karbüratöre gelen kalın hava hortumunun bilerek kapatılması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Endülüs
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Endülüs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2014
Mesajlar
97
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Arkadaşlar dün karbüratöre gelen hava hortumunu bir sileyim dedim zaten kagıt gibi bir şey olan. bir çıkartayım dedim gördümki dışarıdan hava gelen plastikle hortumun başladığı yeri bilerek bantla tıkamışlar yani kapatmışlar bende orayı açıp öyle tekrar kapattım ama merak ettim acaba niçin böyle bir şey yapmışlar diye arabayı aldığım adamı cepten defalarca aradım bir türlü açmadı. Acaba neden böyle bir şey yapmışlar diye çok merak ettim. arkadaşlar bununla ilgili değerli yorumlarınızı paylaşırsanız çok sevinirim. Allaha emanet olun.
 
Sanırım aracınız lpg li
Sonrasında aracınızı çalıştırdınız mı?
Gaz tepkimesinde br anormallik yaşadınız mı?
 
Lpg li kardeşim çalıştırdım bir sorun olmadı.
 
Çabuk ısınması için diye bir şey duymuştum ama bu aslında lpg li araçlarda sık rastlanan bir durum diye de hatırlıyorum :eyv
 
Şimdi şöyleki LPG li araçlarda bazı ustalar araç daha az yaksın diye hem lpg yi kısarlar hemde az hava girişi olsun diye hortum kısmını kapatır. Bence bu yanlış bir olay. Düşük devirlerde pek anlaşılmaz belki ama yüksek devirlerde hemen fark ettirir çekiş. Eğer LPG ayarınız normalse hava akışının da normal olması lazım ki araç rahat nefes alsın. Yani olay aslında kısaca şu tamamen karışımı ayarlamak. Bilmem anlatabildim mi :)
 
Karbüratörlü araçlarda (enjeksiyonlularda nasıldır bilmiyorum)
LPG ile benzinin hava yakıt karışımı farklıdır.
Mesela benzin 5 yakıt 5 hava alıyorsa LPG 7 yakıt 3 hava ile çalışır. (Rakamlar atmasyondur)
LPG li araçlarda zengin karışımı sağlayabilmek için hava girişinin kısılması gereklidir.
Hava girişini kapatmayıp gaz ayarını açmak akla gelen ilk fikirdir. Fakat bu sefer fazla gelen LPG aracı boğar, düzensiz devir almasına yol açar öksürür tıksırır vs.
Yakıt performans olayına gelince; eğer filtre kazanınız sağdan soldan kaçak fava almıyorsa hava girişinin yarıdan 2mm kadar az kısmının kapalı olması en sağlıklı çalışma düzenine getirecektir.

Kendi aracımda birçok şekilde deneme yaparak (orjinal filtre kazanı, filtre kepi ve açık hava filtresi gibi) en sağlıklı çalışmanın bu şekilde olduğunu gördüm.
Sizin aracınız içinde aynı şekilde olur diyemiyorum. Fakat hemen hemen aynı düzende olur diye tahmin ediyorum.
Şuanki hali ile aracınızın yüksek devirlere çıkarken zorlanacağını; yüksek devirleri iyi çevireceğini tahmin ediyorum.
 
Tüm yorumlarınız için çok teşekkür ederim
 
ferzan abiye katılıyorum
 
Geri
Üst