Clio RTE Otomatik şanzuman sorunuv

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sakarya54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sakarya54

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Merhaba
Aracı yeni aldım, önceki sahibi şanzuman arızası yüzünden sanayide şanzuman revizyonu yaptırdı, volan dişlisi değişti, şanzuman beyni ve bütün elektrik tesisatı değişti, krank mili değişti fakat arıza ışığı halen sönmedi. Rolanti biraz yüksek çalışıyordu N ve D de dururken arıza ışığı yanıyordu.

Araç durunca şanzuman arızası gösteriyor hareket halindeyken sönüyordu, bu gün yola çıktıktan bir dakika sonra 4. vitesten 5. e geçmek yerine bir vuruntu sesi ile 2 ye aldı vitesi ve devir çok yükseldi. Aracı kapayıp tekrar çalıştırdım yola yavaş yavaş devam ettim tekrar yapmadı.

elektroknikçiye götürdüm bilgisayarda aşağıdaki arızalar çıktı

1-Konvertör irtibatı kayması
2-Vites kutusu çıkış devir kaptör devresi
3-Enjeksiyon -> O.V.K (Tork) Bilgisi bağlantısı 1.DEF
4-Motor tork bilgisi geçersiz

Hataları silip aracı yolda denediler 4 den 5 e geçmedi yüksek devirde gitti.

Akşam tekrar aracı kullanırken aynı şekilde vites şaşırmaları oluyor, kendiliğinden hızlanıyor araç frene dokununca vurma sesi geliyor.

Elektronikçi motor beyninden diyor ama şanzumanda mekanik uyumsuzluk olabilirmi diye de düşünüyorum.

Bu konuda fikrinizi paylaşırsanız memnun olurum.
 
​Selenoid valflerinde gibi sorun.
 
Vurma Valf ten yapabilir

valfler sıfır yapıldı, bugün üsta boruları temizledi taktı yine vurma yaptı. yarın sökecek tekrar şanzumanı bakacak.
vurma çok şiddetli oluyor sanki birşeye çarpmış gibi tökezliyor araba, gaza basarken bişey yok ama ayağı gazdan çekince motor kompresör yapınca şanzuman sapıtıyor.
 
Merhaba
Aracı yeni aldım, önceki sahibi şanzuman arızası yüzünden sanayide şanzuman revizyonu yaptırdı, volan dişlisi değişti, şanzuman beyni ve bütün elektrik tesisatı değişti, krank mili değişti fakat arıza ışığı halen sönmedi. Rolanti biraz yüksek çalışıyordu N ve D de dururken arıza ışığı yanıyordu.

Araç durunca şanzuman arızası gösteriyor hareket halindeyken sönüyordu, bu gün yola çıktıktan bir dakika sonra 4. vitesten 5. e geçmek yerine bir vuruntu sesi ile 2 ye aldı vitesi ve devir çok yükseldi. Aracı kapayıp tekrar çalıştırdım yola yavaş yavaş devam ettim tekrar yapmadı.

elektroknikçiye götürdüm bilgisayarda aşağıdaki arızalar çıktı

1-Konvertör irtibatı kayması
2-Vites kutusu çıkış devir kaptör devresi
3-Enjeksiyon -> O.V.K (Tork) Bilgisi bağlantısı 1.DEF
4-Motor tork bilgisi geçersiz

Hataları silip aracı yolda denediler 4 den 5 e geçmedi yüksek devirde gitti.

Akşam tekrar aracı kullanırken aynı şekilde vites şaşırmaları oluyor, kendiliğinden hızlanıyor araç frene dokununca vurma sesi geliyor.

Elektronikçi motor beyninden diyor ama şanzumanda mekanik uyumsuzluk olabilirmi diye de düşünüyorum.

Bu konuda fikrinizi paylaşırsanız memnun olurum.

Yeni bir ustaya gittim şanzumanı söküp yeni bir tane taktıracaktım ki usta önce arızayı görelim dedi
Motor soğukken bilgisayara bağlayıp gezerek kontrol etti ve sonrasında şanzuman altında bir sensör değiştirdim dedi ve sorun halloldu
küt küt vuran şey motor kulağıymıış, sensörlerin dengesizliğinden oluyormuş. Volant sensörü de değişti yan sanayi varmış üstünde orjinali takıldı.

arıza lambalarından buji ısıtma lambası yanıyordu oysa bu sadece dizellerde yanarmış, bu sorunuda kablolardan halletti, temas etmeyen kablolar varmış.

250TL parça masrafı 300 işçilik ile sorunu hallettim. 1 aydır gezmediğim servis kalmamıştı Sakarya Marangozlar sanayi Sedat Şahin ve yanında her konuda çok uzman bir arkadaş daha vardı sağolsun sorunlarımı hallettiler. Özcan Oto Otomatik şanzuman Sedat ustanın yerini Sakaryalılara tavsiye ederim.
 
Geri
Üst