Gizli kusurlu Megane

Barcel0na

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2021
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
değerli fanclubcılar,

Babama ait 2016 Megane Icon HB aracımız var. Araç 0 alındığından beri babam tarafından sahiplenilmiş ve kullanılmış. Tüm bakımları ve onarımları yetkili servis merkezlerinde yapılmış. Babam o kadar titiz birisi ki aracı hala kullanmadığı vakitlerde örtüyle saklıyor!
Otomatik bir araca geçmek için satışa çıkardık. Al-satcılarla mücadele ettikten sonra dün bir binici müşteri çıktı, fiyatta anlaştık, aracı beğendi ve satış prosedürünü tamamlamak için malum zincir ekspertiz firmasına götürdük. Ben aracım kusursuz, hatasız çıkmasını bekler eksper kaputta ve tavanda ezik düzeltme işlemi olduğunu belirtti ve raporladı. Haliyle aracı anlaştığım fiyattan satma şansını kaybettiğim gibi alıcı da vazgeçti. Soluğu aracı aldığımız MAIS'de aldık. Yaklaşık bir saat araç incelendi. MAIS yetkilileri gerçekten yardımcı oldular ve konuyu inceleyeceklerini ve dönüş yapacaklarını söylediler. Ancak aracı inceleyen ustaların düşüncelerini alamadım. Bunu bana iletmediler veya iletmek istemediler.
Sizlere sormak istediğim böyle bir durumla karşılaşanınız oldu mu ve ne yapılmasını önerirsiniz? İlk defa böyle bir şey başıma geldiği için ben de çok şaşkınım. Görüşlerinizi bekliyorum.
 
Öncelikle geçmiş olsun , sıkıntılı bir durum.Bence çok umutlanmayın , aradan 5 yıl geçmiş. incelediklerine bile şaşırdım.Muhtemelen olumsuz döneceklerdir.Resmi yollardanda bir şey elde edeceğinizi zannetmiyorum.
 
değerli fanclubcılar,

Babama ait 2016 Megane Icon HB aracımız var. Araç 0 alındığından beri babam tarafından sahiplenilmiş ve kullanılmış. Tüm bakımları ve onarımları yetkili servis merkezlerinde yapılmış. Babam o kadar titiz birisi ki aracı hala kullanmadığı vakitlerde örtüyle saklıyor!
Otomatik bir araca geçmek için satışa çıkardık. Al-satcılarla mücadele ettikten sonra dün bir binici müşteri çıktı, fiyatta anlaştık, aracı beğendi ve satış prosedürünü tamamlamak için malum zincir ekspertiz firmasına götürdük. Ben aracım kusursuz, hatasız çıkmasını bekler eksper kaputta ve tavanda ezik düzeltme işlemi olduğunu belirtti ve raporladı. Haliyle aracı anlaştığım fiyattan satma şansını kaybettiğim gibi alıcı da vazgeçti. Soluğu aracı aldığımız MAIS'de aldık. Yaklaşık bir saat araç incelendi. MAIS yetkilileri gerçekten yardımcı oldular ve konuyu inceleyeceklerini ve dönüş yapacaklarını söylediler. Ancak aracı inceleyen ustaların düşüncelerini alamadım. Bunu bana iletmediler veya iletmek istemediler.
Sizlere sormak istediğim böyle bir durumla karşılaşanınız oldu mu ve ne yapılmasını önerirsiniz? İlk defa böyle bir şey başıma geldiği için ben de çok şaşkınım. Görüşlerinizi bekliyorum.

Merhaba, sıfır araç aldıktan sonra kusurun size ait olmadığını kanıtlamanız gerekir. Buda bilirkişi raporuyla belirlenir. Gizli ayıp için dava açma süresi sınırsızdır fakat Renault size böyle bir aracı satmadığını mahkemede fabrika raporuyla kanıtlarsa karşı tarafın avukatlık ücreti ve dava masrafları üzerinize kalır. (Yaklaşık 4000-5000 lira) Sizdeki hata aracı bayiiden sıfır aldıktan sonra çok iyi bir expertize hemen götürüp kontrol ettirmeliydiniz (ör: 1 hafta içinde gibi ) davayı kazanma ve kaybetme ihtimalinizde var dava nerden baksanız 2-3 sene mahkeme 2 yıl istinaf 2 sene yargıtay toplam 5-6 yıl sürebilir.
 
ne günlere kaldık. sıfır aracı ekspere götürüyoruz. bari satarken aracın kusurlarını söyleseler de ona göre satılsa, ona göre fiyat biçilse.
Merhaba, sıfır araç aldıktan sonra kusurun size ait olmadığını kanıtlamanız gerekir. Buda bilirkişi raporuyla belirlenir. Gizli ayıp için dava açma süresi sınırsızdır fakat Renault size böyle bir aracı satmadığını mahkemede fabrika raporuyla kanıtlarsa karşı tarafın avukatlık ücreti ve dava masrafları üzerinize kalır. (Yaklaşık 4000-5000 lira) Sizdeki hata aracı bayiiden sıfır aldıktan sonra çok iyi bir expertize hemen götürüp kontrol ettirmeliydiniz (ör: 1 hafta içinde gibi ) davayı kazanma ve kaybetme ihtimalinizde var dava nerden baksanız 2-3 sene mahkeme 2 yıl istinaf 2 sene yargıtay toplam 5-6 yıl sürebilir.
 
ne günlere kaldık. sıfır aracı ekspere götürüyoruz. bari satarken aracın kusurlarını söyleseler de ona göre satılsa, ona göre fiyat biçilse.

Aslında olması gereken o. Kaldı ki showrooma gelene kadar olusacak sorunlardan da fabrika sorumlu ve maliyeti fabrika ustleniyor. Bu durumda da bayinin satarken ona göre iskontolu ve atacin kusurunu belirterek ve birde rapor vererek saticiya teslim etmesi gerekir. Sami tarcanin da soyledigi gibi malesef artık sıfır aracı bile bayiden direk ekspertize goturmek getiriyor. Güven olayı tamamen ortadan kalkiyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhaba, sıfır araç aldıktan sonra kusurun size ait olmadığını kanıtlamanız gerekir. Buda bilirkişi raporuyla belirlenir. Gizli ayıp için dava açma süresi sınırsızdır fakat Renault size böyle bir aracı satmadığını mahkemede fabrika raporuyla kanıtlarsa karşı tarafın avukatlık ücreti ve dava masrafları üzerinize kalır. (Yaklaşık 4000-5000 lira) Sizdeki hata aracı bayiiden sıfır aldıktan sonra çok iyi bir expertize hemen götürüp kontrol ettirmeliydiniz (ör: 1 hafta içinde gibi ) davayı kazanma ve kaybetme ihtimalinizde var dava nerden baksanız 2-3 sene mahkeme 2 yıl istinaf 2 sene yargıtay toplam 5-6 yıl sürebilir.

Sıfır aracı aldıktan sonra ekspere götürmek yeni adet oldu ülkemizde. Hiç bir şeye güven kalmadığı gibi buna da mecbur bırakıyorlar insanları.

Ancak: Daha önce basında bu tarz haberle okumuşum. İşi yargıya taşımak en mantıklısı. Yargı atayacağı bilirkişi yordamı ile aradan kaç sene geçerse geçsin, bu düzeltme işi hakkında onarılan tarihe kadar her detayı öğrenebiliyor. Bunu bir şekilde adli tıp raporu gibi düşünebilirsiniz. Aradan yıllar geçse de fiilin ne zaman gerçekleştiği bilinebiliyor.

Naçizane tavsiyem; MAIS olumlu karşıladı ve inceleyeceklerini ilettiler dediniz. İnceleme sonucu olumsuz bir dönüş durumunda öncelikle noterden ihtarname ile hukuki olarak süreci başlamanızı öneririm.

Bu arada başka bir servise giderek aracı alacakmış gibi ekspertiz yaptırabilir, raporları karşılaştırabilirsiniz. Yetkili servis raporunda da aynı sorun varsa ve araç sizdeyken bu sorun oluşmadıysa (Çünkü sadece sizin beyanınız bu yöne şu aşamada) eliniz çok daha kuvvetlenecektir.

Şimdiden geçmiş olsun, umarım tatlıya bağlanır.
 
Geri
Üst