- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
Fırat Üniversitesitesi'nde 7 öğrenci, bitirme projesi kapsamında, 10 bin lira maliyetle "Fors" adını verdikleri elektrikli otomobil üretti.
Otomotiv Mühendisliği Bölüm*Başkanı Prof. Dr. Yasin Varol, AA muhabirine yaptığı açıklamada, öğrencilerinin 3 ay gibi kısa bir sürede 10 bin lira maliyetle elektrikli*otomobil*yaptıklarını belirterek, bunun kendileri için büyük bir başarı olduğunu söyledi.
Öğrencilerinin piyasadaki*elektrikli*otomobillerden farklı olarak herkesin binebileceği ekonomik bir araç ortaya koyduğunu*ifade eden Varol, "Burada temel*amaç, düşük maliyetli bir*elektrikli*araç üretimi gerçekleştirmekti ve bunu bu yıl içerisinde gerçekleştirdik" dedi.
Proje ortaklarından Otomotiv Mühendisliği Bölümü öğrencisi Yunus Emre Akay (23) da*bitirme projesi*kapsamında ürettikleri*elektrikli*otomobille*amaçlarının çok hızlı giden veya çok lüks bir araç değil,*herkesin binebileceği, ekonomik bir araç yapmak olduğunu vurguladı.
Piyasadaki diğer*elektrikli*araçların pahalı ve Türkiye'nin*yol koşullarına uygunluğunun da tartışılabilir olduğunu aktaran*Akay,*"Piyasadaki araçların durumu hakkında yaptığımız araştırmalarda fabrikasyon araçların maliyetinin çok fazla olduğunu gördük. Bu*yüzden daha düşük maliyetli bir araç yapma amacıyla yola çıktık. Aracımız 10*bin liraya mal oldu. Herhangi bir kişinin rahatlıkla sürebileceği, karmaşık şanzıman*sistemi olmayan bir araç. Aracımız yol koşullarında çok güzel bir sürüşe*sahip ve*yokuşlardaki ivmelenmesi de*çok iyi" dedi.
Cep harçlıklarıyla*yaptılar
Otomobili yapmaya başlamadan önce projelerine*destek olabilecek sponsor firma ve kurumlarla temasa geçtiklerini dile getiren Akay, sadece TÜBİTAK'tan destek bulabildiklerini*kaydetti.
Akay, maddi imkansızlıkların aracın mümkün olabilecek en düşük maliyetle ortaya çıkmasında etkili olduğunu belirterek, şunları söyledi:
"TÜBİTAK'tan*aldığımız destekle,*öğrenci harçlıklarımızı birleştirerek bu aracı ortaya çıkardık. 400 kilogram ağırlığındaki 2*kişilik aracımızda, 4*ileri 1*geri şanzıman var. Bu şanzıman herhangi bir şekilde debriyaj*sistemi gerektirmeden otomatik olarak kavrıyor. Ayrıca üzerinde 26 beygir güce sahip elektrik motorumuz*var. Bu motorun üzerinde iki ayrı sarım mevcut. Bu sarımlar hızlı ve yavaş olmak üzere ikiye ayrılmış durumda. Yavaş*sarımda elde ettiğimiz hız maksimum 60 kilometre.*Hızlı sarımda ise 100 kilometre*hıza ulaşmakta."
SM-G800HQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Otomotiv Mühendisliği Bölüm*Başkanı Prof. Dr. Yasin Varol, AA muhabirine yaptığı açıklamada, öğrencilerinin 3 ay gibi kısa bir sürede 10 bin lira maliyetle elektrikli*otomobil*yaptıklarını belirterek, bunun kendileri için büyük bir başarı olduğunu söyledi.
Öğrencilerinin piyasadaki*elektrikli*otomobillerden farklı olarak herkesin binebileceği ekonomik bir araç ortaya koyduğunu*ifade eden Varol, "Burada temel*amaç, düşük maliyetli bir*elektrikli*araç üretimi gerçekleştirmekti ve bunu bu yıl içerisinde gerçekleştirdik" dedi.
Proje ortaklarından Otomotiv Mühendisliği Bölümü öğrencisi Yunus Emre Akay (23) da*bitirme projesi*kapsamında ürettikleri*elektrikli*otomobille*amaçlarının çok hızlı giden veya çok lüks bir araç değil,*herkesin binebileceği, ekonomik bir araç yapmak olduğunu vurguladı.
Piyasadaki diğer*elektrikli*araçların pahalı ve Türkiye'nin*yol koşullarına uygunluğunun da tartışılabilir olduğunu aktaran*Akay,*"Piyasadaki araçların durumu hakkında yaptığımız araştırmalarda fabrikasyon araçların maliyetinin çok fazla olduğunu gördük. Bu*yüzden daha düşük maliyetli bir araç yapma amacıyla yola çıktık. Aracımız 10*bin liraya mal oldu. Herhangi bir kişinin rahatlıkla sürebileceği, karmaşık şanzıman*sistemi olmayan bir araç. Aracımız yol koşullarında çok güzel bir sürüşe*sahip ve*yokuşlardaki ivmelenmesi de*çok iyi" dedi.
Cep harçlıklarıyla*yaptılar
Otomobili yapmaya başlamadan önce projelerine*destek olabilecek sponsor firma ve kurumlarla temasa geçtiklerini dile getiren Akay, sadece TÜBİTAK'tan destek bulabildiklerini*kaydetti.
Akay, maddi imkansızlıkların aracın mümkün olabilecek en düşük maliyetle ortaya çıkmasında etkili olduğunu belirterek, şunları söyledi:
"TÜBİTAK'tan*aldığımız destekle,*öğrenci harçlıklarımızı birleştirerek bu aracı ortaya çıkardık. 400 kilogram ağırlığındaki 2*kişilik aracımızda, 4*ileri 1*geri şanzıman var. Bu şanzıman herhangi bir şekilde debriyaj*sistemi gerektirmeden otomatik olarak kavrıyor. Ayrıca üzerinde 26 beygir güce sahip elektrik motorumuz*var. Bu motorun üzerinde iki ayrı sarım mevcut. Bu sarımlar hızlı ve yavaş olmak üzere ikiye ayrılmış durumda. Yavaş*sarımda elde ettiğimiz hız maksimum 60 kilometre.*Hızlı sarımda ise 100 kilometre*hıza ulaşmakta."
SM-G800HQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi