neden olduğu da yaygın bir kannat. Bu konularda fikirlerinizi bekliyorum, iyi forumlar... :)
 
Bu sorunların hiçbirisi manifolt ile alakası yok kanımca..
 
Manifolt motorun egzost çıkışıdır...Yazdıklarınla bir ilgisi yok diye biliyorum,motorla bağlantısı gevşerse motordan pata pata diye sesler gelmeye başlar ,yaptırmazsan kafa şişirir...
 
Bu sorunların hiçbirisi manifolt ile alakası yok kanımca..

Üstad az önce bir forumda okudum. Elemanın biri yokuş yukarı çıkarken stop ediyor tekrar marşa bastığımda zor çalışıyor diyor. Manifolttan olabilir mi diyor? Evet diyorlar. Belki de değildir de zaten manifolt tamir edilecek el mahkum. Çalıştırma sorunu düzelirse o zaman netlik kazanır.
 
Manifolt motorun egzost çıkışıdır...Yazdıklarınla bir ilgisi yok diye biliyorum,motorla bağlantısı gevşerse motordan pata pata diye sesler gelmeye başlar ,yaptırmazsan kafa şişirir...

Üf hem de ne ses. 140'la giderken uğultudan durulmuyor.

Şimdi ben manifoltun çalışma mekanizmasını tam bilmiyorum ama şimdi sistem tıkanmış da ondan kaçırıyor olamaz mı? Böyle bir durumda hani rölanti yüksek diye stop etmiyor ancak boğulma olduğu için sıcak araba yeniden çalıştırıldığında piston dönmediği için ateşleme yapmıyor olabilir mi?
 
Hararet'in Artması Kesinlikle Manifold İle Alakalı Değil, Motor Sıcakken Aracı İstop Ettiğinizde Çalışmaması Yine Manifold İle Alakalı Değil, Manifold Çatlak Veya Patlak İse Bırakın 140 İle Giderken Ses Yapmayı, Araç Rolanti'de Çalışırken Dizel Araç Gibi Ses Çıkararak Çalışır,

Manifold; Silindirler İçindeki Yanmış Gazı ( Hava + Benzin Karışımından ) Egzoz Borusu Yardımı İle Dışarıya Atar, Aracınız Turbo Bir Araç Olmadığı İçin Şayet Varsa Katalizöre Bağlıdır, Katalizör'de Manifold'dan Çıkan Yanmamış Benzini Yaklaşık 600 İle 800 Derece Arasında İçerisinde Yakarak Dışarıya Bu Şekilde Atar, Kısaca Katalizör Emilsiyonu Azaltır.

Siz En İyisi Öncelikle Sanayi'ye Gidin Manifold Civatalarını Sıktırın, Ardından Güzelce Bir Sübab Ayarı Yaptırın :eyv
 
söylediklerinin manifoltla alakası.Supab ayarların yoksa çalışmada zorluk çıkartma yada hararet artması yapmaz sabit gaz giderken araba sarsılır enkötü ihtimalle yada subablar vurduğu için ses yapar ama o seside herkes dikkat edemez. sen cebine 50 lira koy usta git sanayiye makinaya bağlasınlar hatayı öğren. manifoltla alakası kesinlikle yok ;)
 
söylediklerinin manifoltla alakası.Supab ayarların yoksa çalışmada zorluk çıkartma yada hararet artması yapmaz sabit gaz giderken araba sarsılır enkötü ihtimalle yada subablar vurduğu için ses yapar ama o seside herkes dikkat edemez. sen cebine 50 lira koy usta git sanayiye makinaya bağlasınlar hatayı öğren. manifoltla alakası kesinlikle yok ;)

Üstad araç dizel gibi çalışıyor, uğultu yapıyordu. Egzoscuya götürdüm manifold contasında kaçak var dedi sıraladı bişeyler 100 TL dedi. Dedim biraz araştırayım. Sübap ayarı yapıldı ama şu sabit gaz giderken arada tekleme işini yapıyor hala...

Makinaya bağlanmıyor üstad eski tip bizimkiler.
 
usta araba su eksiltiyor mu?
 
Saydıklrınızın manifoltla alakası yok. Arkadaşların da dediği gibi. Ancak yakıt tüketiminin artacağı bir gerçek. Zaten manifolt kaçırıyorsa veya çatlaksa aracı uzun süre bu şekilde (Ses) kullanamayacağınızdan dolayı, ykıttaki artışı da hissetmezsiniz. Performans kaybı da yaşarsınız:kahve
 
Geri
Üst