- Katılım
- 22 Eki 2010
- Mesajlar
- 8,212
- Tepkime puanı
- 227
- Puanları
- 63
- Yaş
- 35
Konjektör şarj dinamosundan gelen AC 10V-20V Elektriği DC 13-14Volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur.
Peki akümüz 12 volt veriyorsa neden 13-14 volt sağlıyoruz?
Çünkü çıkış elektriği hem aküyü şarj etmeli hem de motorun elektrikle çalışan organlarına gerekli elektriği sağlamalı. Bunu yaparken de aküdeki elektrik kullanılmamalı.
Dolayısıyla akünün verdiği elektrik voltajından yüksek bir voltaj bu işi sağlar. Yoksa motor çalışmıyorken aküye 12 volt da bağlasan akü şarj eder. Ama motor çalışırken farlar açıkken 12 volt verirsen akünün kutup başlarına akü hem boşalır hem de şarj etmez.
Konjektör arızası nasıl tespit edilir ?
* Akünüzde şarj problemi varsa, Motorunuzun aküsü 2-3 gün sonra bitiyorsa konjektör bozuk olabilir.
* Konjektörün giriş bacakları motor çalışırken ölçülür.
* AC 12-20 Volt okunuyorsa demekki şarj dinamosundan konjektöre akım geliyor. O halde konjektör çıkışı ölçülür. Voltmetre DC ye getirilir. 14 Volt gösteriyorsa konjektör süper çalışıyor demektir. 12 Volt gösteriyorsa arızalıdır. Aküyü şarj edemez. 13 Volt ise orta derecede çalışıyor demektir. Hiç göstermiyorsa yanmıştır.
Alıntıdır.
Peki akümüz 12 volt veriyorsa neden 13-14 volt sağlıyoruz?
Çünkü çıkış elektriği hem aküyü şarj etmeli hem de motorun elektrikle çalışan organlarına gerekli elektriği sağlamalı. Bunu yaparken de aküdeki elektrik kullanılmamalı.
Dolayısıyla akünün verdiği elektrik voltajından yüksek bir voltaj bu işi sağlar. Yoksa motor çalışmıyorken aküye 12 volt da bağlasan akü şarj eder. Ama motor çalışırken farlar açıkken 12 volt verirsen akünün kutup başlarına akü hem boşalır hem de şarj etmez.
Konjektör arızası nasıl tespit edilir ?
* Akünüzde şarj problemi varsa, Motorunuzun aküsü 2-3 gün sonra bitiyorsa konjektör bozuk olabilir.
* Konjektörün giriş bacakları motor çalışırken ölçülür.
* AC 12-20 Volt okunuyorsa demekki şarj dinamosundan konjektöre akım geliyor. O halde konjektör çıkışı ölçülür. Voltmetre DC ye getirilir. 14 Volt gösteriyorsa konjektör süper çalışıyor demektir. 12 Volt gösteriyorsa arızalıdır. Aküyü şarj edemez. 13 Volt ise orta derecede çalışıyor demektir. Hiç göstermiyorsa yanmıştır.
Alıntıdır.