Konjektör nedir, arızası nasıl tespit edilir?

*Renault9

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
8,212
Tepkime puanı
227
Puanları
63
Yaş
35
Konjektör şarj dinamosundan gelen AC 10V-20V Elektriği DC 13-14Volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur.


sarj1.jpg


Peki akümüz 12 volt veriyorsa neden 13-14 volt sağlıyoruz?

Çünkü çıkış elektriği hem aküyü şarj etmeli hem de motorun elektrikle çalışan organlarına gerekli elektriği sağlamalı. Bunu yaparken de aküdeki elektrik kullanılmamalı.

Dolayısıyla akünün verdiği elektrik voltajından yüksek bir voltaj bu işi sağlar. Yoksa motor çalışmıyorken aküye 12 volt da bağlasan akü şarj eder. Ama motor çalışırken farlar açıkken 12 volt verirsen akünün kutup başlarına akü hem boşalır hem de şarj etmez.


Konjektör arızası nasıl tespit edilir ?


* Akünüzde şarj problemi varsa, Motorunuzun aküsü 2-3 gün sonra bitiyorsa konjektör bozuk olabilir.
* Konjektörün giriş bacakları motor çalışırken ölçülür.
* AC 12-20 Volt okunuyorsa demekki şarj dinamosundan konjektöre akım geliyor. O halde konjektör çıkışı ölçülür. Voltmetre DC ye getirilir. 14 Volt gösteriyorsa konjektör süper çalışıyor demektir. 12 Volt gösteriyorsa arızalıdır. Aküyü şarj edemez. 13 Volt ise orta derecede çalışıyor demektir. Hiç göstermiyorsa yanmıştır.


Alıntıdır.
 
Hatalı yerler var bazı noktalarında alıntının :)

Konjektör, Alternator icerisindeki rotor sargısına kontrollü şekilde gerilim gönderir. Dış sargılarda oluşan üç fazlı ac gerilim, diodlar vasıtası ile dc gerilime çevrilir. Bu gerilimi batarya için uygun gerilime çıkarmak, düşürmek ve stabil tutmak Konjektörün görevidir. Konjektör Ac gerilimi Dc gerilime çevirmez. Ayrıca, Konjektör kısmen akım sınırlama görevini üstlenir. Sistemin temel çalışma mantığı budur.


Alternator sağlıklı ise bağlı olduğu aracın batarya gerilimini hücre başına 2.4 volt civarında tutar. Bunun altı veya üstü akü için sıkıntı demektir
 
Hatalı yerler var bazı noktalarında alıntının :)

Konjektör, Alternator icerisindeki rotor sargısına kontrollü şekilde gerilim gönderir. Dış sargılarda oluşan üç fazlı ac gerilim, diodlar vasıtası ile dc gerilime çevrilir. Bu gerilimi batarya için uygun gerilime çıkarmak, düşürmek ve stabil tutmak Konjektörün görevidir. Konjektör Ac gerilimi Dc gerilime çevirmez. Ayrıca, Konjektör kısmen akım sınırlama görevini üstlenir. Sistemin temel çalışma mantığı budur.


Alternator sağlıklı ise bağlı olduğu aracın batarya gerilimini hücre başına 2.4 volt civarında tutar. Bunun altı veya üstü akü için sıkıntı demektir

Eline sağlık abi.:eyv
 
Geri
Üst