EDC/DC4/Çift debriyajlı otomatik vites kutusu :

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan @cotech
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

@cotech

Cihangir BAŞEL,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
182
Tepkime puanı
0
Puanları
0
K9K-motorlu Fluence ve Megane HB araçlar ile satışına başlanılan çift
debriyajlı otomatik vites kutulu modeller, aralık ayında satışa
sunulmuştur. Teknik adı DC4 adı ile tanımlanan vites
kutusu Getrag tarafından imal edilmektedir.
DC4 eş merkezli iki grup mili (konsantrik) , iki adet kamalı mil ve iki debriyajı
ile 6 ileri bir vites kutusudur. Grup milleri R,2.,4.,6. ve 1.,3.,5. Vites geçişlerini
kontrol edecek şekilde düzenlenmişlerdir.
Vites kutusu yağ haznesi 1.7 litre olup, ömür boyu yağlama sağlayacak olan
7711428122 referanslı DC4 vites kutusu yağı kulanılmaktadır.
Vites seçici milleri ile debriyaj alt merkezi hareketlerini elektrik motorlarından
alırlar. Elektrik motorları vites kutusu beyni tarafından yönetilirler. Dört adet
elektrik motoru bulunmaktadır.
debriyaj pedalı yoktur. Vites kolu PRND ve tek dokunuşlu (+/-) kumandalıdır.
Vites kolu ile kutu arasındaki tek mekanik bağlantı vardır. Bu bağlantı (kol
halatı) sadece vites kutusu park dişlisine mekanik olarak kumanda eder.
debriyaj sistemi bilindiği gibi pedala basıldığı anda motor ile bağlantıyı
kesmekte iken, bu modelde debriyaja basıldığı durumda motor ile bağlantı
sağlanmaktadır.
Rampada kalkışta aracın geri kaymasını engellemek için sistem birkaç saniye
frenleme yaparak aracı bu şekilde tutmaktadır.
Sürüş sırasında araç 1. viteste iken 2.vites hazır beklemektedir. Yani bir üst
vites her zaman hazır durumdadır. Dolayısı ile vites geçişleri esnek ve
sarsıntısız olmaktadır.
Keyifli sürüşler dilerim.
alıntıdır...
 
Yararli Bilgiler Eyvallah Cihangir Abi Bir Fluence Gelecek EDC Li Bakalim Kullaninca Detaylari Yazacağim İnşallah
 
her otomatkte olması lazım artık bu sistemin çok yararlı
 
Piyasadaki en iyi otomatiklerden birisi,eyvallah kardeşim...:eyv
 
Geri
Üst