CVT Şanzıman Nedir Nasıl Çalışır?

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepkime puanı
93
Puanları
0
CVT (Continiously Variable Transmission): Sürekli Değişen Oranlı Şanzıman

Basitçe ele alırsak, sistem iki kasnak arasına yerleştirilmiş kayıştan oluşuyor. Sürüş esnasında kasnakların çapları bilgisayar tarafından değiştirilerek gerekli güç aktarımı sağlanır. Kasnağın biri motora, diğeri akslara bağlı. Bildiğimiz dişli sistemi olmadığından ağırlık avantajı ve sessizliği var.

Öne çıkan özellikleri:
- Sürüş konforu
- Bakım gideri azlığı
- Sarsıntısız sürüş imkanı
- Yakıt ekonomisi
- Sessizlik

Not: Hızlanırken motor devri belli bir yere kadar yükselir ve sabit kalır ama araç hızlanmaya devam eder.

CVT manuel kullanım imkanıda sunuyor, yazılıma tanıtılan 6 seviye oranı manuel vites gibi sürücü komutuyla seçilir. Unutmamak lazımki işletim sistemi sürücüden daha verimli oranları ayarlayıp kullanıyor. Yakıt tasarrufu yönünden işi bilgisayara bırakmak daha mantıklı.

CVT'yi Reno benzinli modellerinde yeni kullanmaya başladı ama yılların sistemi. honda, toyota, nissan, audi, dodge.......yıllardır kullanıyor.

Konuya ekleme ve katkıları bekleriz arkadaşlar :eyv



 
Son düzenleme:
Güzel paylaşım Taylan abi teşekkürler, CVT şanzımanı böylece yakından tanımış olduk :eyv
 
emeğine sağlık güzel paylaşım olmuş bence sabitlenmeli...
 
paylaşım için teşekkür ederiz abi emeğine sağlık
 
tanıtıcı bır paylaşım tesekkurler.
 
CVT şimdilik renonun benzinli modellerinde var, dizellerde edc
 
Son düzenleme:
çok güzel paylaşım kendi adıma bilmediğim bu bilgiyi de öğrendim teşekkürler emeğine sağlık :eyv
 

Benzer Konular

Geri
Üst