Fluence 1.5 DCI Sesler

banagelensanagelsin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2018
Mesajlar
73
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Selamlar,

Yurtdisinda yasiyorum, 2 hafta once Octavia 1.2 TSI`i satip 2015 model Fluence 1.5 DCI 110 beygirlik modelden aldim. DPF yuzunden dizele soguktum bir suredir, eski Megane 2`m de de sanziman ve kalite sorunlari yasamistim. Bayagi bir arastirdiktan sonra Megane 3 yada Fluence almaya krar verdim ve Fluence`i satin aldim.

Arac 68000 kilometrede ve ben almadan once bir 3-4 ay kadar yatmis, gelip deneyenler disinda pek kullanilmamis bu surecte.

Sorunum su, daha once 2008 model 1.5 dci kullanmis biri olarak, garip sesler duyuyorum :) eski aracimda bu sesler yoktu. Internette arastirdim, bu forumda da konulari gordum, biri mazot donus hortumu (veya ona benzer isimli) bir parcaya ait olabilir gibi gorunuyor.

Birincisi, arka planda iki metal birbirine yaklasiyormus gibi bir ses var - DPF le ilgili olabilir mi? Motor isininca bu ses geciyor, veya gaza basip bir devire yukselince:

<a data-cke-saved-href="https://www.youtube.com/watch?v=5ILJOM0lv34" href="https://www.youtube.com/watch?v=5ILJOM0lv34">

Ustteki videoda 28. saniyeden baslarsaniz, arka planda metallerin surtusmesi gibi bir ses, gaza basip devir yukseltince kayboluyor son saniyelerde

Ikincisi, asagidaki videoda duyabileceginiz gibi, debriyaja basinca ( basmaya baslarken ayagi cekene kadar) yukselen ve duyulan bir ses var, bunu cozemedim hic, kaputu acip dinlemeye calistim ama o taraftan duyulmuyor. videoda rahatca duyabilirsiniz:


Ucuncusu de, gaza basip ayagi cekince garip bir ses geliyor, hirilti gibi- devir duserken - bunu cekimlerde duyamiyorum malesef,

Cuma gunu servise birakicam ama merak ettim basina gelen varmidir
 
Selamlar,

Yurtdisinda yasiyorum, 2 hafta once Octavia 1.2 TSI`i satip 2015 model Fluence 1.5 DCI 110 beygirlik modelden aldim. DPF yuzunden dizele soguktum bir suredir, eski Megane 2`m de de sanziman ve kalite sorunlari yasamistim. Bayagi bir arastirdiktan sonra Megane 3 yada Fluence almaya krar verdim ve Fluence`i satin aldim.

Arac 68000 kilometrede ve ben almadan once bir 3-4 ay kadar yatmis, gelip deneyenler disinda pek kullanilmamis bu surecte.

Sorunum su, daha once 2008 model 1.5 dci kullanmis biri olarak, garip sesler duyuyorum :) eski aracimda bu sesler yoktu. Internette arastirdim, bu forumda da konulari gordum, biri mazot donus hortumu (veya ona benzer isimli) bir parcaya ait olabilir gibi gorunuyor.

Birincisi, arka planda iki metal birbirine yaklasiyormus gibi bir ses var - DPF le ilgili olabilir mi? Motor isininca bu ses geciyor, veya gaza basip bir devire yukselince:

<a data-cke-saved-href="https://www.youtube.com/watch?v=5ILJOM0lv34" href="https://www.youtube.com/watch?v=5ILJOM0lv34">

Ustteki videoda 28. saniyeden baslarsaniz, arka planda metallerin surtusmesi gibi bir ses, gaza basip devir yukseltince kayboluyor son saniyelerde

Ikincisi, asagidaki videoda duyabileceginiz gibi, debriyaja basinca ( basmaya baslarken ayagi cekene kadar) yukselen ve duyulan bir ses var, bunu cozemedim hic, kaputu acip dinlemeye calistim ama o taraftan duyulmuyor. videoda rahatca duyabilirsiniz:


Ucuncusu de, gaza basip ayagi cekince garip bir ses geliyor, hirilti gibi- devir duserken - bunu cekimlerde duyamiyorum malesef,

Cuma gunu servise birakicam ama merak ettim basina gelen varmidir

Sizin sorunlarin kaynagini bilemiyorum ama bu seri araclarda ozellikle mazot geri donus hotumu kaynakli ve arac daha cok sogukken ve bostayken cikan ugultu benzeri bi ses. Bunu halleden bir arkadas fluence bolumune konu acmisti. Orjinal hortumlar sorunu cozmuyor sadece maskeliyor ve bir sure sonra yine ses geliyor. Arkadasta yanlis hatirlamiyorsam toyota icin olan hortumu alip uygun boyutlara getirerek fluence takmis ve ses sorunu cozmus. Konuya bir bakin isterseniz.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
tesekkurler, evet sanirim ayni sorun, bunun bir zarari var mi bilemedim, sadece ses yapmasi mi sorun yoksa zamanla bu donus hortumu islevini kaybedecek midir? Duyan ustalar birsey yok diyor bu aracta ama ses cok acik sekilde mevcut. Gaza basinca da bozuk piyano gibi ses cikariyor dusuk devirlerde.

Debriyaja basinca gelen ugultu dip yatagi/baski yatagi denen bir parca, iki ustaya gosterdim. sanirim debriyaji set olarak degistirecegim bir kac ay icinde.

1.2 TSI`dan triger zinciri yuzunden soguyup sattim, baska is aldik basimiza galiba. Su sorunlari atlatip bakmak lazim.
 
Yakıt hortumunda sorun olmaz sadece ses yapar. Zamanı gelince servis değiştiriyor ama bAkım araligi ne kadar kaç km de değişiyor bilmiyorum ama benim Arac 110.000 de hala işlem görmedi ve ötüyor :)


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
 
valla ben cok takilirim seslere :) haftaya degistiricem bu donus hortumunu bakalim, sonra motoru bir dinliycem. Debriyaji da nasil kullanmislarsa 70.000 de yavastan yol aliyor.

Aslinda urkuyorum biraz da, benzinden dizele gelince, yok cift kavramali debriyaj, turbo, DPF, mazot pompasi. Ben ustalara da kizarim burada bir yamugunu gordum mu baska yere gecerim. Gecende son guvendigim usta debriyaja normal sorun yok deyip, EGR temizle deyince EGR temizlenmez dedi. Iyi dedim bana yol alma vakti gelmis :)

Bu araci en azindan 4-5 yil kullanmam lazim bir sakatlik cikmazsa, 2 seneden fazla araba tutmadim elde. Turkiye`deyken Palio 1.6 vardi, sonra 2009 Symbol 1.5 DCI, yurt disina cikinca Laguna`yla basladim, Megane 2 1.5 DCI aldim, bayagi yordum onu ama cok sorun cikardi, malzeme kalitesi gercekten kotuydu. En son Octavia 1.2 TSI 105 beygirlik almistim, son 2 yil kullandim gecen ay sattim. Bunlarin triger zincirleri hep sorunlu, Skoda`ya bayagi baski yapip ucretsiz degistirttim ama garip sesler gelmeye devam edince, elde kalmasin deyip verdim onu da. Yol tutusu, performansi, ozellikle suspansiyon cok iyiydi.

Fluence`le ilgili, su sorunlardan kurtulmam lazimki yorum yapayim :) Su an guvensizlik var biraz, gorecegiz bakalim. Yeni Megane almak istiyordum 1.6`lik aslinda da maddi durum izin vermedi.

Bu arada, DPF isini bayagi arastirmistim, EURO 5 1.5 DCI larda ekstra 5. enjektor oldugu ve DPF`i zaman zaman temizledigi yaziliyor, ne kadar etkindir bilemiyorum tabi. Yani ozellikle otobana cikip basmaniz gerekmiyor sanirim DPF temizlemek icin, motoru ideal isiya getirmek yeterli gibi anlasiliyor:

http://www.daciaforum.co.uk/forum/topic/2674-15-dci-90hp-fap-regeneration-process/
 
Arkadaşlar öncelikle merhaba, fluence sesler konusu açılmılken bende aracımdan gelen iki farklı sesin sebebini çok merak ediyorum ve sormak istedim. Birisi genellikle mazot gericdönüş hortumu kaynaklı denilen çalışır durumda hafif 1100 1200 devirleri arası gelen uğultu gibi ses, forumda birkaç yerde daha var. İkincisi ise en önemlisi bunun ne olduğunu hala daha çözemedim. Aracı çalıştırıyorum ve rölantide motorun oralardan sol taraflardan arabayı hafif ayaklarımın orayı titreten bir titreme oluşuyor durur halde ve direksiyonu sola doğru kırmaya başladığımda ses yok oluyor fakat sağa doğru çevirirken bu ses dahada yüksek geliyor, bu arada olan birşey değil aracım aldığımdan beri yaklaşık 3 aydır hep bu titresimi pedalların orada ayaklarıma ve ses olarakta bana hissettiriyor, dışardan öyle bir ses ve titreşim gelmiyor tabiki, bu sorunla karşılaşanınız, ne olduğunu bileniniz, ya da fikri olan birisi varsa bilgilendirirse çok sevinirim, herkese iyi günler.
 
Ahmet aydın kardeşim şanzıman takozunu kontrol ettir ikinci ses için
 
Şanzuman kızmından geldiğini düşünüyordum bende, ön takımda biraz seslendi sola yakın olunca şanzuman dediğin gibi 46scorpion şanzuman takozundan kaynaklı olabilir o kısımda da takoz olduğunu bilmiyordum ben zaten arada boşa çekerken felan şanzumandan sarsma yapıyordu, öyle birşey varsa baktırayım, çok teşekkürler bu bilgi için, iyi günler.
 
Geri
Üst