Devir problemi

Özgür Çetin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2016
Mesajlar
429
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Arkadaslar selam
2.0 idem var. Sorunu daha once bir 2 yere sormustum ama şanzıman degismis olabilecegi soylendi ama sanmiyorum. Normaldr idenin şanzıman gecisleti uzundur. Araba 3500 devir 5.vitesde 110km hiz ceviriyor geceb basayim dedim 5400 civati 170 oldu. 2.vites 5000 devir 70
4.vites 4000 devir 100 km ceviriyor bunlar anormal devirler en az 10 15 daha fazla gitmesi lazim bu arabanin. Devir zensorunden şüpheleniyorum ama bosta bastigim zaman 6500 de kesiyor.. Ama suda var 3500 devir 110 ile giderken yol bilgisayari anlik yakitta 6 7 arasi deger veriyor cok yakmiyor yani..
Arabanin ustadina götürdüm baski balata degisirse sorunun cozulecegini soyledi. Yaridmlarinizo bekliyorum
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bence de baskı balata sıkıntısı yaşıyor olabilirsiniz.Kontrol etmek lazım.
 
Baskı balata kaçırıyor olabilir 2.0 lık bir motor 5. viteste 3.000 devirde 130 km/h dan aşağı gitmemesi gerek. Eğer giderken devir saati yükseliyor araban hızlanmıyorsa debriyajın kaçırıyor. Daha önce forumda debriyaj testiyle alaka bilgiler paylaşılmıştı araştırabilirsin.

İlk test olarak araç olduğu yerdeyken 5. vitesle kaldırmayı dene eğer stop ederse balata sağlamdır. Yok eğer stop etmeyip yürürse balatan bitme noktasına gelmiştir.
 
Aşağıdaki testleri kendiniz yaparak büyük ölçüde baskı balata değişimi ile alakalı fikir sahibi olabilirsiniz.Zaten pedal sertleşmiş.Aslında bu bir emare.Aşağıda kavraması da öyle.Siz yine de bir deneyin bence;

1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır.Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz.Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır.Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir.Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir.Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden debriyaj baskı balata ve bilye değişimi için bir servis/debriyaj-şanzuman tamircisine gitmenizde fayda vardır.Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir.Ya da balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verebilir.Bu durum şüphesiz ekstra masraf açacaktır.Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilse de yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukça da pahalı makine parçalarıdırlar.Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır.Aşınmış balata ayrıca yakıt sarfiyatını da yükseltir.Aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır.Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleri de zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.

2. Aracınızı dik bir yokuşa önü aşağıya gelecek şekilde park edip el frenini çekin.Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı ileri gitmekten alı koyacaktır.Ancak debriyaj balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde balata aracınızı hafifte olsa ileri kaçıracaktır.Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz.

3. El freninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın.Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda aşağı indirir.Aracınız bu halde stop etmeye eğiliminde bulunuyor ve aracınızın arkasını siz debriyaj pedalına basıp çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilir.

4. El freninizi çekin.Aracınızı 4.000-4.500 devre kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır.Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşmıştır.Stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.5. Aracınızı düz bir yere park edin.Önü boş olsun.Dizel araçlarda 3.000,benzinli araçlarda 4000-4500 devre kadar motorunuzu getirin.Bu devirde 3,4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın.3 Viteste kalkmıyorsa balatanız sağlamdır.3.viteste kalkıyor ama 4.viteste kalkamıyorsa kısa bir süre daha idare edebilirsiniz ancak 5.viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.NOT:Bu durum 5-6 vitesli araçlarda değişiklik gösterebilir.6 vitesli araçlarda 3. viteste araç kalkabilir.
 
Aşağıdaki testleri kendiniz yaparak büyük ölçüde baskı balata değişimi ile alakalı fikir sahibi olabilirsiniz.Zaten pedal sertleşmiş.Aslında bu bir emare.Aşağıda kavraması da öyle.Siz yine de bir deneyin bence;

1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır.Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz.Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır.Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir.Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir.Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden debriyaj baskı balata ve bilye değişimi için bir servis/debriyaj-şanzuman tamircisine gitmenizde fayda vardır.Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir.Ya da balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verebilir.Bu durum şüphesiz ekstra masraf açacaktır.Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilse de yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukça da pahalı makine parçalarıdırlar.Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır.Aşınmış balata ayrıca yakıt sarfiyatını da yükseltir.Aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır.Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleri de zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.

2. Aracınızı dik bir yokuşa önü aşağıya gelecek şekilde park edip el frenini çekin.Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı ileri gitmekten alı koyacaktır.Ancak debriyaj balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde balata aracınızı hafifte olsa ileri kaçıracaktır.Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz.

3. El freninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın.Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda aşağı indirir.Aracınız bu halde stop etmeye eğiliminde bulunuyor ve aracınızın arkasını siz debriyaj pedalına basıp çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilir.

4. El freninizi çekin.Aracınızı 4.000-4.500 devre kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır.Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşmıştır.Stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.5. Aracınızı düz bir yere park edin.Önü boş olsun.Dizel araçlarda 3.000,benzinli araçlarda 4000-4500 devre kadar motorunuzu getirin.Bu devirde 3,4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın.3 Viteste kalkmıyorsa balatanız sağlamdır.3.viteste kalkıyor ama 4.viteste kalkamıyorsa kısa bir süre daha idare edebilirsiniz ancak 5.viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.NOT:Bu durum 5-6 vitesli araçlarda değişiklik gösterebilir.6 vitesli araçlarda 3. viteste araç kalkabilir.
Bu testleri biliyorum yapmistim sorun yok gibi.. Ama sue bakalim
 
Baskı balata kaçırıyor olabilir 2.0 lık bir motor 5. viteste 3.000 devirde 130 km/h dan aşağı gitmemesi gerek. Eğer giderken devir saati yükseliyor araban hızlanmıyorsa debriyajın kaçırıyor. Daha önce forumda debriyaj testiyle alaka bilgiler paylaşılmıştı araştırabilirsin.

İlk test olarak araç olduğu yerdeyken 5. vitesle kaldırmayı dene eğer stop ederse balata sağlamdır. Yok eğer stop etmeyip yürürse balatan bitme noktasına gelmiştir.

Devir saati gosterge sensorununde bozuk olabilecegini soyl3di ustam. Pazar sabahb10 30da gel dedi ya gosterge sensoru ya baski balata
 
Geri
Üst