Fluence Şanzıman Yağı Değişimi

aliguler9254

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2018
Mesajlar
52
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Selamınaleyküm Arkadaşlar;

Fluence 5 ileri aracımın yaklaşık 6 ay evvel şanzıman yağını değiştirdik. Bir çok usta şanzıman yağı değişmez ömürlüktür demesine rağmen yine de değiştirdik. Sonuç; vites geçişleri biraz yumuşadı ve 1000 km sonra ise daha rahat geçmeye başladı. Değiştikten sonra defalarca yol testine çıkıp dişlilerde uğultu olup olmadığını gözlemlemeye çalıştım çok şükür hiçbir problemle karşılaşmadık. Hatta soğuk havalarda bile vitesler gayet iyi geçiyor.

Kullandığım yağ ise Motul motylgear 75w-80 yada bulamazsanız elf tranself nfj 75w-80 kullanabilirsiniz. Sakın ola ki bu iki marka ve viskozite değerlerinden farklı yağ kullanmayın yoksa sabahları vites geçmiyor diye söversiniz. Kullandığım yağın linkini aşağıya bırakıyorum.

https://www.motul.com/tr/tr/products/motylgear-75w80

Edc şanzıman için ise motul dctf isimli yağı kullanabilirsiniz. Linki aşağıdadır.

https://www.motul.com/tr/tr/products/multi-dctf

Gel gelelim bazı ustalar neden şanzıman yağı değişmez ömürlüktür der?

Bunun sebebi; bazı kullanıcıların vitesleri sürekli cartlatarak değiştirmesi sonucunda dişliler zamanla aşınmaya başlar. Şanzıman yağı değiştiği zaman ise dişliler ötmeye başlar. İşte bu sebepten dolayı servisler ve sanayideki bazı ustalar şanzıman yağı ömürlüktür deyip geçer ve risk almazlar. Eğer yağı değiştirir ve dişliler ötmeye başlarsa bu sefer kullanıcı hatayı değiştiren ustalarda bulacak, işte bu nedenden dolayı ömürlüktür diyerek sorumluluklarını üzerinden atarlar. Eğer sizden önceki sahibi şanzımanı sürekli cartlatarak deyim yerindeyse zorlayarak kullandıysa yni yağ değişiminden sonra dişliler ötmeye başlayabilir işte sebep budur. Ben aracımın geçmişini bildiğimden dolayı gittim motul yetkili bayide değiştirdik ve sonuç mükemmel oldu.

Allah nasip ederse şanzıman yağını 4 yılda 1 yada 120 bin km hangisi önce denk gelirse değişimini düşünüyorum. Bu konu hakkında google da çok sonuç aradım fakat elle tutulabilir bir cevap göremediğim için deneyimlerimi paylaşayım dedim.
 
Merhaba,
Cok guzel geri dönüş. Bayi ismi icin de özelden size yazacağım. Yetkili Bayisinde yaparak da doğru yapmışsınız.

Şanzıman yağı değişimi icin de dedikleriniz dogru. Motul bayilerinde araclara göre değişim km bilgileri var. Ayrıca Motul Evo gibi yağı komple boşaltarak değiştiren sistemlerde daha iyi sonuç alinabiliyor.
 
Bende yaklaşan bakımda motor yağıyla beraber şanzıman yağını da değiştircem. Motor yağımı da forumdan bir arkadaşın önerisiyle Elf Evolutıon Fulltech FE yerine LiQui Moly 4400 ile değiştireceğim. Renault 0720 sertifikalı DPF uyumlu ekstra dayanıklı bir yağ olduğu söyleniyor. Önceki şanzıman yağı değişimi Castrol Transmax Dual ile değiştirmiştim ustam 6 ileri çift kavramalarla uyumlu demişti fakat bu sefer Motul DCTF aldım onla değiştircem bakalım. Her 3 değişimde bir şanzıman yağı da değişebilir bence hem kolay bir işlem nerdeyse normal yağ değişiminden daha kolay hemde 2 litre yağ alıveriyorsunuz çok maliyetli değil, şanzımanın ömrünü uzatmış olursunuz. Ben değişmez diyenlere kesinlikle katılmıyorum. Sonuçta orda da işleyen bir dişli sistemi var ısınma olabilir aşınma olabilir, böyle bir ortamda duran yağ bozulmaz mı hiç ! Zaten bazı ustalar 60bin ile 100bin arasında bir arada şanzıman yağını değiştirebilirsiniz diyorlar.
 
Son düzenleme:
Bende yaklaşan bakımda motor yağıyla beraber şanzıman yağını da değiştircem. Motor yağımı da forumdan bir arkadaşın önerisiyle Elf Evolutıon Fulltech FE yerine LiQui Moly 4400 ile değiştireceğim. Renault 0720 sertifikalı DPF uyumlu ekstra dayanıklı bir yağ olduğu söyleniyor. Önceki şanzıman yağı değişimi Castrol Transmax Dual ile değiştirmiştim ustam 6 ileri çift kavramalarla uyumlu demişti fakat bu sefer Motul DCTF aldım onla değiştircem bakalım. Her 3 değişimde bir şanzıman yağı da değişebilir bence hem kolay bir işlem nerdeyse normal yağ değişiminden daha kolay hemde 2 litre yağ alıveriyorsunuz çok maliyetli değil, şanzımanın ömrünü uzatmış olursunuz. Ben değişmez diyenlere kesinlikle katılmıyorum. Sonuçta orda da işleyen bir dişli sistemi var ısınma olabilir aşınma olabilir, böyle bir ortamda duran yağ bozulmaz mı hiç ! Zaten bazı ustalar 60bin ile 100bin arasında bir arada şanzıman yağını değiştirebilirsiniz diyorlar.
Aracımın bakımını geçtiğimiz Eylül ayında yaptırdım. Güvendiğim bir siteden %100 orjinal mais parçaları aldım, yağı ise her sene elf kullanmak yerine bu sefer Liqui Moly Toptec 4400 kullandım. Motorun çalışması ve aracın gidişi biraz daha rahatladı, fiyatı biraz tuzlu ama aslan besleyen yemini düşünmez. Petronas ile Liqui moly arasında kalmıştım iyiki de Liqui Moly kullandım. Bulunduğum bölgede motul yetkili bayisinde Motul Spesific Rn720 olan yağ olmadığı için bunu kullandım. Castrol ise kullanan bazı arkadaşların deneyimine göre motoru biraz daha sesli çalıştırıyor ve daha çok ısınıyormuş. Bu arada en iyinin en iyisi yağ isterseniz Eneos fakat fiyatı tüm markalardan daha da pahalı ve üst sınıf bir yağdır.

Şanzıman yağı alırken edc şanzımanlar için, dct kavrama uyumlu olmasına dikkat edin. Motul dctf zaten edc şanzımanlar için kullanılabilir bir yağdır. Doldurturken doldurma ağzından taşana kadar dolsun. Bunların yağ doldurma tapaları yanda sol teker davlumbazının arkasındadır. Onun harici adını sanını bilmediğiniz bir markayı koymayın.

Aracım 2015 model fluence, şanzımanın boşaltma tapasını söktüğümüzde yağ henüz kararmamıştı ve rengi biraz ayçiçek yağı gibi koyulaşmıştı. Bundan sonra 4 yılda bir değişirim inşallah.
 
Merhaba,
Cok guzel geri dönüş. Bayi ismi icin de özelden size yazacağım. Yetkili Bayisinde yaparak da doğru yapmışsınız.

Şanzıman yağı değişimi icin de dedikleriniz dogru. Motul bayilerinde araclara göre değişim km bilgileri var. Ayrıca Motul Evo gibi yağı komple boşaltarak değiştiren sistemlerde daha iyi sonuç alinabiliyor.

Motulun yetkili bayilerini kendi sitesinde bulabilirsiniz. Ben oradan bakıp bulunduğum şehirdekiyle iletişime geçmiştim. Dediğim gibi manuel ayrı edc şanzıman yağı ayrıdır. Viskozite ve gösterdiğim markalar harici sakın kullanmayın. Yoksa sabahları vitesler geçmiyor diye söversiniz. Bazı yerlerde şanzıman yağı değişiminden sonra sabahları vites geçmeme şikayetiyle de çok karşılaştım, sebebi büyük ihtimal yüksek viskoziteli şanzıman yağı kullanımdan kaynaklı. Kimi ustalar varilden yada tenekeden ne olduğu belirsiz yağları şanzımana koyuyorlar, buna da dikkat etmek gerek.
 
Aracımın bakımını geçtiğimiz Eylül ayında yaptırdım. Güvendiğim bir siteden %100 orjinal mais parçaları aldım, yağı ise her sene elf kullanmak yerine bu sefer Liqui Moly Toptec 4400 kullandım. Motorun çalışması ve aracın gidişi biraz daha rahatladı, fiyatı biraz tuzlu ama aslan besleyen yemini düşünmez. Petronas ile Liqui moly arasında kalmıştım iyiki de Liqui Moly kullandım. Bulunduğum bölgede motul yetkili bayisinde Motul Spesific Rn720 olan yağ olmadığı için bunu kullandım. Castrol ise kullanan bazı arkadaşların deneyimine göre motoru biraz daha sesli çalıştırıyor ve daha çok ısınıyormuş. Bu arada en iyinin en iyisi yağ isterseniz Eneos fakat fiyatı tüm markalardan daha da pahalı ve üst sınıf bir yağdır.

Şanzıman yağı alırken edc şanzımanlar için, dct kavrama uyumlu olmasına dikkat edin. Motul dctf zaten edc şanzımanlar için kullanılabilir bir yağdır. Doldurturken doldurma ağzından taşana kadar dolsun. Bunların yağ doldurma tapaları yanda sol teker davlumbazının arkasındadır. Onun harici adını sanını bilmediğiniz bir markayı koymayın.

Aracım 2015 model fluence, şanzımanın boşaltma tapasını söktüğümüzde yağ henüz kararmamıştı ve rengi biraz ayçiçek yağı gibi koyulaşmıştı. Bundan sonra 4 yılda bir değişirim inşallah.

4 yıl uzub süre o kadar beklemeyin 2 litre yağ için bence her sene bile değişir çok kullanmıyorsanız ama benim gibi 5 ayda 25 bin yapıyorsanız sık değişmede fayda var tabi :)
 
Bende yaklaşan bakımda motor yağıyla beraber şanzıman yağını da değiştircem. Motor yağımı da forumdan bir arkadaşın önerisiyle Elf Evolutıon Fulltech FE yerine LiQui Moly 4400 ile değiştireceğim. Renault 0720 sertifikalı DPF uyumlu ekstra dayanıklı bir yağ olduğu söyleniyor. Önceki şanzıman yağı değişimi Castrol Transmax Dual ile değiştirmiştim ustam 6 ileri çift kavramalarla uyumlu demişti fakat bu sefer Motul DCTF aldım onla değiştircem bakalım. Her 3 değişimde bir şanzıman yağı da değişebilir bence hem kolay bir işlem nerdeyse normal yağ değişiminden daha kolay hemde 2 litre yağ alıveriyorsunuz çok maliyetli değil, şanzımanın ömrünü uzatmış olursunuz. Ben değişmez diyenlere kesinlikle katılmıyorum. Sonuçta orda da işleyen bir dişli sistemi var ısınma olabilir aşınma olabilir, böyle bir ortamda duran yağ bozulmaz mı hiç ! Zaten bazı ustalar 60bin ile 100bin arasında bir arada şanzıman yağını değiştirebilirsiniz diyorlar.
Motor yagin tercihin luQui olsun. 3 seferdir kullaniyorum. Elf ten gectim. Arada ucurum var.
 
Motor yagin tercihin luQui olsun. 3 seferdir kullaniyorum. Elf ten gectim. Arada ucurum var.

Aldım LiQui Moly Toptech 4400 internetten bir satıcıdan 2 litre motul Dtcf ile birlikte. İnş ürünler sıkıntılı değildir pek anlamadım ama 1 litre de hediye cam suyu göndermişler sağolsunlar. Bakım zamanı gelince kullanıp göreceğiz.
 
Şanzıman yağını evet belirli sürede değiştirmek lazım. Burada üreticilerin belirttiği kmler var onlara uymak en uygunu. Ustalık çok önemli bence uzmana götürmenizde fayda var. Yukarda belirtilen Motul Evo gibi cihazlar bu işi zaten çok doğru şekilde yapıyor. Ben bunla ilgili bir foto paylaşmak istiyorum. Yağ değişimi yapmadan ve standart yöntemlerle yapılan ve komple vakumlanarak yeni yağ konulmuş bir yağ örneği.

Herkese kazasız, belasız sürüşler

 
Valla vakumlu yağ değişimi yapabilecek bir yer bilmiyorum yetkili servis bile yapmıyor.
 
Geri
Üst