bilalrx
Bilgi Girilmemiş
[h=1]Lpg Çok Yakıyorsa[/h]
Öncelikle araç benzin ile çalışıyor iken yakıt durumu kontrol edilir. Eğer araç benzinde çok yakıyor ise önceliğimiz benzinde çok yakma sorununu çözmek olmalıdır. Lpg çok yakma kontrolü bundan sonraki aşama olacaktır. Bir çok durumda benzindeki sorun çözüldüğünde lpg çok yakma sorununun kendiliğinden çözüldüğü görülecektir. [h=3]Hem Benzin Hem Lpg de[/h] [h=3]Yakıt Tüketimini Arttıran Sebep ve Durumlar[/h] Aracın Benzindeki Gaz Analizi : Aracın benzinde gaz analiz değerlerine bakılır. Benzindeki analiz değerleri sorunlu ise düzeltilmelidir.
Yağ Yakma ve Su Eksiltme: Aracın yağ yakma ve su eksiltme problemi var mı ? kontrol edilir. Yağ ve su seviyeleri takip edilerek eksilme olup olmadığı kontrol edilebilir. Yağ eksiltme düzeyine göre egzoz dumanı renginin siyah oluşu bize yağ yakma konusunda bilgi verir. Yağ ve su eksiltmenin oluşu bize aracın motorunda sorun olduğu gösterir ki bu hem benzinde hem lpg de çok yakma sorununa neden olur.
Triger Değişimi : Triger kayışı değişimi yapılmış olan araçlarda triger kayışı sente atlama problemi olabilir. Triger kayışının sente aralığının fazla olması aracın benzin ve lpg de çok yakıyor olmasına neden olur.
Sübap Ayarı: Sübap ayarı yapılırken sübapların gerekenden fazla sıkılmış veya çok gevşek durumda olmaları yakıt tüketimini arttıracaktır.
Motor Rektefesi: Motorun rektefe edilmiş olması durumlarında motorun üst kapağı gereğinden fazla taşlanmış olabilme ihtimali mevcuttur. Faz taşlama durumunda motorun yanma odası hacmi daralacak ve hararete neden olacaktır. Harareti artan ve motoru zarar görmüş araç yakıt tüketimi artacaktır.
Buji ve Buji Kabloları: Aracın gerekli bakımları ihmal edilerek buji ve buji kabloları eski durumda olması veya kalitesiz buji ve buji kablosu kullanılmış ise (veya buji tırnak aralığının fazla olması durumunda) yanma odasında tam ateşleme yapılamadığı için eksozdan gaz halinde yanmamış yakıt atar dolayısıyla yakıt tüketimi artar.
Platin ve Diğer Ateşleme Aksamları: Platin ve diğer ateşleme aksamları bakımları yapılmış olmalıdır. Platin meme yapmışsa zımpara ile düzeltilmelidir.
Hava Filtresi : Hava filtresi sağlam, temiz ve gereken zamanlarda değişimi yapılmış olmalıdır. Karbüratöre giren havanın miktarı gerekenden fazla ise araç patlamalı bir şekilde çalışabilir.
Otogaz Beyin Su Gelişi: Lpg dönüşüm sistemi beynine gelen kalorifer suyu giriş sıcaklığının çok düşük olması (ki çoğunlukla bu durum kalorifer suyunun yanlış yerden alınmasıyla meydana gelir) veya su gelişinde sorun olması (ki bu durum hararet seviyesinin fazla olmasından bile olabilir) durumlarında Lpg dönşüm sistemi beyni sıvı halde gelen lpgyi tam gaz haline dönmesini sağlayamaz ve sorunlu bir yanma gerçekleşir. Bu da aracın lpgyi çok yakmasına neden olur.
Km teli arızası : Çok gerçekleşen bir durum olmamakla birlikte aracın km telinin arızalı olması km hesabının yanlış yapılmasına ve çok fazla yakıt tüketildiğinin zannedilmesine neden olur.
Manifoldun hava alması: Manifoldun hava alıyor olması aracın hem benzinde hem lpg de rölanti tutmamasına neden olur.
Karbüratör Kelebeği: Karbüratörlü araçlarda karbüratör kelebeğinde arıza mevcut olabilir. Bu sorun aracın rölantisinin bozuk olmasına ve yakıt tüketiminin artmasına neden olabilir.
Lastik Hava Basıncı: Aracınızın lastik basınç seviyesinin araç kullanım kılavuzunda önerilen hava basıncında tutulması yakıt sarfiyatınızı etkiler.
Fren Ayarları: Aracın fren ayarının sıkı ve uygun şekilde yapılması gerekir.
Uygun Vites: Araç kullanımı esnasında yol durumuna göre uygun vites seçilmeli, gereğinden yüksek veya düşük vites kullanımı aracınızın çok yakmasına neden olacaktır.
Hızlı araç kullanımı: Saatte 90/100km hızın üzerinde araç kullanımı tüketilen yakıt miktarını çok fazla arttıran önemli etkenlerden biridir.
Debriyaj kaçırması: Aracın debriyajında kaçırma mevcut ise hem benzinde hem lpg de çok yakmasına neden olur.
[h=3]Sadece Lpg Sistemi Kaynaklı[/h] [h=3]Lpg Tüketimini Arttıran Sebep ve Durumlar[/h] Lpg ile hava karışım mikseri: LPG ile havayı karıştıran mikserin hava alması LPG ’ nin çok yakılmasına ve aracın stop etmesine sebep olabilir.
LPG Dönüşüm Sistemi Beyin Diyaframı : Beynindeki gaz geçişini düzenleyen diyaframın (tamir takımının) kalın (genelde sonradan takılan ve orijinal olmayan tamir takımıdır bu) olmasından dolayı LPG ayarı iyi yapılamaz ve lpgnin çok tüketimine neden olur.
Lpg Kaçağı: Lpg dönüşüm sisteminize sahip aracınızda lpg kaçağı olabilir. Kaçak olan bölgede genellikle buzlanma görülür. Fakat lpg kaçağı çok az miktarda ise buzlanma olmayabilir.
Lpg Dönüşüm Sistemi Beyni Hava Ayar Vanası: Beyindeki hava ayar vanası (rölanti saplaması ) çok açılmış durumdaysa araç lpgyi çok yakar. Şayet Beynindeki hava ayar metali (genelde prinç ve birçok beyinde mevcut) açıldığında veya kısıldığında aracın rölantisinde değişme olmuyorsa araç bir yerlerden hava alıyordur demektir. Bu hava alma problemi de genelde karbüratörlü araçlarda karbüratör alt takozundaki problemden veya Westenhouse daki kaçaktan, enjeksiyonlu araçlarda ise otomatik hava ayarını sağlayan debimetre den kaynaklanır.
Tüketilen Lpg Kalitesi: Lpg satın alınan istasyonun güvenilirliği ve temizliği satın alınan lpgnin kalitesini ve dolayısıyla alınan verimi etklileyebilir.
Yağ Yakma ve Su Eksiltme: Aracın yağ yakma ve su eksiltme problemi var mı ? kontrol edilir. Yağ ve su seviyeleri takip edilerek eksilme olup olmadığı kontrol edilebilir. Yağ eksiltme düzeyine göre egzoz dumanı renginin siyah oluşu bize yağ yakma konusunda bilgi verir. Yağ ve su eksiltmenin oluşu bize aracın motorunda sorun olduğu gösterir ki bu hem benzinde hem lpg de çok yakma sorununa neden olur.
Triger Değişimi : Triger kayışı değişimi yapılmış olan araçlarda triger kayışı sente atlama problemi olabilir. Triger kayışının sente aralığının fazla olması aracın benzin ve lpg de çok yakıyor olmasına neden olur.
Sübap Ayarı: Sübap ayarı yapılırken sübapların gerekenden fazla sıkılmış veya çok gevşek durumda olmaları yakıt tüketimini arttıracaktır.
Motor Rektefesi: Motorun rektefe edilmiş olması durumlarında motorun üst kapağı gereğinden fazla taşlanmış olabilme ihtimali mevcuttur. Faz taşlama durumunda motorun yanma odası hacmi daralacak ve hararete neden olacaktır. Harareti artan ve motoru zarar görmüş araç yakıt tüketimi artacaktır.
Platin ve Diğer Ateşleme Aksamları: Platin ve diğer ateşleme aksamları bakımları yapılmış olmalıdır. Platin meme yapmışsa zımpara ile düzeltilmelidir.
Hava Filtresi : Hava filtresi sağlam, temiz ve gereken zamanlarda değişimi yapılmış olmalıdır. Karbüratöre giren havanın miktarı gerekenden fazla ise araç patlamalı bir şekilde çalışabilir.
Otogaz Beyin Su Gelişi: Lpg dönüşüm sistemi beynine gelen kalorifer suyu giriş sıcaklığının çok düşük olması (ki çoğunlukla bu durum kalorifer suyunun yanlış yerden alınmasıyla meydana gelir) veya su gelişinde sorun olması (ki bu durum hararet seviyesinin fazla olmasından bile olabilir) durumlarında Lpg dönşüm sistemi beyni sıvı halde gelen lpgyi tam gaz haline dönmesini sağlayamaz ve sorunlu bir yanma gerçekleşir. Bu da aracın lpgyi çok yakmasına neden olur.
Km teli arızası : Çok gerçekleşen bir durum olmamakla birlikte aracın km telinin arızalı olması km hesabının yanlış yapılmasına ve çok fazla yakıt tüketildiğinin zannedilmesine neden olur.
Manifoldun hava alması: Manifoldun hava alıyor olması aracın hem benzinde hem lpg de rölanti tutmamasına neden olur.
Karbüratör Kelebeği: Karbüratörlü araçlarda karbüratör kelebeğinde arıza mevcut olabilir. Bu sorun aracın rölantisinin bozuk olmasına ve yakıt tüketiminin artmasına neden olabilir.
Lastik Hava Basıncı: Aracınızın lastik basınç seviyesinin araç kullanım kılavuzunda önerilen hava basıncında tutulması yakıt sarfiyatınızı etkiler.
Fren Ayarları: Aracın fren ayarının sıkı ve uygun şekilde yapılması gerekir.
Uygun Vites: Araç kullanımı esnasında yol durumuna göre uygun vites seçilmeli, gereğinden yüksek veya düşük vites kullanımı aracınızın çok yakmasına neden olacaktır.
Hızlı araç kullanımı: Saatte 90/100km hızın üzerinde araç kullanımı tüketilen yakıt miktarını çok fazla arttıran önemli etkenlerden biridir.
Debriyaj kaçırması: Aracın debriyajında kaçırma mevcut ise hem benzinde hem lpg de çok yakmasına neden olur.
[h=3]Sadece Lpg Sistemi Kaynaklı[/h] [h=3]Lpg Tüketimini Arttıran Sebep ve Durumlar[/h] Lpg ile hava karışım mikseri: LPG ile havayı karıştıran mikserin hava alması LPG ’ nin çok yakılmasına ve aracın stop etmesine sebep olabilir.
LPG Dönüşüm Sistemi Beyin Diyaframı : Beynindeki gaz geçişini düzenleyen diyaframın (tamir takımının) kalın (genelde sonradan takılan ve orijinal olmayan tamir takımıdır bu) olmasından dolayı LPG ayarı iyi yapılamaz ve lpgnin çok tüketimine neden olur.
Lpg Kaçağı: Lpg dönüşüm sisteminize sahip aracınızda lpg kaçağı olabilir. Kaçak olan bölgede genellikle buzlanma görülür. Fakat lpg kaçağı çok az miktarda ise buzlanma olmayabilir.
Lpg Dönüşüm Sistemi Beyni Hava Ayar Vanası: Beyindeki hava ayar vanası (rölanti saplaması ) çok açılmış durumdaysa araç lpgyi çok yakar. Şayet Beynindeki hava ayar metali (genelde prinç ve birçok beyinde mevcut) açıldığında veya kısıldığında aracın rölantisinde değişme olmuyorsa araç bir yerlerden hava alıyordur demektir. Bu hava alma problemi de genelde karbüratörlü araçlarda karbüratör alt takozundaki problemden veya Westenhouse daki kaçaktan, enjeksiyonlu araçlarda ise otomatik hava ayarını sağlayan debimetre den kaynaklanır.
Tüketilen Lpg Kalitesi: Lpg satın alınan istasyonun güvenilirliği ve temizliği satın alınan lpgnin kalitesini ve dolayısıyla alınan verimi etklileyebilir.