Clio iv-corsa-i20

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cerdar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cerdar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2014
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
özürlü raporuyla 0 araç almayı düşünüyorum..
dizel'e bütçem yetmiyor... clıo nunda 1.2 olması düşündürüyor.. clıo kullanan arkadaşlarım var araç iyi güzel ama gitmiyor basıncada da çok yakıyor.. lpg taksan hiç gitmiyor diyolar...
corsa-i20-clıo 4 arasında gidip geliyorum... ne yapmalıyımhımm
 
Cerdar kardeşim keşke önce kendini üye tanıtımdan tanıtsaydın şimdiye kadar çok kişi sana hoş geldin der ve soruna cevap verirdi ama sen direk yazınca cevap alamamışsın. Ben sana cilo 1.2 hakkında sadece şunu söyleyeyim. Kiralama firmasından bana 1.2 clio symbol geldi (aynı motor) ben aracı aldım ve eşimi köpeğimi bagaj a da eski aracın motorunu koyarak İstanbul a gittim sadece motor 300 kg 2 yetişkin ve bir köpek var araçta. yaz ayında olduğu için klima da full açık araçla istanbula gittim döndüm ortalama 80-130 arası kullandım ve benzinliğe yaklaştım depoyu doldur dedim adam bana bu araç dizel değil öne al dedi bende olur mu öyle şey dedim ruhsata baktım araç benzinliymiş ama o kadar az yaktı ki şaşırdım kaldım !! o gün 1.2 motor hakkındaki fikrim şu oldu. Az yakıyor ama performans olarak beklentin 140 üstü ve 0-100 kısa zamanda çıkması ise bu araç istediğin araç değil ama 140 yeterli 8-10 saniye de 100 e çıkıyor ama çok az yakıyor dersen 1.2 seni tatmin edecektir ki beni bile kandırdı dizel sandım aracı :))
 
özürlü raporuyla 0 araç almayı düşünüyorum..
dizel'e bütçem yetmiyor... clıo nunda 1.2 olması düşündürüyor.. clıo kullanan arkadaşlarım var araç iyi güzel ama gitmiyor basıncada da çok yakıyor.. lpg taksan hiç gitmiyor diyolar...
corsa-i20-clıo 4 arasında gidip geliyorum... ne yapmalıyımhımm

Cerdar kardeşim öncellikle hoş geldin, ikinci olarakta özürlü demeyelim engelli dersek daha uygun olur diye düşünüyorum.


yerinizde olsam birde indirimden yararlanmaksızın aynı araçların engelli plaka olmayan ikinci ellerine bakardım.

kuzenim engelli bir 208 aldı satarken çok zorlandı ve sıfırına verdiği engelli indirimli rakamının 3-4 üstüne koysaydı normal kayıtlı ikinci elini rahatlıkla alabiliyordu.


yerinde olsam i20 1.4 crdi test ederdim, araç 90hp ve oldukça torquelu ve tepki hızı çok iyi birde 6 vites ve 6ıncı vitesdeyken her 1000 rpm de 55km hız yapıyor yani 110dayken araç henüz 2000rpmde, bu değer rakip corsadaa 2000rpmde 88km (1.3 cdti) özetle baya baya az yakan güzel ve uygun bir araç.


clio4 1.2 indirimli fiyatına i20 1.4crdi alabilmeye kalksan ne kadar fark çıkar diye bir bak nettden, ben bakıyorum tesadüfen şu aralar aynı araca ve 2012 henüz 21000kmde boyasız 1.4 crdi ve orta donanımlı modeline baktım 34000 diyordu 32500 el sıkışabileceğiz gibi duruyor.
 
Kardeşim. kesinlikle corsadan uzak dur. Şirket araçlarımızdan birisi corsa bir tane de i20 var. i20 sessiz sakin ama çok küçük. Yakıt değerleri hakkında bilgi veremeyeceğim ama kalitesi bir clio kadar değil. Corsa ise tam anlamıyla berbat bir araç. Basıyorsun gitmiyor. içeri her türlü sesi alıyor. kalite berbat. sürüşü hiç zevk vermiyor.Araba çok hantal. iç hacmi çok küçük.
 
Kardeşim. kesinlikle corsadan uzak dur. Şirket araçlarımızdan birisi corsa bir tane de i20 var. i20 sessiz sakin ama çok küçük. Yakıt değerleri hakkında bilgi veremeyeceğim ama kalitesi bir clio kadar değil. Corsa ise tam anlamıyla berbat bir araç. Basıyorsun gitmiyor. içeri her türlü sesi alıyor. kalite berbat. sürüşü hiç zevk vermiyor.Araba çok hantal. iç hacmi çok küçük.

söz ettiğin gibi kardeş bende katılıyorum corsa ile aynı motora ve platforma sahip grande puntoda pederde var oldukça hantal, ama genellikle ustalar bulamasada, bilgisayarda sorun çıkmasada o araçlarda debimetre (akışmetre) sorunu vardır.


geçende pederin aracının emme manifoldu ve egr valfi kurumdan temizlendi (150tl), akışmetre değişti (140tl), emme manifold basınç sensörü değişti (70tl) ve sonunda enjektörlerde bosch serviste ölçüldü,temizlendi ve olması gereken ayara getirildi (220tl) toplamda araca 580tl para harcadık sonuca inanamadık.

adeta kıpırdamayan araç uçar oldu , 1800rpme kadar yine cansızdı ama eskisine kıyasla baya şahlandı ve 2000rpm üzeri baya baya canlandı,araç eskiden çok yakıyordu 6.2lt gibi şimdi 4.7ltye düştü ve en büyük farkta motor sesi inanılmaz şekilde azaldı, sadece bilgi olsun diye belki baktırmak istersin diye bilgi geçtim.

bu 1.3cdti ve multijet motorlarında kurum ve akışmetre sorunu baya kronik bir sorun maalesef.


bir usta sayesinde zengin olduk diye ekledi ,millet serviste çözüm bulamıyor, motor öldü baya masraf çıkartcak sanıyor, 32lik aracı onlardan 29 alıyorız 500tl masraf,150 tl pasta cila ve ardından aracı şahlandırıp 33e satıyoruz dedi.
 
kuzenim engelli bir 208 aldı satarken çok zorlandı ve sıfırına verdiği engelli indirimli rakamının 3-4 üstüne koysaydı normal kayıtlı ikinci elini rahatlıkla alabiliyordu.

nie zorlandı onu anlamadım ? atıyorum i20 1.2.. 26.500 geliyo raporla sıfırı 37.000 civarı 5 sene satamıyosunz zatem 5 sene sıfırı 47.000 olsun benim 5 senede yapacağım KM20000 geçmez kolay satarım die düşünüyorum?
 
nie zorlandı onu anlamadım ? atıyorum i20 1.2.. 26.500 geliyo raporla sıfırı 37.000 civarı 5 sene satamıyosunz zatem 5 sene sıfırı 47.000 olsun benim 5 senede yapacağım KM20000 geçmez kolay satarım die düşünüyorum?

zorlandığı konuda zaten anlatığınız oldu, şartlar var belli seneler ve o şartlar yerine getirilmeden aracı satamıyorsunuz ve eğer allah korusun acilen paraya ihtiyaç olursa yada araç hasar görür siz soğur değiştirmek isterseniz ciddi bir uğraş sizi bekliyor oluyor.

bu durum eğer dedeniz,anneniz gibi 2inci parti insanlar üzerinden alınma engelli ruhsat ise ve ölüm gerçekleşirse dahada zor oluyor.


26500 tlye sıfır 1.2 i20 engelli şartlar altında alınacak araçtansa normal ruhsatlı ikinci el 32-33lük bir i20 1.4crdi çok daha verimli ve baş ağrısız olacaktır diye düşünüyorum ama mide bulandırmakta istemem bu benim şahsi fikrim.
 
Geri
Üst