- Katılım
- 5 Tem 2020
- Mesajlar
- 2
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 25
Merhabalar değerli dostlar, aracım 2013 touch plus 1.5dci 110 beygirlik fluence,
bir ay kadar önce, rampa tırmanırken aracımda bir iki saniye sürecek şekilde "Motorda Hasar Riski" lambasını yaktı ve sonrasında lamba söndü. Sonrasında hatanın şu şekilde ortaya çıktığını gözlemledim;
Düz yolda, 1-2-3. viteslerde, hiç bir sorun yok. İkinci viteste 5500 devirde 70 küsürlere çıkardım arabayı ötme olmadı. Lakin dört ve beşinci viteste düşük devirdeyken, hızlanmak için gaza biraz fazla bastığımda hasar riski uyarasını yakıp yine söndürüyor. Araçta bir çekiş kaybı vesaire söz konusu değil. Aynı şekilde, rampa yukarı tırmanırken mesela, 3. viteste 70 ile çıktığım rampayı ötmeden, yüksek devirde, 4. viteste veya 5. viteste biraz fazla gaz verip çıkmaya çalışırsam, hasar riski uyarsını veriyor. Sonra tekrar sönüyor ve araç devam ediyor. Gitmediğim usta kalmadı, hepsi pompa diyor. Lakin pompada bir sorun olsa araç devir kesiciye kadar sıkıntısız gaz yer mi yahu?:soru Ya da en azından çekişte bir düşme olur diye düşünüyorum. Bİr başka usta, pompanın üzerinde bir basınç müşürü var, onun değişmesi gerekiyor demişti en son. Bu biraz mantıklı geldi. Var mı daha önce yaşayan? Yardım edebilecek? Çözemiyorum hatayı bir türlü, psikolojik sıkıntı yaratmaya başladı. Şimdiden vaktini ayırıp cevap verecek arkadaşlara teşekkürler
bir ay kadar önce, rampa tırmanırken aracımda bir iki saniye sürecek şekilde "Motorda Hasar Riski" lambasını yaktı ve sonrasında lamba söndü. Sonrasında hatanın şu şekilde ortaya çıktığını gözlemledim;
Düz yolda, 1-2-3. viteslerde, hiç bir sorun yok. İkinci viteste 5500 devirde 70 küsürlere çıkardım arabayı ötme olmadı. Lakin dört ve beşinci viteste düşük devirdeyken, hızlanmak için gaza biraz fazla bastığımda hasar riski uyarasını yakıp yine söndürüyor. Araçta bir çekiş kaybı vesaire söz konusu değil. Aynı şekilde, rampa yukarı tırmanırken mesela, 3. viteste 70 ile çıktığım rampayı ötmeden, yüksek devirde, 4. viteste veya 5. viteste biraz fazla gaz verip çıkmaya çalışırsam, hasar riski uyarsını veriyor. Sonra tekrar sönüyor ve araç devam ediyor. Gitmediğim usta kalmadı, hepsi pompa diyor. Lakin pompada bir sorun olsa araç devir kesiciye kadar sıkıntısız gaz yer mi yahu?:soru Ya da en azından çekişte bir düşme olur diye düşünüyorum. Bİr başka usta, pompanın üzerinde bir basınç müşürü var, onun değişmesi gerekiyor demişti en son. Bu biraz mantıklı geldi. Var mı daha önce yaşayan? Yardım edebilecek? Çözemiyorum hatayı bir türlü, psikolojik sıkıntı yaratmaya başladı. Şimdiden vaktini ayırıp cevap verecek arkadaşlara teşekkürler