Fluence vs Yeni Civic

ozgursanli2580

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Tem 2016
Mesajlar
45
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yeni Megane sedan'ı kullandıktan sonra Fluence ile beklediğim farkı bulamayınca, tasarımını daha çok beğendiğim Honda Civic'e yönelmiştim. Benim Fluence'ım 1.6 benzinli CVT. Civic'tede durum aynı, benzinli motor, CVT şanzıman.

Şunu çok net söyleyebilirimki sürüşünde (donanımda değil altını çiziyorum) yeni megane sedanda fazla ilerleme yok diyerek vazgeçip direksiyonuna geçtiğim Civic Fluence'dan daha da gerideydi.

*Motor, şanzıman his birebir aynı gözümü kapatsam Fluence derim aynı karakter.
*Net bir şekilde Fluence'dan daha fazla yol sesi içeri alıyor.
*Benim touch plus fluence neredeyse daha fazla donanım sunacak
*Yakıt tüketimi. 2 aracıda aynı rotada, aynı stilde sakin kullandım yaklaşık 20 km. 100km ortalamaları Fluence 6.7l, Civic 8.2l ! şaka gibi.
*Fluence süspansiyonu gibi Civicte yeterince konforlu idi.
*Civic direksiyonu tek artısı Fluence göre bariz net çalışıyor.
*Yol tutuş benim için çok önemli değil, virajları hiçbir zaman limitte dönmüyorum bu yüzden bu farkı yorumlamam zor. Ama Civic'te virajda Fluence kadar esniyor.
Özetlemek gerekirse Civic'ten sonra Fluence'ime binince kendimi daha konforlu hissettiğimdir. ÖTV yansıtılmamış bile olsa Civic kesinlikle 81.000TL'nin karşılığını veremiyor. Japon fanları yorumumdan hoşlanmayacaktır ama tarafsız yorumum bu.
 
yeni alınacak aracın, önceki araçtan konfor, sürüş zevki ve yakıt tüketimi anlamında daha başarılı olmasını beklerim. bunlardan olmazsa olmazım ise konfordur, daha fazla yakıt tüketmesine rağmen konfor ve sürüş zevki anlamında çok daha başarılı olan araçlara yönelmeyi tercih ederdim. aksi halde araç değişmenin (yaş ve km gençleştirmek haricinde) benim için bir anlamı kalmıyor.
 
Civic tasarım olarak gerçekten çok hoşuma gitti ama dün aracı yan tarafından gördükten sonra resmen soğudum. Arka tekeri biraz daha öne alsalar sanki arka kapının altına girecek gibi. Tekerlekle bagaja doğru uzanan kısmın arasındaki mesafe çok uzun. Adeta pick-up tarzı araçlara benzettim.
 
Honda civic yakıt konusunda fazla yaktığı bir gerçek. Ama bunun yanında motorlarında sıkıntı yaşayan nadirdende azdır. Yol tutuşu için şaşırdım. Yol sesi konusunda Japonlar her daim zayıftır.
 
Honda bilindik teknoloji kullandığı için sorunsuz. Benzinli motorda Renault'uyla sorun yaşayan yoktur diye düşünüyorum. Silindir başına çift enjektörlü Fluence CVT deki motor bile Civic deki motordan daha ileri teknoloji.
 
Japon araçlarının genelinin en büyük artısı istisnası çok az olmakla birlikte yağ/su ikilisini eksik etmediğiniz zaman çok uzun yıllar ve kmler -ki bu rutin bakımlarını eksik etmedikçe kapak açmadan 400,000 km yi bulur- kullanabilmenizdir.
Onun dışında yeni jeneresyonlarda güvenlik arttırılmış ama sınıfındaki diğer marka modellerde bulunan konforun bir iki tık daha gerisindedir. Bu durum 90 lı yıllardan beri hep böyle.

Yani başım ağrımasın beni gideceğim yere ulaştırsın 5-6 yıldan aşağı satmam tamirci tamirci gezmek istemem yok enjeksiyon bozuldu yok elektrik arızası çıktı yok şanzuman problemli bunlarla uğraşamam diyen biri için japon araçları idealdir. Sanayinin yolunu unutursunuz. Satarken de çoğu japon markası prim yapar.

Bu arada uzun yıllar farklı civic ler kullanmış biri olarak çıkarttıkları son kasanın tasarım olarak önün arkasını sağını solunu hiçbir yerini beğenmedim.
 
Arkadaşlar yeni çıkmış bir araçla üretimi bitmiş araç karşılaştırmak pek gerçekci olmaz.Fluence,benim beklentilerime göre genel olarak Honda Civic in önünde.:)
 
Geri
Üst