Df075 kodlu havayastiği hatasi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan obulut
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

obulut

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
2008 megane düşük bankete girince havayastığı lambası yanıp söndü.pc ye bağlayınca DF075 Yolcu Havayastığı Devresi 1 Açık devre hatası vermiş.Arıza nasıl çözülebilir?
 
Öncelikle Kendinizi Buradan Tanıtırsanız Sizi Daha İyi Tanımak Adına,
 
Arkadaşlar bu hatayı döner kontaktor den yapar mı?Yoksa koltuk altı soketlerden mi yapar.
 
Benimde 2008 megane 2 aracım var aynı hatayı bende aldım. İlk önce koltukların altındaki airbag soketlerini kontrol edebilirsiniz. Orda sorun yoksa airbah sargısı kronik hatasını yasıyorsunuzdur. Ben değiştirdim bu hafta aonu

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Cevabınız için teşekkürler...Airbag sargısı direksiyon simidi altındaki sargı(kondaktor) doğru mu?Bu sargı sadece sürücü havayastığı ile ilgili değil mi?
 
​Bence sizin sorununuz sağ koltuğun altındaki sokette , çukurda , koltuğu hareket ettirince ya da birisi oturunca daha çok belli eder.
 
Evet direksiyon simidinin içinde. Direksiyon tamamem sokülüyor bu işlem için

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Şuna bir bakın..

attachment.php


Döner kondaktör hatası olsaydı Sürücü tarafında hata olması gerekirdi. Halbuki yolcu tarafında sizin ki bu nedenle bununla alakası yok. Sizin sorununuz soketlerle ilgili.. Temassızlık nedeniyle doğru bilgi iletemiyor. Yetkili bir servise gidip gösteren bilgisayar ile bağlayıp sorunu çözüyorlar. Başka yerlere göstermekle uğraşmayın. Çok masraflı değildir. 50-100tl tutar tutmaz.

Bende ki arıza bilgisi şu şekilde..


DF075

MEVCUT

YOLCU TARAFI ÖN HAVA YASTIĞI 1. DEVRESİ

CC : Kısa devre

CO : Açık devre

CC.1 : + 12 V'ta kısa devre

CC.0 : Şasede kısa devre

1.DEF: Tanıtma işlemi

TAVSİYELER

1.DEF
arızası varsa, beynin tanıtımını kontrol ediniz ve değiştiriniz.

Özellikler:
ateşleme hatlarında CLIP, veya XRBAG 'den başka bir aletle ölçüm

yapmayınız.

Beyin soketine müdahale etmek için
22 uçlu (Elé. 1685) adaptörünü kullanınız.

CC

CO TAVSİYELER
Yok.

Teşhis aletinin komutuyla beyni kilitleyiniz.

Kontağı kapatınız ve yolcu tarafı ön hava yastığının düzgün bağlandığını kontrol ediniz (soketlere torpido

gözünden ulaşılır).

Yolcu tarafı ön hava yastığının
MAVİ soketini çıkarınız ve ateşleyicinin soketine bir sahte ateşleyici bağlayınız.

Kontağı açınız ve teşhis aleti ile bir kontrol yapınız.

Arıza hafızaya alınmışsa (arıza artık mevcut olarak belirmez), hava yastığını değiştiriniz.

Değer doğru değilse:

Beynin soketini çıkarınız ve soket seviyesinde soket bağlantılarını (
2 ve 13 numaralı uçlar) kontrol ediniz.

22 uçlu
(Elé. 1685) kontrol adaptörünü takınız.

Adaptörün
B kablosu üzerinde bir direnç ölçümü yapmak için mutlaka CLIP veya XRBAG aletlerinden birini

kullanınız.

Ölçülen değer doğru değilse, beyin ile yolcu hava yastığı arasında (
C0/C4) arasında kablolarda arıza vardır.

Gerekiyorsa kabloları değiştiriniz.

Ölçülen değer hatalıysa, beynin soket bağlantılarını bir kez daha kontrol ediniz.

ONARIMDAN

SONRA

Beynin ve yolcu tarafı ön hava yastığının ateşleyicilerinin soketlerini tekrar takınız,

sonra kontağı açınız.

Beynin hafızasını siliniz sonra kontağı kapatınız.

Teşhis aleti ile yeniden bir kontrol yapınız ve arıza olmaması durumunda beynin kilidini

açınız. Hava yastığı modülünün değiştirilmesi durumunda, yeni modülün şase

bağlantısını yapmayı unutmayınız.

Değiştirme yapıldıysa yolcu tarafı ön hava yastığını imha ediniz (Elé. 1287 aleti).

ABGACU4_V08_DF075
/ABGACU4_V10_DF075/ABGACU4_V0C_DF075 ACU4 Vdiag 08, 10 ve 0C TTX84 2.0

HAVA YASTIĞI - EMNİYET KEMERİ ÖNGERGİ

MEKANİZMALARI

Teşhis - Arızaların yorumlanması
88C

V3
88C - 50

MR-366-X84-88C050$581_trk.mif

AIRBAG ACU4

Vdiag: 08, 10, 0C

DF075

DEVAM

CC.1

CC.0 TAVSİYELER
Yok.

Teşhis aletinin komutuyla beyni kilitleyiniz.

Beynin soketini çıkarınız ve soket seviyesinde soket bağlantılarını (
2 ve 13 numaralı uçlar) kontrol ediniz.

22 uçlu
(Elé. 1685) kontrol adaptörünü takınız.

Adaptörün
B kablosu üzerinde, arıza tipine uygun bir yalıtım kontrolü için mutlaka CLIP veya XRBAG aletlerinden

birini kullanınız.

Ölçülen değer doğru değilse, beyin ile yolcu hava yastığı arasında (
C0/C4) arasında kablolarda arıza vardır.

Gerekiyorsa kabloları değiştiriniz.

ONARIMDAN

SONRA

Beynin ve yolcu tarafı ön hava yastığının ateşleyicilerinin soketlerini tekrar takınız,

sonra kontağı açınız.

Beynin hafızasını siliniz sonra kontağı kapatınız.

Teşhis aleti ile yeniden bir kontrol yapınız ve arıza olmaması durumunda beynin kilidini

açınız. Hava yastığı modülünün değiştirilmesi durumunda, yeni modülün şase

bağlantısını yapmayı unutmayınız.

Değiştirme yapıldıysa yolcu tarafı ön hava yastığını imha ediniz (Elé. 1287 aleti).

ACU4 Vdiag
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar,Kurban Bayramınız hayırlara vesile olsun,bayramda yola çıkan tüm kardeşlerimizden sabırlı olmalarını ve trafik kurallarına uygun hareket etmelerini bekleriz.
Arkadaşlar tavsiyeleriniz doğrultusunda aracın sağ koltuk altındaki soketini temizleyip tekrar taktım.20 km dir düzgün olmayan yolda kullandım.Hiçbir hata vermedi.
Yalnız bir başka proplem var.Uzun far yanmıyor.Sellektör yapınca yanıyor,elini koldan çekince kısa fara dönüyor.Uzun farın döner kondaktor ile ilgisi var mı?Başka bir hata mı?
 
Yok sanmıyorum döner Konnektöre girmiyor kol bağlantıları ama kolda bir sorun olabilir
 
Geri
Üst