- Katılım
- 3 Eyl 2016
- Mesajlar
- 1,492
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhaba arkadaşlar, aracımın el freninin yukarda tutması ve arka balata değişimimden sonra ayar yapma ihtiyacı nedeniyle bu işe niyetlendim.
Elinizden gelmiyorsa ve bilginiz yetersizse lütfen kendiniz yapmayın bir uzmanına başvurun ,sorumluluk kendinize aittir.
Önce arka tekerleri söküyoruz, takoz kullanmayı unutmayın bijonlar 17 mm somun.daha sonra tekerin ortasındaki geçmeli toz kapağını ,arasına düz tornavida söküp çekiçle vurup çıkarıyoruz.
Tekerin ortasında kampanayı tutan 30 mm somunu söküyoruz, bu somun sıkı oluyor boru kullanıp da söktüm.
Daha sonra kampanyayı sağ sol yapa yapa çekip söküyoruz. Balataları ve kampanyanın iç kısımlarını hafif zımparalıyıp, balata spreyiyle temizleyip ,temas noktalarını gresleyip ayar vidasından balataları biraz arasını açıp ayar yapıyoruz.bu ayarın mantığı balataları kampanaya yaklaştırmak.ayarın tamam olduğunu ise şöyle anlıyoruz;ayar yapıp kampanayı geri yerine takip elle çeviriyoruz elle dönebilecek kadar sıkı olmalı.
Sökmüşken kampanaları mat siyah boyayla boyadım.boya hemen kurudu ,boyamadan önce zımpara ve tel fırçayla temizledim.
Bu işlemler arka frenlerin daha tepkili olmasını sağlıyor ayrıca el freni daha kolay ve sıkı tutuyor.
Lütfen emniyet tedbirlerinizi alınız.
SM-C7010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Elinizden gelmiyorsa ve bilginiz yetersizse lütfen kendiniz yapmayın bir uzmanına başvurun ,sorumluluk kendinize aittir.
Önce arka tekerleri söküyoruz, takoz kullanmayı unutmayın bijonlar 17 mm somun.daha sonra tekerin ortasındaki geçmeli toz kapağını ,arasına düz tornavida söküp çekiçle vurup çıkarıyoruz.
Tekerin ortasında kampanayı tutan 30 mm somunu söküyoruz, bu somun sıkı oluyor boru kullanıp da söktüm.
Daha sonra kampanyayı sağ sol yapa yapa çekip söküyoruz. Balataları ve kampanyanın iç kısımlarını hafif zımparalıyıp, balata spreyiyle temizleyip ,temas noktalarını gresleyip ayar vidasından balataları biraz arasını açıp ayar yapıyoruz.bu ayarın mantığı balataları kampanaya yaklaştırmak.ayarın tamam olduğunu ise şöyle anlıyoruz;ayar yapıp kampanayı geri yerine takip elle çeviriyoruz elle dönebilecek kadar sıkı olmalı.
Sökmüşken kampanaları mat siyah boyayla boyadım.boya hemen kurudu ,boyamadan önce zımpara ve tel fırçayla temizledim.
Bu işlemler arka frenlerin daha tepkili olmasını sağlıyor ayrıca el freni daha kolay ve sıkı tutuyor.
Lütfen emniyet tedbirlerinizi alınız.
SM-C7010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ekli dosyalar
-
df4b3e508442a5e6526df82b41db4566.webp58.5 KB · Görüntüleme: 1
-
d37a31c08291a0da7047c714c8489f44.webp65.8 KB · Görüntüleme: 1
-
64c012ea91865ff5941a02fc184cf404.webp48.7 KB · Görüntüleme: 0
-
2175794f7ecbff102f6cb2518230289d.webp44.4 KB · Görüntüleme: 0
-
998f6d3f433bae8e3793aed9bf5a3a7a.webp75.9 KB · Görüntüleme: 0
-
b9e4ce3916e5adb14818d888e02276b5.webp74 KB · Görüntüleme: 1