Kalorifer sorunu

aliosman_gnc_11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
arkadaslar 1996 1.4 klimalı r19 europa aracım bugun kontagı kapattım kalorifer basladı calısmaya kalorifer anahtarıda kapalı konumda iken aracı calıstırdım normal kalorıfer durdu normal anahtardan acıp kapatıyorum calısıp duruyor stop edıp anahtarı cekınce kalorifer calısmaya baslıo orta devırlerde bi ufleme yapıyor anahtarla oynayınca devır artıo azalıo ama kapanmıyor işin tuhafı anahtar saglam calıstırınca yada kontagı acınca sıstem normale dönuyor durdurmak ıcın sıgortalarını cıkardım gene calısıyor kaput altından basladım dagıtmaya resıstans kısmını söktum sustu calısan bı europanın resıstansını söktumtaktım yıne aynı calısıyor resıstansta saglam kontagı soktum acaba kkontak termıgımı yapıstı dıye ama oda saglam cıktı butun baglantılarını ayırdım yine calısıyor dırek bı yerden enerjılenıyor ama çözemedım beyınden dırek gelıyor bılgı dıecem ama hıcde ole gıbı degıl neden dersenız anahtar uzerınden gecmesı gerektıgı ıcın anahtar kapalı ve sıgorta sokukken calısması ımkansız bı yerden kısa devre oluyor ama bulamadım beyınden gelıyor bıle olsa anahtarda takılı kalması lazım basına daha once bole bı durum gelen varmı malum kıs gunu camlar buhar yapıyor yola cıkamıyorum artı soguk devreye almam lazım suan rrezıstansın soketını soktum kalorifer iptal durumda yardımlarnızı beklıyorum
 
Başıma sileceklerde benzer bir olay gelmişti .

Arabanın kısa farlarını açınca cam suyu motoru çalışıyordu , buna bağlı olarakta sileceklerde çalışmaya başlıyordu .
Bu olanlar kontak kapalı iken oluyordu ama bende açıkken de aynı sorun devam ediyordu .

Sorunumu hepsinin toplandığı bir şasi vidasını sıkarak çözdüm . Şimdi her şey yerli yerinde çalışıyor :)
Aracım Renault 11 Rainbow . Örnek olsun diye anlatmak istedim .



Renault 19 1.4i RT modelini kullandık daha önce .

Benim fikrim şudur , önce bağlantılara pas sökücü sıkılır .
Araba klimalı olduğu için , radyatör fanı ile kalorifer fanında bir karışıklık olmuş olabilir .
Neden böyle düşünüyorum ;

Klimalı arabalarda radyatör fanı , klima sistemine bağlıdır.
Bir oksitlenme yada nem bu fanın elektriğini , kalorifer motoruna taşıyabilir .
Kontak kapalı konumdaykende bu sayede kalorifer motorunun çalışma olasılığı artar . Bence birde fan motorunun fişini çekin öyle deneyin. Olmaz demeyin :)

Tabi ben olasılığa göre konuşurum , sistemi karşıma alırım , ayrıca kontak kapandığında nelere elektrik gider , giden elektriğin kaloriferle ilgisi nedir diye de baktım .

Haydi kolay gelsin silecekten girdim , motor fanından çıktım :))
 
aliosman kardeşim sanırım aynı arabayı kullanıyoruz benimde sık sık sigorta atar yada rölesi bozulur ama bu sorunu ilk defa duyuyorum
kadir usta gayet mantıklı düşünmüş bağlantı noktası nasıl bilemiyorum ama arabayı stop ettikten sonra kendi kafasına çalışan tek fan radyatör fanıdır çünkü araba sıcaksa inip gittikten sonra bile durduğu yerde soğutma devreye girer bu olabilir radyatör fanı ile kalaorifer fanı bağlantılarını bir gözden geçir birde hiç dikkat ettin mi motor sıcakken mi yapıyor yoksa rastgele motor soğukkende yapıyor mu eğer motor ısınınca yapıyorsa radyatör fanı ile karışma olasılığı çok yüksek
onun haricinde benimde aklıma gelen bir yer yok

benimde kalorifer açma kapama düğmesi bozuk arkadaşlar elinde olan bildiği olan varsa yardımlarınızi bekliyorum hatta konu bile açtım http://www.renaultfanclub.com/renault-19-kulubu/67610-kalorifer-acma-kapama-dugmesi.html
 
arkadaslar sanayıye cıktım sonuca guleceksınız dedıler sıgorta tablon tmm dedım degıstırın butun sıgortaları söktuller gene aynı kontak termıgı yapısık ddedıler tmm dedımkontagı sokun ayıralım sıstemden gene calısıyor kalorifer dedıler resıstans gıdık eywllah sökelım bakalım baktık oda saglam ısınmıs calısıo normal görevını yapıyor dedıler beyın gıdık senın ıs uzun tesısatta degısmesı gerekebılır söktum ön klıma motorunun bulundugu kısmı kendım atesleme bobının arka kısmını yanı kapagın altına gızlenmıs kalorifer rölesi :-) sansa bak orda olmaması gereken oto elektırıkcılerının bılmedıgı bı röle soktum ıkı vurdum yere kontakları acıldı tabı darbeyı alınca taktım yerıne bızzım kalorıfer normale dondu:-) butun sıkıntı roleden kontagı actıgında elektıklenen röle bobın ucu yapısınca bızım fan devamlı devrede kalıyor yanı basınıza gelırse dıye soyluyorum sanayıye cıkmadan bı bakın kendınız dedıklerını yapsaydım bı beyın bı rezıstans bı kontak ve sıgorta tablosu ha bıde komple elektrık tesısatı yaptırmam gerekıyordu yaklasık olarak 1500 lıra harcanacaktı ve sorun gene cozulemıyecektı ama sonuc 10 lıralık bı far rolesı alıp takmak gerekıyormus ıyıkı kendım bakmıssım :-)
 
hadi geçmiş olsun ustadım o röle hikayesi benimde başıma çok gelir bir önceki mesajımda da belirttim ama genelde kalorfier çalışmaz bende çalışmadığı zaman bakacağım iki yer vardır
1- sigortaya bakarım
2- röleye bakarım

ama sürekli çalışmayı ilk defa duydum ve saynede öğrenmiş olduk geçmiş olsun
kazasız belasız sürüşleri dilerim
 
Geri
Üst