Kaput açma teli koptu

megane2_2004

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2016
Mesajlar
126
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Herkese selamlar.
Kaput açma teli koptu, açma kolu görevini yapamıyor. Açma koluna gelen kablonun içinden kola tel gelmiyor. İki gündür sanayide altı ustaya gittim. Nedendir bilmiyorum çeşitli bahanelerle uğraşmak istemiyorlar. Kimi "çok sıcak elim yanar", "kimi 2 saatlik işi var ama şu anda 3 araç sırada bekliyor" vs. bahane uyduruyor. İş başa düştü gibi.

Daha önce tecrübe etmiş arkadaşlardan çözüm önerileri bekliyorum. Benim bulduğum çözümler var, nasıl yapacağım konusunda yardımlarınızı da bekliyorum.

1- Açma koluna gelen kablonun içindeki tele nasıl ulaşırım? Örneğin kabloyu bir yerinden kesip tele ulaşabilir miyim?
2- Ön tampon sökmeyi google amcadan sordum. Kaput açılmadan mümkün görünmüyor. Vidalar kaputun altında.
3- Panjur sökmek de çözüm gibi duruyor. Logonun sağındaki panjur söküldüğünde kaput kilidine el ulaşacak gibi. Panjurun altından tornavida ile kanırtarak çıkarılabileceği söyleniyor. Fakat kırmadan yapmak için panjurun arkaya itilmesi mi yoksa öne çekilmesi mi gerekiyor onu anlayamadım.
 
Daha önce bir yerde okumuştum aküsü biten bir meganın kapılarını açamamışlardı. Anahtarıda yokmuş. Ön tampondaki siyah panjuru sökerek kaput açma diline ulaşmışlar ve bu şekilde açılmış. bir tek bu aklıma geliyor benimde başka yerden açmak imkansız gibi.
 
Sorunu çözdüm.
Soldaki siya panjuru söküp yaya kadar elimi uzattım. Parmakla telin yaya bağlandığı yeri çekince kaput açıldı. Başlangıçta emniyet mandalının olduğu yerde sanıyordum. Tam logonun hizasında yuvarlak yaylı mekanizma kilitmiş.
Açtıktan sonra telin kopmadığını da öğrenmiş oldum. Kaput açma teli iki bölümden oluşuyor. Birinci bölüm direksiyonun altındaki mandaldan akünün önüne kadar geliyor. Burada bir soketin içinde ikinci tele geçiyor. Tam bu geçme yerinde toka yerinden çıkmış. Yerine oturtunca açma kolu da çalışmaya başladı.
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun sorunu çözdünüz sanırım . Sanayideki düzen genelde 'daha çok nasıl para alırım' düzeni oldugundan ve bu iş te o dalda bir iş olmadığından maalesef bu gibi durumları hep yaşıyoruz . Sırf bu tür adamlarla muhatap olmamak için bende önce kendim önce bakıyorum hep.
 
Teşekkür ederim.
Evet, sorunu çözdüm. Biraz da 8 yıllık Lada tecrübesiyle çözdüm diyebilirim. Çözüm yolunu bulmak zaman aldığından 1 saatten daha uzun süre uğraşmak durumunda kaldım. Forumlarda en ufak bir bilgi bile insana cesaret veriyor (Örneğin RedFox siyah panjurun sökülmesini destekledi). Aynı sorun tekrarlanırsa 10 dakikada çözülebilir. Sorunu yaşamamak için de hava filtresi veya filtreye giden borularla uğraşırken dikkatli olmak gerekiyor. Kaputu açmayla görevli iki telin bağlantı yeri de tam o hizada; sanayide iki usta havalandırma hortumunu değiştirirken farkında olmadan soketin içindeki bağlantıyı çözmüş.
 
Teşekkür ederim.
Evet, sorunu çözdüm. Biraz da 8 yıllık Lada tecrübesiyle çözdüm diyebilirim. Çözüm yolunu bulmak zaman aldığından 1 saatten daha uzun süre uğraşmak durumunda kaldım. Forumlarda en ufak bir bilgi bile insana cesaret veriyor (Örneğin RedFox siyah panjurun sökülmesini destekledi). Aynı sorun tekrarlanırsa 10 dakikada çözülebilir. Sorunu yaşamamak için de hava filtresi veya filtreye giden borularla uğraşırken dikkatli olmak gerekiyor. Kaputu açmayla görevli iki telin bağlantı yeri de tam o hizada; sanayide iki usta havalandırma hortumunu değiştirirken farkında olmadan soketin içindeki bağlantıyı çözmüş.

Aslında bu bilgilerin internet ortamında herkeze açık olarak görünmesi de iyi değil herkez iyi niyetli değil şu anda bu yazıları okuyan bizim araçların kaputlarını çok rahat açabilir :) Neyse sizin sorununuzu hallettiğinize sevindim. Sanayideki ustaları takmayın kafanıza bu araçlar elektronik olduğu için çoğu dokunmaya korkuyor. Gerçekten bunların dilinden anlayan usta bulmalısınız.
 
Aslında bu bilgilerin internet ortamında herkeze açık olarak görünmesi de iyi değil herkez iyi niyetli değil şu anda bu yazıları okuyan bizim araçların kaputlarını çok rahat açabilir :) Neyse sizin sorununuzu hallettiğinize sevindim. Sanayideki ustaları takmayın kafanıza bu araçlar elektronik olduğu için çoğu dokunmaya korkuyor. Gerçekten bunların dilinden anlayan usta bulmalısınız.
Art niyetli olan bunları zaten biliyordur. Ayrıca bilmesinin de bir önemi yok. Güvenlik sistemi yeterince iyi. Kart olmadan art niyetli olan da çaresiz kalır. Bilgi paylaşıldıkça güvenlik açıkları da kapatılır. Bugün büyük bilgisayar güvenlik şirketleri güvenlik açıklarının bulunması için meydan okuyor; bulanlara ödül veriyor. Özetle bilgiden korkmak gelişimi engeller. Bilgisayarın ülkemizde kamu kurumlarına ilk verildiği günlerde virüs bulaşmasın diye üzerinin örtüldüğünü de hatırlıyorum.
 
Arkadaşlar iyi akşamlar araniza yeni katılıyorum aracim megan 2 hb on kaput acilmiyor bugün tamirciye gösterdim kaportaciya goturmemiz lazım dedi ben nasıl atabilirim bir puf noktası varmi
 
Arkadaşlar iyi akşamlar araniza yeni katılıyorum aracim megan 2 hb on kaput acilmiyor bugün tamirciye gösterdim kaportaciya goturmemiz lazım dedi ben nasıl atabilirim bir puf noktası varmi

Megane 2 makyajlı kasa değilse öndeki ızgaralardan soldakini çıkarın (karşıdan bakınca sağdaki). Avucunuz yukarı bakacak şekilde elinizi radyatörün üstüne doğru ilerletin. Mandalı kendinize doğru çekin. Hepsi bu kadar. Muhtemelen sol farın üzerindeki kaput ekleme kutusundan ayrılmış. Oraya şimdilik yapacak bir şey yok. Kaputu açtıktan sonra kutuyu açıp tekrar yuvasına oturtursunuz. Kutu dediğim kibrit kutusu kadar bir şey.
UYARI: Radyatör sıcakken denemeyin, eliniz yanabilir.
 
Dediğinizi yapmak istedim fakat benim aracim 2007 model makyajlı kasa sanırım bir türlü acamiyorum
 
Geri
Üst