- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
Dört tekerlekten tahrikli sistemler; kısmi (Four Wheel Drive – FWD, 4WD) ve daimi dört tekerlekten tahrikli sistemler (All Wheel Drive – AWD) olarak ikiye ayrılır.
Bu sistemlerde motordan gelen giriş torku vites kutusu vasıtasıyla merkezi diferansiyele iletilir. Herhangi bir 4WD sisteminin temel parçaları; iki diferansiyel (ön ve arka) ve bir transfer kutusudur.
Sürekli Dört Çeker (AWD): İki tekerlekten çekişli (2WD) araçlara göre, özellikle viraj alırken çeşitli avantajlara sahiptir. İki tekerlekten çekişli araçlarda dengesizlik görülmesi olasılığına karşın, gücün tüm tekerleklere iletildiği sürekli dört tekerlekten çekişli araçlarda, dönüşlerde önden kayma veya arkadan kayma daha az oluşur.
4 çeker araçların üstünlükleri:
Yağmurlu ve karlı havalarda daha iyi çekiş ve stabilite,
Arazi koşullarında daha yüksek performans,
Daha iyi tırmanma kabiliyeti,
Düşük viteslerde daha iyi hızlanma,
Yan rüzgarlardan daha az etkilenme,
Daha iyi aquaplaning davranışı,
Daha iyi römork çekebilme kabiliyeti,
Daha dengeli aks yükü dağılımı,
Daha az tork yönlendirme etkisi (torque steer effect),
Daha düzgün lastik aşıntısı.
Bu sistemlerde motordan gelen giriş torku vites kutusu vasıtasıyla merkezi diferansiyele iletilir. Herhangi bir 4WD sisteminin temel parçaları; iki diferansiyel (ön ve arka) ve bir transfer kutusudur.
Sürekli Dört Çeker (AWD): İki tekerlekten çekişli (2WD) araçlara göre, özellikle viraj alırken çeşitli avantajlara sahiptir. İki tekerlekten çekişli araçlarda dengesizlik görülmesi olasılığına karşın, gücün tüm tekerleklere iletildiği sürekli dört tekerlekten çekişli araçlarda, dönüşlerde önden kayma veya arkadan kayma daha az oluşur.
4 çeker araçların üstünlükleri:
Yağmurlu ve karlı havalarda daha iyi çekiş ve stabilite,
Arazi koşullarında daha yüksek performans,
Daha iyi tırmanma kabiliyeti,
Düşük viteslerde daha iyi hızlanma,
Yan rüzgarlardan daha az etkilenme,
Daha iyi aquaplaning davranışı,
Daha iyi römork çekebilme kabiliyeti,
Daha dengeli aks yükü dağılımı,
Daha az tork yönlendirme etkisi (torque steer effect),
Daha düzgün lastik aşıntısı.