İlk sürüş ve yorum – Renault Talisman

selim_ugur

Selim Uğur ŞAHİNTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2013
Mesajlar
4,686
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Daha önce D segmentinde Laguna ve Latitude modeli ile mücadele veren Renault, yepyeni bir sayfa açıyor. Bundan sonra bu segmentte sadece Talisman ile var olacak. Markanın yeni tasarım izlerini taşıyan Talisman, segmentinin en çekici ön tasarımlarından birisine sahip. Bu hissi yaratansa tampona taşan C formlu LED gündüz farları. Büyük ızgara yine büyük marka logosu ile desteklenmiş. Motor kaputundaki ütü izleri ise sportif göndermeler arasında. Aracın yan tasarımı da dinamik. Arkaya doğru alçalan tavan ile D segmentinin alıştığımız ağırbaşlı tasarımı, daha sportif bir görünüme kavuşmuş. Bagaj kapağı da kısa tutulmuş. Aracın arka bölümünde de LED teknolojisinde faydalanılmış. Stopların etrafındaki ince çizgilerle şık bir görünüm yaratılmış.
renault-talisman-arka-2.webp
Renault Talisman’da 9 metalik, 1 Opak renk sunuluyor. Bunlar Sedef beyaz, Kum Beji, Cosmo Mavi, Vizon Kahve (Yeni renk), Bulut Gri, Platin Gri, Yıldız Siyah, Carmin Kırmızı (Yeni renk) ve Buzul Beyaz (Opak).
4.85 metre uzunluğa ve 1.87 metre genişliğe sahip Talisman, geniş bir iç mekan sunuyor fakat buna rağmen yüksekliği 1.46 metreyi aşmıyor. Talisman’ın dingil mesafesi ise 2.81 metre. Renault Talisman eller serbest kartı sayesinde yolcularını ve sürücüsünü yaklaştıkları esnada karşılıyor. Gündüz farları, arka farlar ve iç tavan aydınlatması park pozisyonundan çıkıyor, zemin ışıkları devreye girerek kapı bölgesini aydınlatıyor ve sinyal lambaları yanmaya başlıyor. Kapı açıldığında gösterge tablosu harekete geçerek R-LINK 2’nin ekranında görsel bir animasyon başlıyor ve sesli uyarı veriliyor. Bu esnada MULTI-SENSE butonu da aydınlanıyor.

Talisman’ın iç mekanı da geniş. 262 mm’ye varan arka diz mesafesi sınıfının en iyileri arasında. Kabin içerisindeki 25 litreyi aşkın saklama gözü ile Talisman bu alanda da iddialı. Torpido gözü 8 litreyken; ön kapılarda 4.6 litre, arka kapılardaysa 2 litre hacminde gözler bulunuyor. EDC şanzımanlı versiyonlarda ayrıca soğutma özelliğine sahip orta kol dayama gözü de bulunuyor. Aracın bagaj hacmi 608 litre. Arka koltuklar yatırıldığında bu hacim 1022 litreye kadar artıyor. Talisman’ın koltukları tasarlanırken, uçaklardaki business class koltuklardan ilham alınmış. Dünyada ilk kez olarak ön koltuk arkalıklarında yarı sert, dirençli, esnek ve hafif kabuk şeklini alan Cover Carving Teknolojisi kullanılmış. Bu sayede koltuklar plastik muadillerine göre daha hafif ve arka diz mesafesine katkı sağlıyor. Renault Talisman’ın tüm versiyonları havada aşırı nem belirlendiğinde kendiliğinden devreye giren otomatik çift bölgeli klima kontrolü ile satılacak. Sistemde kötü kokuları ve kirleticileri (toz, polen, NO2, SO2, toluen, vs) önlemek için aktif kömür filtresi bulunuyor.

Talisman Türkiye’de Touch ve Icon isminde iki donanımla ticarileştirilecek. Modelin Touch versiyonunda 7 inçlik kapasitif, yatay yerleştirilmiş dokunmatik ekran bulunuyor. Üst donanım Icon’da ise 8.7 inçlik dikey ekran geliyor.
Renault,multimedya sistemi olarak R-LINK’in ikinci jenerasyonunu sunuyor. Bu sistem Talisman’ın adeta kontrol merkezi. R-LINK tıpkı bir tablet gibi çalışıyor ve aynı fonksiyonlara sahip (iki parmakla zumlama, sayfa kaydırma, çek-bırak, vs.) grafikleri araç içi kullanıma yönelik olarak son derece yalın. R-Link 2 aynı zamanda Multi-Sense teknolojisine sahip ve bu sayede sürüşe yardımcı teknolojiler ile birlikte navigasyon, multimedya ve klima kumanda fonksiyonları gibi standart görevleri yerine getiriyor. Dokunmatik ekranın özellikleri kısa yol tuşlarına da sahip; orta konsoldaki döner düğme ve direksiyon kumandaları yardımıyla dokunmatik ekran kumanda edilebiliyor. En popüler ve en sık kullanılan fonksiyonlar ikon bazlı ana sayfa yardımıyla hemen bir kol boyu mesafede. Multi-Sense, Talisman’daki çeşitli teknolojileri kontrol ve koordine ediyor. Bu sistem 4Control sistemini, elektronik süspansiyonu, direksiyonu, motoru ve EDC vites kutusunu kontrol ettiği gibi sistem göstergeleri, motor sesini ve ambiyans aydınlatmasını da kontrol ediyor. Multi-Sense sayesinde Renault, bu denli çok teknolojiyi kapsamlı ve sezgisel olarak koordine eden bir sistemi sunan ilk otomobil üreticisi oldu.
Renault Multi-Sense sistemi sayesinde Renault Talisman dört farklı ön programlı mod yardımıyla istenen ruh halini ve duyguları oluşturabiliyor.
renault-talisman-lfd-ph1-design-010.jpg.ximg_.l_12_m.smart_.jpg

Talisman’ın dört tekerleği de hareketli
Renault, 4Control sistemini elektronik süspansiyon kontrolü ile bir araya getirerek otomobilin kullanım karakteristiklerinde hayati rol oynayan iki bileşenin hareketlerini verimli biçimde koordine etmeyi başarmış. 4Control sistemi ile koordineli biçimde çalışan elektronik süspansiyon kontrolü ani ve önemli yön değişikliklerinde üstün yol tutuşu ve sürüş konforu sağlıyor. Virajlı yollarda aracın dengesinden ve çevikliğinden ödün vermeksizin direksiyonu biraz daha fazla çevirmek mümkün oluyor.
Opsiyonel 4Control sistemi Talisman’da sürekli devrede. 50km/s’nin altındaki hızlarda Comfort modunda (Standart modda 60km/s; Sport modunda 80km/s) arka tekerlekler öndekilere göre maksimum 3,5 derecelik ters açıyla dönüyor. Bu sayede manevra kabiliyetini artırmak için dingil mesafesi kısaltılmışçasına bir his yaratılıyor. Aracın manevra kabiliyeti küçük bir şehir otomobili ile kıyaslanabilir ve kaldırımlar arası dönüş açısı sadece 10.8 metre. Söz konusu hız eşiklerinin üzerinde arka tekerlekler öndekilerle aynı yönde dönüyor. Bu etki sürüş zevkini, dengeyi ve güvenlik hissini artıracak şekilde dingil mesafesinin uzatılmasıyla aynı duyguyu yaratıyor.
4Control sistemi otomobilin yanal dinamikleri üzerinde doğrudan etkiye sahip. Elektronik süspansiyonlar ise dikey hareketleri kontrol ediyor. Sistem sürüş hissi (yumuşak veya sert) üzerinde etkili oluyor. Aktif süspansiyon sistemi yol yüzeyinin ve sürücü hareketlerinin sürekli değişen koşullarına karşı süspansiyonları adapte ediyor. Bu bağlamda şerit değişikliği için yapılan direksiyon hareketi, hızlanma ve frenleme gibi etkenler dikkate alınıyor. Her süspansiyonda bulunan elektronik kumandalı valfler sayesinde Talisman, içinde bulunulan koşulları saniyede 100 kere değerlendiriyor
Talisman’daki elektronik süspansiyon kontrol yönetiminin en büyük özelliklerinden bir tanesi aracın elektrik sistemi (CAN, Controller Area Network) ile birlikte çalışması. Aracın dinamikleri hakkındaki bilgiler ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü) ile paylaşılan sensörlar tarafından toplanıyor: tekerleklerin dönüş hızı, direksiyon simidi açısı, dikey ve yanal ivme, frenlere uygulanan basınç, motor torku ve sürüş yüksekliği. Renault-patentli bu mimari Multi-Sense sisteminin otomobil şasisindeki potansiyele sürekli erişimi mümkün kılıyor.
2016-renault-talisman-16.jpg

Türkiye’de sadece dizel motor olacak
Renault Talisman, Avrupa’da iki benzinli, üç de dizel motorla satılacak. Türkiye’deyse sadece dizel seçenekler ithal edilecek. Baz motor 1.5 litre hacmindeki Energy dCi 110 olacak. Bu motor adından anlaşıldığı gibi 110 hp güç, 260 Nm tork çıkışına sahip. Diğer dizel motorlarsa 1.6 litre hacminde olacak. Tek turbolu versiyon 130 hp güç, 320 Nm tork çıkışına sahip. Çift turbolu versiyonsa 160 hp güç, 380 Nm tork üretiyor. Bu iki motorun EDC’li versiyonlarının 0-100 km/s hızlanması sırası ile 10.8 ve 9.4 saniye olarak açıklanıyor. 1.6 litrelik dizel motorlarda markanın EDC ismini verdiği çift kavramalı otomatik şanzıman lansmanla birlikte sunulacak. 1.5 litrelikte ise EDC seçeneği 2016’nın ikinci çeyreğinde yollarda olacak.
Renault_Talisman_Grandtour_Lasterhaftes_Glueck-Grosser_Franzose-Story-469093_630x356px_5052a17f1a6796e2f9c36937ecb405f2__r150699h_jpg.jpg


Sürüş izlenimi
Bir dönem Laguna ile istediği satış adetlerine ulaşan Renault, tekrar o günlere geri dönmenin hayalinde. İşte Talisman, her ayrıntısına kadar bu amaçla ve özenle üretilmiş. İtalya’da aracın 1.6 litrelik 160 beygirlik seçeneğini yaklaşık 150 km kullanma fırsatı yakaladım. Aracın iç mekan kalitesi başarılı. Özellikle ön konsolun ve kapıların üst kısımlarında kullanılan malzemeler göz dolduruyor. Orta konsoldaki ekran başarılı ancak çerçevesinin kalın ve mat bir plastik olması istenilen güzel görünümü engellemiş. Ayrıca 8.7 inç gibi büyük boyuta sahip olsa da kalın çerçeve yüzünden göze küçük görünüyor. Yeni 160 beygirlik motor çok başarılı. EDC şanzımanla uyumu iyi ve en önemlisi virajlı dağ yollarında yaptığımız yolculuk sonucunda yakaladığımız 5.4 litrelik tüketim ortalaması ile ekonomik olduğunu kanıtladı. Aracın süspansiyonları Latitude modelini hatırlayanlara sert gelecektir. Talisman çok daha dinamik bir otomobil. Ancak MultiSense sistemi ile konfor konumu seçildiğinde beklentileri karşılıyor. Sürüş dinamikleri ise takdiri hak ediyor. 4Control sistemi ile donatılan aracımız tüm yol koşullarında güven verdi. Hatta test sürüşümüz esnasında önümüze çıkan bir geyik sebebiyle gerçek yol koşullarında engelden kaçma deneyimini bile yaşadık. Gidiş gelişli dar bir köy yolunda bu sistemin de etkisi ile hem geyik hem biz bir kazadan kurtulmuş olduk. Aracın Türkiye’de satışına Şubat ayında başlanacak. Bu sebeple henüz fiyatları belli değil. Fakat tüm motor seçeneklerinde otomatik şanzıman sunabiliyor olması Talisman’ın müsabakaya 1-0 önde çıkmasını sağlayacaktır.
 
Talismana bayıldımmm ... Sedan almalıydım clioya sığmıyom :(
 
Talismana bayıldımmm ... Sedan almalıydım clioya sığmıyom :(
Bagaj anlamında mı :)
 
Güzel paylasim :)
 
 
Gerçekten çok güzel araba olmuş ya [emoji4] bir gün bizlereee almak nasip olur inşlh [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gerçekten çok güzel araba olmuş ya [emoji4] bir gün bizlereee almak nasip olur inşlh [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
İnşallah

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
1.6dci 165hp olması lazım :)
 
Her anlamda bayıldım sedan istiyordum ben hbp sığmıyorum bidahakine artık :)
 
Geri
Üst