Kalorifer Motoru

maratbilgin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 May 2018
Mesajlar
39
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Merhaba arkadaşlar,
90 model Broadway in kalorifer motorunun çalışmama sebepleri neler olabilir...
-motoru direk aküye bağladığımda çalışıyor fakat yuvasına takıp anahtarı 1 2 3 pozisyonlarına getirdiğimde çalışmıyor...
- motorun takıldığı yuvadaki soketlerin temizliği yapıldı
-sigortada sıkıntı yok
- hatta yuvadaki soketleri multimetre ile ölçtüğümde 12 voltu gösteriyor ama pervane dönmüyor (sanki amper istiyor)
 
anahtarın arkasını kontrol etmen gerekecek hafifden kırmadan çıkart o parça zaten ayrı cıkar en Basit Fişi Çıkmıştır KAbloda Şase Vardır Koblo İşi Yani seninki
 
anahtarın arkasını kontrol etmen gerekecek hafifden kırmadan çıkart o parça zaten ayrı cıkar en Basit Fişi Çıkmıştır KAbloda Şase Vardır Koblo İşi Yani seninki

Keşke anahtarın arkası olsa...hem anahtarı hem de anahtarın takılı olduğu soketi gider çıkmacıdan satın alırım ama düğmeyi de düğmenin takıldığı soketi de kontrol ettim sıkıntı yok gibi görünüyor... Anahtar ile pervane motoru arasında swich gibi bir parça mevcutsa ve bundan kaynaklanıyorsa başka parçayı değiştirmenin de pek bir anlamı yok... O nedenle bu sistem hangi parçalardan oluşuyor ya da aküden çıkan enerji pervaneyi çalıştırmak için hangi yollardan geçiyor bunu öğrenmek en mantıklısı...
 
Bu işlerden pek anlamam [emoji51] Kontak açık iken anahtar üzerine elektrik geliyor mu kontrol ettiniz mi [emoji848]
 
Bu işlerden pek anlamam [emoji51] Kontak açık iken anahtar üzerine elektrik geliyor mu kontrol ettiniz mi [emoji848]
Zaten kalorifer normalde kontağa bağlı çalışıyor... Evet kontağı açtığımda hem kalorifer anahtarının takılı olduğu sokete hem de fan motorunun takılı olduğu yuvaya elektirik geliyor ama dikkatimi çeken bir nokta var... anahtarın 1 2 ve 3. kademelerinde hep aynı voltaj var... Mantık olarak bakıldığında bu kademeler arasında farklı voltaj olması gerekmez mi... Sanki buradan alınan elektrik başka bir parça tarafından amperlenip anahtarın kademeleri oranında fan motoruna gönderiliyor... Pervane motorunun takılı olduğu yuvaya timsah ağzı kablo bağlayıp motoru dışarı alıyorum... kabloyu ölçüyorum 12 küsür volt ve bu kabloyu motora takıyorum çalışmıyor arabanın aküsünden direk kabloyla motora bağlıyorum motor çalışıyor... Her ikisi de 12 küsür volt pervane yuvasındaki voltajda çalışmıyor akünün voltajında çalışıyor....
 
Kaputu açıp pervaneye bastırmayı denedin mi hiç araba sallandıkça pervane yuvasından yukarı çıkıyor ve lehim Lee kırılıyor yada temas etmiyor

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kalorifer motorunun uçlarını hafiften kavisli büküp yerine takmayı dene. Yuvadaki ağızlar çok açıldıysa yerine oturdumu değmiyor olabilir. Mptorun uçlarını hafif yamultup denemeni öneririm.
 
aynı sorun benim broadweyde de oldu kalorifer düğmesini 1.2.3 yaptığım zaman hiç çalışmıyordu sorun 1.2.3 kademe rezidans üzerinde elektiriği geçiren platin gibi bir meme var zamanla devreyi tamamlattırmıyor direk akımı geçiren rezidans yapmışlar ondan takınca sistem 1.2.3 kademede gayet güzel çalışıyor göğüsü sökerek takılıyor.
 
Fan motoru rezistansı arızalanmıştır.Değiştirmenizi tavsiye ederim.
 
Geri
Üst