- Katılım
- 11 Eki 2010
- Mesajlar
- 98
- Tepkime puanı
- 17
- Puanları
- 0
Honda Civic almayı düşünenlere yol göstermesi umuduyla....
Araç 2013 model fb7 kasa civic premium otomatik ECO. Bu ECO olayına açıklık getireyim. Diğer honda modellerinden 600 TL daha pahalı olan ECO modelinde motor üzerinde 20 den fazla değişiklik yapılmış, motor LPG ye daha uygun hale getirilmiştir. Örneğin subapları diğer civic modellerine daha güçlendirilmiş...vs gibi...araç LPG ye uyumlu bir motor ile geldikten sonra yetkili servislerde BRC nin LPG kiti takılıyor. Ruhsata işlenme de dahil 2400 TL daha veriyorsunuz. Evet pahalı ama, garantinin bozulmaması...vs gibi kriterleri düşündüğümde ben bu farkı vermeyi içime sindirdim. Hondanın 6 yıl/150 bin km garantsi aynı benzinli modeller gibi devam ediyor. (almadan önce iyice araştırmıştım, zaten şu anda da elimde 6 yıllık garanti kitapçığı var )
Donanım olarak premium donanıma karar verdim. Zaten Honda'da fazla bir donanım seçeneği yok. Dream-Premium-Elegance var. Premium'un, serinin en dolu versiyonu olan eleganceden farkı. sunroof-ısıtmalı koltuk ve xenon far. Fiyat olarak ise liste fiyatlarında 3000 TL fark vardı. Ben premium için bir bayiden çok iyi fiyat almıştım, onda da elegance yoktu, başka bayilerde ise uygun fiyatlı elegance yoktu. Zaten fiyatına göre verdiği donanım benim için çok da kritik değildi. Premiuma karar verdik. Aracı Mayıs 2013 de LPG dahil (ruhsata işleme,sızdırmazlık....vs vs de dahil) 51.250 TL aldık
Honda, donanım konusunda biraz zayıf kanımca. Zira elegance de bile (premium da aynı şekilde) kararan ayna, bluetooth, çift bölgeli elektronik klima, soğutmalı torpido...gibi benim önem verdiğim donanımlar ya eksik ya da ilave aksesuar olarak satılıyor. Ama bayağı bir fahiş fiyat ile atılıyor. Misal kararan ayna için 750 TL istiyorlar.... Ama aracı beğendiğim için bu donanımlara çok takmadım. Fazla da bir ihtiyacım olmadı şimdiye dek. Sadece Linea dan çok alıştığım bluetooth olsaymış iyi olurmuş diyorum o kadar. Bluetoothlu, dvd li, navigasyonlu bir ekran takıyorlar ama 1500 TL fark istediler, yapmadım.
Bu kasa, 2012 yılında çıktı yollara. Honda da ismi FB7... bir önceki kasa (fd6) bu kasaya göre daha çok seviliyor. Göz alışkanlığı diyebiliriz, zira fd6 kasa yollara çıktığı dönemde oldukça sıradışı bir tasarıma sahip idi. FB7 ise daha bir muhafazakar olmuş. Özellikle arka tasarım çoğusu tarafından beğenilmiyor. Piyasada makyaj söylentileri var, ancak makyaj operasyonu ABD de üretilen model için yapıldı. FB7 kasanın ABD de 2010 yılından beri olduğunuı düşünürsek, ayrıca Honda'ya da sordum, 2014 yılı ortası-sonu gibi makyaj görür. Ki zaten tüm civic versiyonları 2 ya da 2,5 sene sonra makyaj görmüştür. Ha ben özellikle ön görüntüsünü çok beğendim aracım. Arkası evet biraz sıradan, ama yine de o kadar berbat gelmiyor. Hele ki internette bazı yorumlarda city e benzetiliyor ki, bu oldukça acımasız bir eleştiri bence.
Direksiyona oturunca uçak kokpiti gibi oldukça parlak ve çok ışıklı bir dashboard sizi karşılıyor. Gösterge iki parçalı tasarlanmış, üstte dijital hız göstergesi, bunun iki yanında kullanma stilinize göre renk değiştiren bir grafik, onların iki yanında ise size göre solda benzin sağda ise anlık tüketim göstergesi var. Altta ise büyük bir devir saati ve uyarı ışıkları var. Yine ergonomik olarak beni rahatsız eden, direksiyonun biraz hız göstergesini perdeliyor olması var. Ama çok da önemli değil.
Büyükçe bir yol bilgisiyarı ekranı var. Honda buna i-mid demiş. Bu ekranda isteğinize göre yol bilgisayarı, radyo bilgisi, duvar kağıdı ya da boş olarak kullanım imkanı var. Default duvar kağıdı analog bir saat ancak siz 3 tane fotoğraf yükleyebilirsiniz. i-mid ekranın hangi seçenekte kullanırsanız kullanın saat-kilometre ve dış ısı sıcaklığı hep gösteriliyor. Aracı geri vitese aldığınızda ise bu ekran oldukça net bir geri görüş kamerası haline dönüşüyor.
Geri görüş demişken, netliği iyi ama, park sensörü olmadığı için ses yok, bu beni rahatsız etti ve araca sonradan sensör taktırdım. Ancak bu aracın 2012 modellerinde sensör varmış maalasef. Honda 2013 modellerde biraz doanım kısmış, sensör dışında en önemli kısıntı ise katlanır aynanın iptali olmuş. Evet 2013 modellerde katlanır dış dikiz aynası yok.... gıcık bir durum, keşke yapmasalarmış.
Direksiyon ele iyi oturoyor, yumuşaklığı ve hissiyatı iyi. Üzerndeki kumandaları kolay ve işlevsel. Lineada bulunan direksiyon kumandalarına basmak bayağı bir zordu. Resmen düğmeyi dövüyordum. Direksyon deri ve derinlik ve yükseklik ayarlı... Ayrıca direksiyonda özellikle dönüşlerde,frenleme esnasında ve kaygan yol koşullarında dengesizlikleri tespit ederek, sürücünün direksiyonu doğru yöne çevirmesi için uyarıda bulunan ve ilk direksiyon hareketini otomatik olarak başlatan, sınıfında ilk ve tek (öyle olduğu iddia ediliyor) Harekete Duyarlı Direksiyon Sistemi (Motion Adaptive EPS) var.
Kliması tek bölgeli ve elektonik iklim kontrollü. Kullanımı basit, soğutması etkileyici.
Aracın burnu aşağı doğru iniyor koltuk da biraz aşağıda kalıyor. Ne yaparsam yapayım aracın burnuna hakim değilim, bu sebeple park sensörü yaparken 8 gözlü ön-arka yaptırdım ve sorunun kendimce önüne geçtim. Yan dikiz aynaları büyük yapılmış bu da görüş açısını rahatlatıcı bişey. Soldaki aynda 3. açı var ama sağda yok. sinyaller aynada, bu da bence araca elit bir hava katıyor.
Büyük bir kol dayama ünitesi var. İçi geniş, USB bağlantısı da burada. Kol dayama sabit, ama üst kısmı ileri geri oynuyor.
Koltukları bana rahat geldi, arka şaft tünelinin olmaması arkada da ferah bir hava veriyor. Ancak mesela arkada havalandırma kanalı yok, bu da bir eksiklik olarak değerlendirilebilinir. Sürücü koltuğunda yükseklik ayarı var. Ancak koltuk sırtlığının ayar mekanizması hoşuma gitmedi. Dönmeli bir mekanizma yerine kol koymuşlar. Sırtlık ayarında biraz uğraşıyorum. Tabi araç kullanma hayatımızda kaç kere sırtlık ayarı yaparız o da ayrı bir konu
Araç tam otomatik şanzıman, 5 ileri vitesli. Araçta spor kullanım ya da manuel kullanım imkanı için S modu var. Bu modda iken, direksiyon yanındaki kulakçıklar ile manuel kullanabiliyorsunuz. Manuel modda devir kesiciye kadar gidebiliyorsunuz. Vites geçişleri sarsıntısız ve kararlı. ARaçta ECON diye bir tuş yapmışlar (bu tuş tüm civiclerde var, yani benim aracım ECO diye yok. Sadece isim benzerliği). Bu tuşa bastğınızda araç daha düşük devirde vites değiştiryor, diğer elektrnik ekipmanlarda daha bir ekonomi odakli çalışıyor. Mesela klima fan hızı düşüp, iç hava sirkilasyona aktif oluyor. Bu tuşun tüketime ne kadar katkısı var hiç denemedim. Sanırım denemem de, zira sinir bozucu bişey, çok çabuk üst vitese geçtiğinde özellikle ani hızlanmada sıkıntı oluyor. Genellikle kapalı bende.
Araç 1,6 cc 152 nm tork ve 125 hp güce sahip atmosferik bir motora sahip. LPG ile uyumu sorunsuz deniliyor. Benim tecrübem daha 4500 km olduğu için bişey diyemiyorum. 2004 yılından turbo dizel kullanan biri olarak biraz cansız geldi araç bana, ama öyle ölü değil. Özellike 4000 devirden sonra, devir kesiciye kadar iyi bir ivmelenme ve motor sesi var. Tabi dizelden alışkanlık 4000 üzeri devirelrde ayağım biraz zor basıyor gaza, ama alışcaz umarım.
Araç ile bir kaç kere kere uzun yol yaptım. İstanbul-Susurluk yolunda 90-110 hız bandında, tek sürücü boş bagaj ve kapalı klima ile benzin modunda 5,8 lt/100 km tükettim. LPG de ise İstanbul-Belek yolunda 90-110 bandında iki yolcu bir çocuk dolu bir bagaj ve yolun 1/3 lük kısmında klima açık şekilde 7,15 lt/100 km LPG tükettim.
Bagajı 440 lt. Segmentine göre düşük. Ama çocuk büyüdü çok şükür. Artık çok fazla bagaj beklentim yok. Bana HB araç bile yeterdi ancak ben sedan seviyorum. 440 lt şimdilik yeter.
Çok uzattım sanırım. Araçtan memnun olduğumu söyleyebilirim. Tavsiye eder miyim? Evet ederim. Türkiyede C segment sedan araçları düşündüğünüzde alınabilecek iyi alternatif olduğunu düşünüyorum.
Araç 2013 model fb7 kasa civic premium otomatik ECO. Bu ECO olayına açıklık getireyim. Diğer honda modellerinden 600 TL daha pahalı olan ECO modelinde motor üzerinde 20 den fazla değişiklik yapılmış, motor LPG ye daha uygun hale getirilmiştir. Örneğin subapları diğer civic modellerine daha güçlendirilmiş...vs gibi...araç LPG ye uyumlu bir motor ile geldikten sonra yetkili servislerde BRC nin LPG kiti takılıyor. Ruhsata işlenme de dahil 2400 TL daha veriyorsunuz. Evet pahalı ama, garantinin bozulmaması...vs gibi kriterleri düşündüğümde ben bu farkı vermeyi içime sindirdim. Hondanın 6 yıl/150 bin km garantsi aynı benzinli modeller gibi devam ediyor. (almadan önce iyice araştırmıştım, zaten şu anda da elimde 6 yıllık garanti kitapçığı var )
Donanım olarak premium donanıma karar verdim. Zaten Honda'da fazla bir donanım seçeneği yok. Dream-Premium-Elegance var. Premium'un, serinin en dolu versiyonu olan eleganceden farkı. sunroof-ısıtmalı koltuk ve xenon far. Fiyat olarak ise liste fiyatlarında 3000 TL fark vardı. Ben premium için bir bayiden çok iyi fiyat almıştım, onda da elegance yoktu, başka bayilerde ise uygun fiyatlı elegance yoktu. Zaten fiyatına göre verdiği donanım benim için çok da kritik değildi. Premiuma karar verdik. Aracı Mayıs 2013 de LPG dahil (ruhsata işleme,sızdırmazlık....vs vs de dahil) 51.250 TL aldık
Honda, donanım konusunda biraz zayıf kanımca. Zira elegance de bile (premium da aynı şekilde) kararan ayna, bluetooth, çift bölgeli elektronik klima, soğutmalı torpido...gibi benim önem verdiğim donanımlar ya eksik ya da ilave aksesuar olarak satılıyor. Ama bayağı bir fahiş fiyat ile atılıyor. Misal kararan ayna için 750 TL istiyorlar.... Ama aracı beğendiğim için bu donanımlara çok takmadım. Fazla da bir ihtiyacım olmadı şimdiye dek. Sadece Linea dan çok alıştığım bluetooth olsaymış iyi olurmuş diyorum o kadar. Bluetoothlu, dvd li, navigasyonlu bir ekran takıyorlar ama 1500 TL fark istediler, yapmadım.
Bu kasa, 2012 yılında çıktı yollara. Honda da ismi FB7... bir önceki kasa (fd6) bu kasaya göre daha çok seviliyor. Göz alışkanlığı diyebiliriz, zira fd6 kasa yollara çıktığı dönemde oldukça sıradışı bir tasarıma sahip idi. FB7 ise daha bir muhafazakar olmuş. Özellikle arka tasarım çoğusu tarafından beğenilmiyor. Piyasada makyaj söylentileri var, ancak makyaj operasyonu ABD de üretilen model için yapıldı. FB7 kasanın ABD de 2010 yılından beri olduğunuı düşünürsek, ayrıca Honda'ya da sordum, 2014 yılı ortası-sonu gibi makyaj görür. Ki zaten tüm civic versiyonları 2 ya da 2,5 sene sonra makyaj görmüştür. Ha ben özellikle ön görüntüsünü çok beğendim aracım. Arkası evet biraz sıradan, ama yine de o kadar berbat gelmiyor. Hele ki internette bazı yorumlarda city e benzetiliyor ki, bu oldukça acımasız bir eleştiri bence.
Direksiyona oturunca uçak kokpiti gibi oldukça parlak ve çok ışıklı bir dashboard sizi karşılıyor. Gösterge iki parçalı tasarlanmış, üstte dijital hız göstergesi, bunun iki yanında kullanma stilinize göre renk değiştiren bir grafik, onların iki yanında ise size göre solda benzin sağda ise anlık tüketim göstergesi var. Altta ise büyük bir devir saati ve uyarı ışıkları var. Yine ergonomik olarak beni rahatsız eden, direksiyonun biraz hız göstergesini perdeliyor olması var. Ama çok da önemli değil.
Büyükçe bir yol bilgisiyarı ekranı var. Honda buna i-mid demiş. Bu ekranda isteğinize göre yol bilgisayarı, radyo bilgisi, duvar kağıdı ya da boş olarak kullanım imkanı var. Default duvar kağıdı analog bir saat ancak siz 3 tane fotoğraf yükleyebilirsiniz. i-mid ekranın hangi seçenekte kullanırsanız kullanın saat-kilometre ve dış ısı sıcaklığı hep gösteriliyor. Aracı geri vitese aldığınızda ise bu ekran oldukça net bir geri görüş kamerası haline dönüşüyor.
Geri görüş demişken, netliği iyi ama, park sensörü olmadığı için ses yok, bu beni rahatsız etti ve araca sonradan sensör taktırdım. Ancak bu aracın 2012 modellerinde sensör varmış maalasef. Honda 2013 modellerde biraz doanım kısmış, sensör dışında en önemli kısıntı ise katlanır aynanın iptali olmuş. Evet 2013 modellerde katlanır dış dikiz aynası yok.... gıcık bir durum, keşke yapmasalarmış.
Direksiyon ele iyi oturoyor, yumuşaklığı ve hissiyatı iyi. Üzerndeki kumandaları kolay ve işlevsel. Lineada bulunan direksiyon kumandalarına basmak bayağı bir zordu. Resmen düğmeyi dövüyordum. Direksyon deri ve derinlik ve yükseklik ayarlı... Ayrıca direksiyonda özellikle dönüşlerde,frenleme esnasında ve kaygan yol koşullarında dengesizlikleri tespit ederek, sürücünün direksiyonu doğru yöne çevirmesi için uyarıda bulunan ve ilk direksiyon hareketini otomatik olarak başlatan, sınıfında ilk ve tek (öyle olduğu iddia ediliyor) Harekete Duyarlı Direksiyon Sistemi (Motion Adaptive EPS) var.
Kliması tek bölgeli ve elektonik iklim kontrollü. Kullanımı basit, soğutması etkileyici.
Aracın burnu aşağı doğru iniyor koltuk da biraz aşağıda kalıyor. Ne yaparsam yapayım aracın burnuna hakim değilim, bu sebeple park sensörü yaparken 8 gözlü ön-arka yaptırdım ve sorunun kendimce önüne geçtim. Yan dikiz aynaları büyük yapılmış bu da görüş açısını rahatlatıcı bişey. Soldaki aynda 3. açı var ama sağda yok. sinyaller aynada, bu da bence araca elit bir hava katıyor.
Büyük bir kol dayama ünitesi var. İçi geniş, USB bağlantısı da burada. Kol dayama sabit, ama üst kısmı ileri geri oynuyor.
Koltukları bana rahat geldi, arka şaft tünelinin olmaması arkada da ferah bir hava veriyor. Ancak mesela arkada havalandırma kanalı yok, bu da bir eksiklik olarak değerlendirilebilinir. Sürücü koltuğunda yükseklik ayarı var. Ancak koltuk sırtlığının ayar mekanizması hoşuma gitmedi. Dönmeli bir mekanizma yerine kol koymuşlar. Sırtlık ayarında biraz uğraşıyorum. Tabi araç kullanma hayatımızda kaç kere sırtlık ayarı yaparız o da ayrı bir konu
Araç tam otomatik şanzıman, 5 ileri vitesli. Araçta spor kullanım ya da manuel kullanım imkanı için S modu var. Bu modda iken, direksiyon yanındaki kulakçıklar ile manuel kullanabiliyorsunuz. Manuel modda devir kesiciye kadar gidebiliyorsunuz. Vites geçişleri sarsıntısız ve kararlı. ARaçta ECON diye bir tuş yapmışlar (bu tuş tüm civiclerde var, yani benim aracım ECO diye yok. Sadece isim benzerliği). Bu tuşa bastğınızda araç daha düşük devirde vites değiştiryor, diğer elektrnik ekipmanlarda daha bir ekonomi odakli çalışıyor. Mesela klima fan hızı düşüp, iç hava sirkilasyona aktif oluyor. Bu tuşun tüketime ne kadar katkısı var hiç denemedim. Sanırım denemem de, zira sinir bozucu bişey, çok çabuk üst vitese geçtiğinde özellikle ani hızlanmada sıkıntı oluyor. Genellikle kapalı bende.
Araç 1,6 cc 152 nm tork ve 125 hp güce sahip atmosferik bir motora sahip. LPG ile uyumu sorunsuz deniliyor. Benim tecrübem daha 4500 km olduğu için bişey diyemiyorum. 2004 yılından turbo dizel kullanan biri olarak biraz cansız geldi araç bana, ama öyle ölü değil. Özellike 4000 devirden sonra, devir kesiciye kadar iyi bir ivmelenme ve motor sesi var. Tabi dizelden alışkanlık 4000 üzeri devirelrde ayağım biraz zor basıyor gaza, ama alışcaz umarım.
Araç ile bir kaç kere kere uzun yol yaptım. İstanbul-Susurluk yolunda 90-110 hız bandında, tek sürücü boş bagaj ve kapalı klima ile benzin modunda 5,8 lt/100 km tükettim. LPG de ise İstanbul-Belek yolunda 90-110 bandında iki yolcu bir çocuk dolu bir bagaj ve yolun 1/3 lük kısmında klima açık şekilde 7,15 lt/100 km LPG tükettim.
Bagajı 440 lt. Segmentine göre düşük. Ama çocuk büyüdü çok şükür. Artık çok fazla bagaj beklentim yok. Bana HB araç bile yeterdi ancak ben sedan seviyorum. 440 lt şimdilik yeter.
Çok uzattım sanırım. Araçtan memnun olduğumu söyleyebilirim. Tavsiye eder miyim? Evet ederim. Türkiyede C segment sedan araçları düşündüğünüzde alınabilecek iyi alternatif olduğunu düşünüyorum.