Konjektör nedir, arızası nasıl tespit edilir ?

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Yönetici
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,741
Tepkime puanı
1,759
Puanları
113
Yaş
55
Konjektör şarj dinamosundan gelen AC 10V-20V Elektriği DC 13-14Volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur.

sarj1.jpg


Çünkü çıkış elektriği hem aküyü şarj etmeli hem de motorun elektrikle çalışan organlarına gerekli elektriği sağlamalı. Bunu yaparken de aküdeki elektrik kullanılmamalı.




Dolayısıyla akünün verdiği elektrik voltajından yüksek bir voltaj bu işi sağlar. Yoksa motor çalışmıyorken aküye 12 volt da bağlasan akü şarj eder. Ama motor çalışırken farlar açıkken 12 volt verirsen akünün kutup başlarına akü hem boşalır hem de şarj etmez.




Konjektör arızası nasıl tespit edilir ?




* Akünüzde şarj problemi varsa, Motorunuzun aküsü 2-3 gün sonra bitiyorsa konjektör bozuk olabilir.
* Konjektörün giriş bacakları motor çalışırken ölçülür.
* AC 12-20 Volt okunuyorsa demekki şarj dinamosundan konjektöre akım geliyor. O halde konjektör çıkışı ölçülür. Voltmetre DC ye getirilir. 14 Volt gösteriyorsa konjektör süper çalışıyor demektir. 12 Volt gösteriyorsa arızalıdır. Aküyü şarj edemez. 13 Volt ise orta derecede çalışıyor demektir. Hiç göstermiyorsa yanmıştır.


Alıntıdır...!
 
Faydali...

GT-I9000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Araç şarj etmediği vakit ustalar hemen konjektörü değişir ama kısa bir süre sonra aynı arıza tekrarlar çünkü arıza konjektörde değil, genellikle kömürlerin sürttüğü taraftaki yüzeyin bozulmasındandır. Yüzey bozuk olduğu için kömürler kısa sürede aşınır... Bu durumda könjektör değil şarj dinamosu sökülerek yüzeyi bozulan parça değişmeli...
 
Geri
Üst