Debriyaj sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan arifd
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

arifd

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2014
Mesajlar
158
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaşlar merhaba 2012 clio 4 icon sahibiyim araç yoğun sıkışık trafikte debriyaj kavrama yapmıyor bunu sadece yoğun trafikte pedalı çok kullandığımda yapıyor servis aşırı ısınmadan kaynaklı olduğunu yapacak bişey olmadığını ve dikkatli kullanmak gerektiği pedalı çok kullanmamak gerektiğini söylüyor böyle bir sorunla karşılaşan varsa paylaşırsa sevinirim
 
Ben trafiğin olmadığı bir şehirde yaşıyorum. Hiç bir sıkıntım yoktu debriyajdan. Ancak geçenlerde istanbula geldiğimde dediğinize benzer bir sorun ile karşılaştım. Servise baskı balatayı kontrol edin dedim. "Abi bu km de bitiremezsin baskı balatayı" dedi km 29000. Ancak baskı balatanın ısınınca kavramayı zayıf yapması mantıklı. Allah muhafaza bir anda sıyırıveriyor baskı balata.Har araçta bu tehlike var. özellikle dur-kalklarda çok sık yarım debriyaj yapmamak gerekiyor. 5 sn bile duracak olsak vitesi boşa alıp ayağı debriyajdan çekmek lazım.
Saygılarımla...
 
İşin garibi servis edc şanzımanda da bu sorun oluyor diyor anlamlandıramadığm konu hadi biz yarım debriyaj yapıyoruz otomatikte böyle bir hata veriyor ayrıca bahsettiğim problem çok kısa mesafelerde bile yapıyor ankarada kızılaya girmeye korkar oldum işim gereği şirket aracı kullanıyorum en zor şartlarda dahi sıkıntı yaratmıyor 2014 model araç f....t mrka sizce baskı balata değişimine gitsek de çözüm olmaz mı teşekkürler
 
Kullandıkları baskı balatanın kalitesi ile alakalı olabilir. Bazı araçlarda aracın orijinal olarak üzerinde çıkan sarf malzemelerin 2. kalite olduğunu duymuştum. Eğer öyleyse yeni takılan baskı balatada bu sıkıntı çok olmayacaktır diye düşünüyorum. Tam olarak kıyaslamak lazım üzerinde olan ile sonradan takılanı. Belki forumda bilgisi olan arkadaşlar, abiler vardır. Ayrıca bende şirket aracı olarak kullandığınız araç vardı bundan önce. 70 binde aracın baskı balatası sinyal vermeye başlamıştı (ses, geri vitese takarken cırt sesi) ancak ona rağmen 89000 e kadar hiçbir sıkıntı yaşamadan kullandım aracı.
Saygılarımla...
 
Boğaziçi köp trafiği,kbstaş tünelden göztepeye 2 saat,e5 acıbademe kadar iyi debriyaj sonrası kalkışta titreme yapıyor çok ısındığı için,20000km ,soğuyunca düzeliyor,ama başka marka araçlardanda yoğun baskı yanma kokusu aynı trafikte özellikle barbaros bul trafiğinde yokuşta çok duyuyorum bazen bendemi geliyor diye kaputu açıp bakıyorum diğer arçlardan geldiğini anlıyorum kaptta koku yok,dur malatda hep vites boşta kalkış hillholdla,eskiden debriyajı hızlı bırakırdım sirkeleme yapıyordu 1.vitrste şimdi yavaş bırakıyorum sorun yok yani ne hızlı neyavaş,debriyaj ortanın üzerinde kavrıyor ama ilk aldığımdada böyleydi tüm hidrolik debriyajlar yukarda kavrıyor herhalde,bundan önce audi kullanmıştım edc ile benzer çift kavrama stronik 7 ileriydi 1.den 2.ye aynı trafikte sirkeliyordu iki kez mekanik değişti aynı sorundu...servis kuru tiplerin hepsi aynı sorunu yaptığını söyledi,sorun yapmayan iki şanzıman gördüm ya yağlı tip kavrama stronik ama bundada güç kaybı fazlaq5 tdi de kullandım 177hp tam aktaramıyor yada captiva 2tdi tork konvektörlü bundada güç kaybı oluyordu...bu arada bugüne kadar gaza çok basıp sıkışık trafikte 2,5saat kullandığım yol açıksa 3000 3500devirde kullandığım 1,5dci reno motoru mütiş 1000km 5,5lt geçtiğini görmedim...a3tdi aynı yol 7,6ly a4 tdi aynı yol 8lt idi
 
Geri
Üst