Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Selamlar. 1.5 dci 110 manuel araç sahibiyim. Ne mlzamandir sormak istediğim bir husus var. Bugune kısmet oldu. Arkadaslar araci aldigimdan beri yaşıyorum. Mesela arac ile seyir halinde iken ozellikle düşük viteslerde daha cok hissettigim gaz pedalına bastigimda arac gaza 1 saniyee kadar tepkisiz kaliyor. Tepki verdiginde bir anda atiyor kendini ileri. O anda pedala bastigimda devir yükseliyor ancak dedigim gibi 1 saniye tepkisiz kaliyor arac. Belkide 1 saniyeden daha azdir ama o tepkisizligi hissedebiliyorum. Daha önce benzinli aracim vardı. Bu araci da 2 yildir kullanıyorum. Ya bu duruma alisamadim ya da bir sorun var aracta. Bilemedim. Mazot mu gec gidiyor enjektore veya pedalda mi sorunlu. Baski balata mi yapar. Arac 120.000 km.
Herkeste durum aynımı acaba. Dizele mahsus bir durum mudur?
Bunu ilk hissettigimde bakım icin gittigim ustama üstün körü sordugumda normaldir demisti. Ama bazen rahatsiz ediyor. Bazi durumlarda seri kullanmak gerektiginde o tepkisizlige dayanamiyorum. Sinir bozucu bisi.
Arac manuel arkadalar. Görüşlerinizi yazarsaniz sevinirim.
Eski araçlar daha mekanikti ama bu kullandığınız araç dahil artık daha teknolojik bildiğim kadarıyla elektronik gaz pedalı var yani telli değil öncelikle o sebepten ötürü bir gecikme yaşanıyor araç benine sinyalin gitmesi ordan motorun uyandırılması gibi... Bir diğer etmen turbo beslemeli dizel motorun araç beyninden sinyali alıp turbo devrini yükseltmesi ve diğer dizi olaylarda yaşanan gecikmeler var. Hepsinin birleşimi sizin o bahsettiğiniz 1 saniye kadar sürüyor. Birçok kişi eminim bu gecikmeyi ya farketmiyor yada görmezden geliyor, umursamıyor. Bence de çok büyük bir problem değil ama siz çok takılıyorsanız ve rahatsız oluyorsanız birazcık devirli kullanır yani turbo devrini yüksek tutarsanız bu gecikmenin minimum yarısını tolore edersiniz.
Arkadaşın sıkıntısı baskı balata yada volant değil. Klasik elektronik pedal + turbo gecikmesi. Baskı balata kötü olsa debriyaj kavraması kötü olur vites geçişlerinde aracı salla volant kötü olsa o her daim aracı sallar zaten, arkadaşın sıkıntısı bunlar değil.
Benim aracında aynı şekil kullanımı var . 2011 megnae 105 bg lik model euro 4 motor demek ki euro 5 benzermiş. Bence bazı model renolar da var bu durum sanırım. Babamda 2012 l200 var onda böyle bir gecikme yok, arkadaşımda mazda dizel vardı ford-psa motorlu 1.6 yine onda da bu kadar bir gecikme yoktu. Aynı zamanda şirket araçları var 90 bg lik symboller kullandığım onlarda bu kadar gecikme yok. Yine manuel duster var şirket aracı olarak kullanıyorum onlarda 110 bg lik motor aynı euro5 dci motor onlarda da böyle gecikme hissetmedim.
Pedal commanderlar var ama pekde aklıma yatmıyor ama denemek lazım
Megane Fluence vs öncelikle Clio ve Dusterdan daha ağır araçlar ayrıca diğer tüm saydığınız araçlar klasik telli yapıda olan gaz pedalı kullanıyorlar. Bizim araçlar ise elektronik pedal sistemi var ekstra ordan bir gecikme yaşanıyor ayrıca yakıt tüketimi düşük tutmak için turbo devri elektronik olarak hep düşük tutuluyor gaz verdiğinizde motor devrinden önce komut turboya gidip devri yükseltiliyor sonra siz motor çekişini hissediyorsunuz biraz da ordan gecikiyor. Daha iyi olamaz mı evet ama kullandığımız araçlar performans amaçlı üretilmiş araçlar değil ki, kimse alıcam bu araçları basacam uçacam diye almıyor.
araçta sıkıntı yok. turbolu araba kullanıyorsunuz. turbonun dolması lazım. eski düzen arabalar gibi gaz teli de yok. bende senin gibi rahatsız olmuşumdur hep. yani araçta sıkıntı yok.
aynı durum aracımda da var clio 3 elektronik pedal mevcut mili saniyeler kadar tepkisizlik oluyor üst devirlerde eğer alt devirlerde iseniz turbo basınç üretemediğinden biraz daha uzuyor bu tepkisizlik
Kısaca durum normal arkadaşlar kullandığımız araçlar yüksek performans aracı değilki günümüzde turbolu her motorda gecikme vardır süre değişebilir ama turbo gecikmesi %100 önlenemez!