K4M Gaz Takılı Kalma Problemi

berkayy

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
4 Ocak 2024
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Dostlar selam,

2001 model Megane 1 Coupe aracım var. 1.6 16v K4M motorlu. Aracımda Clio RS headers ve KN filtre var. Rolanti motoruna krank hava filtresi baglı. Normalde hava filtre kutusuna giren karter havalandırmanın da ucu boşta. Aracımın her şeyinden memnunum, gidişi duruşu on numara. Rolanti motoru bir süre önce değişti. Gaz kelebeği potansiyometresini de değiştirdim. Emme manifoldu contaları, gaz kelebeği oringleri hepsi değişti. Beyin başka bir durumdan kaynaklı değişti. Araçta immo iptali mevcut.

Rolanti motoru magnetti marelli marka kelebek potansiyometresi delphi marka. Contalar orijinal mais. Taktığım parçalar orijinal, şüphe duyulmayacak yerlerden alındı.

Şimdi problem şu: Uzun süre gazladığım durumlarda, 3 bin devir civarlarında gaz takılı kalıyor. Açık hava filtresi olduğu için filtreyi boğazdan söküp kelebeğin durumunu kontrol etme şansım oldu. Kelebek açık kalmıyor. Bir problem yok. İşe gidip gelirken otoyol kullandığım için gazlıyorum ve her seferinde başıma geliyor. Stop edip biraz bekleyip ( 1 dakika kadar ) tekrar çalıştırınca düzeliyor. Bazen beklemeden çalıştırdığımda düzeldiği de oldu.

Bunun haricinde bir problemim daha var. Araç rolantiye düşerken, 1.5 2 bin devir civarlarında ufak bir takılı kalıyor. Sonrasında düşüyor. Bazı durumlarda da kendi kendine gaz verme mevcut.

Rolanti motorunun hava alan yerini elimle tıkadığımda rolanti oldukça düşüyor ama motor stop etmiyor. Bu bilgiyi de vereyim.

Bu sorunların problemi ne olabilir? Ustama soruyorum orijinale çevirmedikçe bu sorunları yaşarsın diyor. Fakat headers olduğu için filtre sistemini orijinale çeviremiyorum. Filtre kutusunun altını eritiyormuş sıcaktan. Bu arada headers amyant bezle sarılı.
 
Geri
Üst