EDC Deneyimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tolga77
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tolga77

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
98
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Şirket araçlarından biri ile 300 km lik bir uzun yol deneyimim oldu. Araç 2015 model fluance touch. EDC. dizel.

Mevcut kullandığım araç tam otomatik Honda, bu sebeple Yarı otomatik bir şanzıman ile görüşlerimde hata olabilir, şimdiden anlayışlarınızla....

Öncelikle görünüşü. Vites kolu felan parlak bir yapıda, güzel görünüyor, ancak çok uzun geldi bana, yani biraz daha görsel olarak şık olabilir miydi emin değilim. Klasıik otomatik şanzıman ile aynı yapıda kullanış olarak. P-R-N-D pozisyonları aynı şeklide iş D iken vitesi kendinize çektiğinizde manuel olmasında. Manuel modda, vites değişim göstergesi devreye giriyor, güzel bir detay. Manuel Değişimlerde bir gecikme hissetmedim ben, ancak değişimi direksiyon yanından bir kolla yapabilsek daha iyi olurdu diye düşünüyorum. 6 ileri olması da ayrıca güzel (gerçi VW DG de 7 ileri ama olsun  ) 6 ileri tüketim olarak da olumlu yansıdı. Hiç dikkat etmeden kullanamama rağmen İstanbul köprü trafiği ile birlikte etabı 5,8 LT tüketim ile tamamladım. Yani biraz dikkat ile 5 civarına çok rahat ineriz.
D modunu ise çok sevemedim ben. Birincisi ara ara kararsızlıklar hissetim, gaza bastığım zaman araç üst viteste kaldı ve toparlamada çok gecikti. Kick down denediğimde bazen yapmadı bile. Kendi vitesinde kaldı, ani hızlanma yerine daha yavaş hızlandı. Bu konuda mevcut aracımdan memnundum. 5 ileri tam otomatik aracımda kick down tepkileri çok daha hızlı.
Özetle dizel ve otomatik olması büyük bir kolaylık, ancak biliyorsunuz piyasada sorunsuz dizel otomatik duymadım ben. Çünkü hemen hepsi yarı otomatik bir şanzımana sahip. Easytronic, DSG, MMT,MCP…ne derseniz deyin, sizin yerinize bir robot debriyaja basıyor ve bir süre sonra artık yüksek torkdan mı nedir hepsi sorun çıkarıyor. Kendi adıma ben kişisel kullanımda bu kombini almam. Sorun ile uğraşmak istemem. Ya manuel ya tam otomatik benim tercihim. Ama tabi tercihler saygımız sonsuz.
Hernyse umarım Renault EDC ile bu imajı kırar. Sonuçta yarı otomatik ve dizel ikilisinden dönüşler başladı (Citroen gibi) bakalım orta uzun vade ne olacak.
 
Renault taki EDC nin kararsızlığı bence kullanıcı kaynaklı. Kalkışta ani gaz vermeyin EDC işini güzelce yapıyor. 2. viteste de gazı abartmayın araç çok stabil oluyor. Bende başta alışamadım ama pedala ilk viteslerde nazik davrandım bütün kararsızlık gitti araçtaki.
 
Geri
Üst