Common rail (DCİ)

cagatay52

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2011
Mesajlar
2,690
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Yaş
35
[h=1]reno[/h]
Common Rail, “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen, dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemidir. Bugüne kadar kullanılan aynı türdeki sistemlere göre yakıt sarfiyatı, egzoz gazı emisyonu, çalışma sistemi ve gürültü oluşumunda daha üstün bir sistemdir. Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Rail’de basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1500 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı, motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar.
Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da püskürtmenin şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkânlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkânlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan Pilot (ön) Püskürtme ortaya çıkmaktadır.
Pilot püskürtme, esas ana püskürtmeden önce oluşarak yakıtın yanmasına ilişkin çıkış oranlarını yüksek derecede iyileştirmektedir. Ön veya çoklu püskürtme, süratli manyetik supaplarına çok kere kumanda edilmesi ile oluşturulur. Böylece hem zararlı madde ve gürültü emisyonu hem de dizel motorlarının sarfiyat değerleri daha da azaltılmaktadır. Common-Rail sistemi, motorda önemli değişiklikler yapılmadan, kullanılan püskürtme sisteminin yerini alabilmektedir.
Basınç oluşumunun ve püskürtmenin ayrılmasına ilişkin tek şart, bir dağıtıcı boru (rail) ve enjektörlere giden borulardan oluşan, Yüksek Basınç Tutucusu’dur. Sistemin çekirdek parçası, manyetik supap kumandalı enjektördür. Püskürtme olayı, beyinden manyetik supaba giden bir sinyal ile başlatılır. Bu arada püskürtülen miktar, hem manyetik supabın açılma süresine hem de sistem basıncına bağlıdır. Sistem basıncını, yüksek basınçlı, pistonlu pompa oluşturmaktadır. Adı geçen pompa, düşük tahrik dönme momentleri ile çalışır, bu da pompa tahrikinin yükünü azaltmış olur. Basınç oluşumu için, binek otomobillerde distribütör tipi pompalar; ticari araçlarda ise sıra tipi pompalar öngörülmüştür. Common-Rail sistemlerinde, beyin, sensörler ve çoğu sistem fonksiyonları, başkalarında bulunan pompa-meme-birimi ve pompa-boru-meme gibi zamana bağlı tek pompa sistemleri ile eşittir. Common-Rail tekniği ile varılan gelişmeler duyulabilmekte ve ölçülebilmektedir. Ön püskürtme sayesinde bu direkt püskürtücü, ön yanma odalı motorun düşük gürültü seviyesi ile çalışırken aynı zamanda en katı egzoz gazı kurallarına da uymaktadır

 
küçük dizel araçlara altın çağını yaşatan motor sistemi
 
Aydınlatıcı bilgi için teşekkür ederim.:eyv
 
Renault Euro5'e Yeni Yeni Geçmeye Başlıyor Yeni 1.6 dCi Motorlar İstediğiniz Gibi 130 HP Olsa'da Emisyon İçin Koyulan Parçalar Tekere En Fazla 90 HP Güç Basacak. Ancak EGR - DPF - Kat İptali İle Ancak Tam Gücü Alabilirsiniz.
 
Renault Euro5'e Yeni Yeni Geçmeye Başlıyor Yeni 1.6 dCi Motorlar İstediğiniz Gibi 130 HP Olsa'da Emisyon İçin Koyulan Parçalar Tekere En Fazla 90 HP Güç Basacak. Ancak EGR - DPF - Kat İptali İle Ancak Tam Gücü Alabilirsiniz.

O zaman benim iconcan 50 hp :)

iconcanımın R-NAV Multimedia Sisteminden Tapatalk 4 ile Gonderildi
 


Hayır Alakası Yok Tam Emin Olmasam'da 1.5 dCi Clio IV Serisinin Motorları Euro 4 Yani EGR - DPF Gibi Parçalar Sizde Yok :)

Bende Euro 5 diye biliyorum

iconcanımın R-NAV Multimedia Sisteminden Tapatalk 4 ile Gonderildi
 


Hayır Alakası Yok Tam Emin Olmasam'da 1.5 dCi Clio IV Serisinin Motorları Euro 4 Yani EGR - DPF Gibi Parçalar Sizde Yok :)


Hayır Alakası Yok Tam Emin Olmasam'da 1.5 dCi Clio IV Serisinin Motorları Euro 4 Yani EGR - DPF Gibi Parçalar Sizde Yok :)

Energy motorların hepsi Euro V motordur. 90-110-130 dci motorlar Euro V motorlardırç Ayrıca 01.01.2012 tarihinden ititbaren 1.5 dci 85 lik motorlarda Euro v standırna gelmiştir.
 
Geri
Üst