Elektrik kontak arizasi istop etmeme sorunu

ozKnN-

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2015
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Arkadaşlar merhaba Ankaradan yazıyorum ismim Tufan Renault R5 1.4 Five Kullanıcısı oldum yanlız biraz sorunlarım mevcut.

Aracımla ilgili sorunlarım :

1. Sorunum : Aracım sabahları biraz gec çalışıyor ve ısındıktan sonra sıkıntı çıkarmıyor çikle çekili durumda duruyorum belirli bir süre ve daha sonra motor aşırı ısındıgı zaman durup durup trafikte boşta dururken istop ediyor.

2. Sorunum : Aracımı çalıştırıyorum soorun yok çalıyor kontak yuvası dönüyor sıkıntısız ama bazen kontagı kapatmama ragmen aracım istop etmiyor ve 4 lü dügmesine basınca düzeliyor.

Sorunlarımla ilgili bilgiye sahip tercübeli tercübesiz fikirlerinizi almak duymak beni çok mutlu edecek tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum ve Kazasız belasız sürüşler çok görüşecez daha sanırım artık bi R5 1.4 Five sürücüsü olarak.
 
Benzer bir sorun bende de oluştu, problem çakmak yuvasına giden kablonun (oto elektrikçi tarafından sonradan çekilmiş bir tesisat) kısa devre yapması sonucu araç stop ediyordu. biraz dikkat, biraz tecrübeyle sorunu tespit ettim ve geçici bir çözümle şimdilik aracı kullanıyorum. Tam tamirat için torpidonun sökülmesi gerekeceğinden zamanımın olduğu bir anı bekliyorum (not: yangın tehlikesi olduğunun farkındayım, o yüzden aracı kullanmadığımda kutup başını söküyorum).

Aracınıza daha sonradan eklettiğiniz herhangi bir donanımdan kaynaklı olabilir. Mesela benim sorun gibi, basit bir elektrik onarımı veya merkezi kilit/alarm montajı, r/t değişimi gibi bir işlem sonrasında mı sorununuz gerçekleşmeye başladı bir düşünün. Eğer bunlardan sonra gerçekleşmiş ise oto elektrikçiniz sorunlu işlemin kaynağı olabilir, her şekilde bu bir elektrik arızası ve yangın riski olabilir, küçümsemeyip acilen bir oto elektrikçiye gitmenizi öneririm.

Aracınızın LPG' li olup olmadığını belirtmemişsiniz, eğer LPG' li ise hava sıcaklığı konusunda hassas olduğunu da düşünürsek belki küçük bir ayar sorunudur, bilgisayarlı bir motor test ve karbüratör/LPG ayarı ile sorununuz çözülebilir. Buna ek olarak hava filtresi ve bujileri de değiştirirseniz motorun çok daha rahat çalıştığını farkedeceksiniz.

Kötü senaryoya gelirsek, motorunuz farketmediğiniz bir an hararet yapmış ve silindir kapak contasını yakmış olabilir. Bu tip durumlarda ilk çalıştırma genellikle çok zorlaşmakta hatta mümkün olmamaktadır.

Siz müsait bir zamanda oto elektrikçiye, oradan çıkınca bir motor test ve LPG/Karbüratör ayarına, o arada da hava filtresi ve buji değişimine (platin set de değişin) gidin derim. Yararı olacaktır.
 
Buji set 40TL
Platin set 25 TL
Hava filtresi ~10 TL
karbüratör ayarı ve platin değişimi ~50TL
Torpido sökümü ve onarım (insafa kalmış...+ gerekli ise parça ücreti)

Yaklaşık masrafınızı da belirtmek istedim, hazırlıksız yakalanmayın ;)
 
Allah razı olsun yardımın için teşekkür ediyorum dediginiz gibi bir çakmaklık baglandı aslında aracıma ama hala devam ediyr sorun çakmaklıgı geri sötüm ama büyük ihtimal lpg beyninden kaynaklanıyor sanırım hala bu şekilde biniyorum ama yakın zamanda imkanımı zorlaıp gidip iyi bir bakım yaptırmayı düşünüyorum teşekkür ediyorum bu arada bu dediklerinizi hemen hemen yaptırmayı planladım not olarak aldım
 
Geri
Üst