LPG'li Kullanımda Buji / Ateşleme Bobini Kombinasyonu Hakkında

aranjor

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2019
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar, 140.000 km'deki 2003 Megane 2 1.6 16v BVA Lpg'li aracımı yeni yeni tanımaya başlıyorum. Megane 2'de Güncel olarak hangi Buji ve Ateşleme bobini kombinasyonunu kullanıyorsunuz ve memnun musunuz?

Bir sorun yaşamamakla beraber şuan araçta yeni taktırdığım Renault marka tek tırnak bujiler ile (tırnak aralığı oynanmamış halde '0.9') değişim periyodunu bilemediğim beru marka 3 bobin takılı, 1 tanesi de arızalandı ve o an hızlı bir çözüm gerektiği için araştırmadan valeo ile değiştirmiş olduk. Takım halinde ateşleme bobini almak istiyorum. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Selamlar...
 
Aracımda da 1 adet beru bobin mevcut ve yıllardır sorunsuz görev yapıyor valeo'da sıkıntı yapmaz .Bobinlere hiç dokunmaya gerek yok Tavsiyem bir sonraki bakımda 7700500168 kodlu çift tırnak bujileri deneyin veya eyquem rfc58lz2e

MI 4LTE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Çok teşekkür ediyorum. Çift tırnaklı bujileri deneyeceğim.

Yedek bobinle yolda kalmam kendüm değiştirebilirim. Ancak olmadık bir anda (özellikle hanımın kullandığı zaman) sıkıntı çıkarırsa diye endişelendiğim için üzerindekileri yedek yapıp takım olarak yenilemeyi düşünüyorum.

Orjinal Mais bobinler ilk zamanlar Denso imiş (şu an piyasada yok), sonra Beru' ya geçmişler ( nadiren pahalı fiyata bulunabiliyor). Güncel mais olarak da Eldor diye bir marka görünüyor. Sanırım orijinalliğinden ve lpg'ye karşı dayanıklı olduğundan emin olduğum bir takım Valeo, Beru ya da Eldor arasında seçim yapmam gerekecek.
 
Eldor güzel seçim olur , söküp takma işlemleri içinde bir tane onluk lokma tornavida alıp torpidoya koyun kafanız rahat olur.

MI 4LTE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Megane 2 lerde lpg yi bağlayan ustalar kolay olduğu için lpg nin elektriğini bobinin birinin kablosundan alıyorlar , bu da ömrünü azaltıyor ve sürekli o bobinden ya da bujiden sorun çıkıyor , muhtemelen sizinkide öyle olmuştur.Bunun önüne geçerseniz söylediğiniz markaların hiç birinde kolay kolay sorun yaşamazsınız.
 
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Lpg ile ilgili gerekli tesisat kontrollerini sağlayacağım. Takım çantası ise her daim bagajda sadece buji anahtarım yok :)
 
Dün mais (eldor) ateşleme bobinlerini araçta takılı olan 2000 km yol yaptığım tek tırnaklı mais bujileri sökmeden monte ettik.

Aracın çalışması daha pürüzsüz oldu. Düşük devirlerde tork arttı. Özellikle uzun soluklu rampa tırmanışlarında otomatik vites daha istikrarlı. Hemen vites küçültmüyor. Her şartta yağ gibi akıyor araç.

Tavsiyeler için tekrar teşekkürler. 8.000 km sonraki bakımda mais çift tırnaklı bujilere geçip yeni tecrübelerimi paylaşacağım.
 
Ben daha montaj edemedim ama ustanın tavsiyesi ile BOSCH marka iridyumlu buji takımı aldım. LPG li araçlar için iyi olduğunu söyledi usta
 
Kullandığınız zaman yorumlarınızı buradan yazarsanız istifade etmek isteriz. Bosch iridium bujiler benim de dikkatimi çekti. Stok bujilerden sonra denemeyi düşünüyorum
 
Geri
Üst