Clio 4 joy lpg ve sibob arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asarigul
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

asarigul

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2015
Mesajlar
145
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Önce hepinizin Kurban Bayramını kutlarım.Arkadaşlar 2014 model kendi clio 4 aracıma lpg taktırmak için uzun süredir lpg takılmış clio 4 lerde tüp takıldıktan sonra oluşabilecek büyük arızaların neler olabileceği konusunu hem montaj yapan çeşitli firmalara, hemde yetkili ve özel servislere sordum. montaj firmaları işi ticari yönden düşündükleri için bir şey olmaz arabayı içeri sok hemen takalım dediler.Ancak özel servisteki eski ustalar ile yetkili servisteki ustalar tüp takılan araçların Çoğunluğunun 80.000 km civarı titanyum alaşımlı sibobları yaktığı büyük masraflı arızaya neden olduğunu söylediler,hatta ben geçen hafta aracımı normal yıllık bakıma götürdüğümde yetkili servisteki usta başı 2 adet clio aracı göstererek sibob arızası nedeniyle araçları bakıma aldıklarını söyledi. Bügün ise konya da ilk defa montaj bayisi bir arkadaş ise dürüstçe itiraf ederek kendileri de lpg taksa bu motorun sibob arızası yapacağını,bu motorlar da proplem açmayan sadece Prinsin sıvı lpg sisteminin olduğu, kesinlikle bu sistemin takılması gerektiğini söyledi. Bu konu ile ilgili bilgisi olan varmı sistem bizim 1.2 motorlara oluyormu acaba ve kaç lira ? sistemin benzin enjektörleri kanalıyla sıvı lpg yi pistonlara püskürttüğünü, montaj sırasında manifoltun delinmediğini internetten araştırdım.
Şimdiden arkadaşları uyarmak istedim .ileride 2-3 sene sonra sibob yakarak servislerde bekleyen motorları haşat olmuş çokca clio 4 araç görmek istemediğimden dolayı bu konuyu açtım.Teşekkürler.
 
1.2 motor için bence prins pahalı bir sistem..tamam para zevk ve araba sizin.bence atmosforik bir motor için atiker gayet uygun.benimde 0.9 aracım var bende çok araştırma yaptım hem uygun hemde iyi bit lpg kiti olarak atiker gold obd bence işe yarar.
 
Benim anlatmak istediğim sıvı lpg sistemi.Sistemde direkt manifolt ta işlem yapmadan benzin enjektörlerinden sıvı benzin gibi lpg püskürtme sistemi, gerçi bizim cliolara olmuyormuş, direkt enjeksiyonlu motorlara oluyormuş.
 
Bende lpg taktırmak istiyorum.renault servisini aradım biz sıcak bakmıyoruz diyorlar.ileriye doğru bana motor arızası yapmayacağını bilsem takarım..çünkü araç iyi yakıyor..hiç de fabrika verileri gibi değil vallla
 
aracı çok itina ile kullanırsan gazı okşayarak gidersen yine yakıt çok kötü değil ama tabi o kadar itina ile araba sürmekte işgenceye dönüyor
 
ne kadar okşasamda 7 lt altına düşüremiyorum eco modu açıyorum bazen.ama oda tat vermiyor..sürekli şehir içi kullanıyorum dizelden benzinliye geçtiğim içinmi yoksa gerçekten bu arabalar çok yakıyor.ya tüp takıp şansımı deneyeceğim yada bir müddet sonra satıp dizele geçeceğim.ama tüp takıp kullananlar varsa yorum yazabilirmi?
 
Arkadaşlar BRC lpg sistemini sizler gibi çok araştırarak aracıma taktırdım. Sizlerin aldığı ve aktardığı bilgilerde aracın subab ları hakkında pek bilginiz olmadığı kanaatine vardım. ve 1.2 aptal motorlarımızın 60,000 bakımlarında lpg siz olsa bile subap ayarı yapılması gerektiği ni hatırlatmak isterim. Eğer otomatik subap ayarı yapan bir motora sahip olsaydık zaten sorun olmazdı. servis yetkilisi yokuslarda ve dolu ıken cok sıkıstırmadan kullanarak 40.000 km lere kadar sorun yaratmayacagını ve 40000 de muhakkak ısın ehlı bırındenden subap ayarı yaprımamın şart oldugunu belırttı bilginize.
 
Arkadaşlar BRC lpg sistemini sizler gibi çok araştırarak aracıma taktırdım. Sizlerin aldığı ve aktardığı bilgilerde aracın subab ları hakkında pek bilginiz olmadığı kanaatine vardım. ve 1.2 aptal motorlarımızın 60,000 bakımlarında lpg siz olsa bile subap ayarı yapılması gerektiği ni hatırlatmak isterim. Eğer otomatik subap ayarı yapan bir motora sahip olsaydık zaten sorun olmazdı. servis yetkilisi yokuslarda ve dolu ıken cok sıkıstırmadan kullanarak 40.000 km lere kadar sorun yaratmayacagını ve 40000 de muhakkak ısın ehlı bırındenden subap ayarı yaprımamın şart oldugunu belırttı bilginize.

aynen banada bu soylendı ben sahıbındende bı ılan sahıbıyle gorustumarac 110 bındeydı bakımları dısında hıc sorun cıkamaıs bende ona ıstınaden taktırdım subap probemı felanda yasamamıs
 
100 -110 kilometreleri geçmeden fazla devir çevirmeden yolculuk ederseniz kesinlikle birşey olmaz subaplara.çok iyi bir dönüşüm çok iyi bir ayar ve obd destekli kitle 3000 -3500 devirlerde kullanırsanız,100 bin km leri sorunsuz yaparsınız.çünkü araç 1.2 90 kilometrelerde 3000 devir çeviriyor.
 
Son düzenleme:
Benim anlatmak istediğim sıvı lpg sistemi.Sistemde direkt manifolt ta işlem yapmadan benzin enjektörlerinden sıvı benzin gibi lpg püskürtme sistemi, gerçi bizim cliolara olmuyormuş, direkt enjeksiyonlu motorlara oluyormuş.

1.2 motor mpi tipi motordur yani direkt enjeksiyonlu değildir. Zaten bunu söylemişsiniz. Yani eski tip sıralı LPG sistemi takılmalıdır. Ancak Prins'in ValveCare ürünü var. Bu sistem sayesinde süpabları soğutulması için bir sıvı enjekte edilir. Insignia aracım varken taktırmıştım... Sorunsuz bir şekilde 1 yıl kadar kullandım. Sonra aracımı sattığım için alan arkadaş bir sorun yaşadımı bilmiyorum... Bunu araştırın isterseniz...
 
Geri
Üst