- Katılım
- 13 Tem 2016
- Mesajlar
- 45
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
2 aracıda uzun süredir kullanııyorum. Piyasada ağırlık tabiki 1.5 dizel EDC'de. Fakat az sayıda da olsa 1.6 Benzinli CVT X-tronic model mevcut.
Şu kısmı netki 2 araç dış görünümleri aynı olmasına rağmen tamamen farklı kullanım deneyimleri sunuyor.
2013 model Touch plus aracımda 16 inch Bridestone lar var, 2016 model 1.5 EDC İcon aracımda ise 17 inch Continental bulunuyor. Neden bu notu düşüyorum, 2 aracın yol tutuş ve konfor eğrisi tamamen farklı. Amortisörlerde de fark olabilir bu konuda bilgim yok.
Şu kısmı netki 2 araç dış görünümleri aynı olmasına rağmen tamamen farklı kullanım deneyimleri sunuyor.
2013 model Touch plus aracımda 16 inch Bridestone lar var, 2016 model 1.5 EDC İcon aracımda ise 17 inch Continental bulunuyor. Neden bu notu düşüyorum, 2 aracın yol tutuş ve konfor eğrisi tamamen farklı. Amortisörlerde de fark olabilir bu konuda bilgim yok.
- 1.6 CVT çok daha konforlu adeta uçan halı, 1.5 EDC ise bariz daha sert. Yol tutuşta ise durum tam ters. 1.5 EDC virajlarda daha az yatıyor.
- Yine 1.6 CVT de sakin kullanımda neredeyse hiç motor sesi ve sarsıntı yok. 1.5 EDC nin dizel sesi azda olsa hep duyuluyor.
- 1.6 CVT sakin kullanımda inanılmaz konforlu, EDC ise maalesef bu konforu sunmuyor vites seçimde kararsızlık olabiliyor. Performanlı kullanımda ise CVT karakteri subjektif olarak hızlanmayı hissedemiyorsunuz, gazladığınızda devir maksimuma çıkıyor ve orada kalıyor. 1.5 EDC performanslı kullanımda daha keyifli. Son hız ve hızlanmaları neredeyse aynı gibi.
- 1.6 CVT nin direksiyonu 1.5 EDC ye göre daha hafif. Sanırım ön aksa binen ağırlık farkı kaynaklı
- Yakıt tüketimleri ise yol bilgisayarı verisi üzerinden 1000km civarı aynı rota kullanımına bakarsak;
1.5 EDC 6.1L/100km
1.6 CVT 7.2L/100km
1.6 CVT 7.2L/100km
Son düzenleme: