Clio 4 follow me +jant + gündüz farı yardım

tuncerbilek

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
soru-1 2014 Clio 4 üme follow me home aparatı taktırmak istiyorum.

internetten araştırdım, follow + far sensörü olanlar var. önerisi olan varsa sevinirim.arıza ışığı yaktırır mı?

soru-2
15 jant var orjinalde,16 jant taksam yakıt tüketimi artar mı?

soru -3
amerikan park modülü sinyallere değilde gündüz farlarına bağlatıp farlar yandığında gündüz farı da yansın istiyorum.bu mümkün mü?

tecrübeli arkadaşlar varsa sevinirim bu konularda.
 
Cevap 1- follow me ozelligi ariza isigi yakacagini sanmiyorum. Beyine mudehale eden bir sey yok sonucta araya bir tus eklemis olacaksiniz. Sadece bu tus, basmali degil isik yogunluguna gore kendi kendine acilip kapanan bir devre olacak.
Cevap2- taban farki onemli 16 inc jantlarda 195 taban var su anki tabaniniz bundan az ise, taktirdiginizda yakit tuketimi artar. Taktiracaginiz jant alasim degil de replika jant ise tuketim artar(agirlik farkindan dolayi). Ondan ziyadesi konforunuz duser yanak inceldiginden. Ve son olarak lastiklerinizin fiyatlari cok artar. 195 55 16 ara olcudur ve gercekten pahalidir.
Cevap3- bilmiyorum ama elektrikciler halleder saniyorum cok zor olmasagerek
 
Jantlarınız büyüdükce

+yol tutuşu artar özellikle yüksek hızlarda cok daha güven verir
-yakıtınız daha fazla yakar
+teker capı büyür daha yumuşak basarak daha fazla yol gidersiniz .
-konfor düşer
+daha sportif görünür
.
Benim araçda 17 jant var 15 jantlı bir clio ile konforda fark var ama yol tutuşundada muazzam bir fark var , yakıt tüketimine gelince araç zaten az yakıyor ne kadar fazla yakabilirki ? .
 
Jantlarınız büyüdükce

+yol tutuşu artar özellikle yüksek hızlarda cok daha güven verir
-yakıtınız daha fazla yakar
+teker capı büyür daha yumuşak basarak daha fazla yol gidersiniz .
-konfor düşer
+daha sportif görünür
.
Benim araçda 17 jant var 15 jantlı bir clio ile konforda fark var ama yol tutuşundada muazzam bir fark var , yakıt tüketimine gelince araç zaten az yakıyor ne kadar fazla yakabilirki ? .
saolasınkardeşim
 
Jantlarınız büyüdükce

+yol tutuşu artar özellikle yüksek hızlarda cok daha güven verir
-yakıtınız daha fazla yakar
+teker capı büyür daha yumuşak basarak daha fazla yol gidersiniz .
-konfor düşer
+daha sportif görünür
.
Benim araçda 17 jant var 15 jantlı bir clio ile konforda fark var ama yol tutuşundada muazzam bir fark var , yakıt tüketimine gelince araç zaten az yakıyor ne kadar fazla yakabilirki ? .

Daha yumusak basarak daha cok yol gitmekten kastiniz nedir?
 
Örnegin : 100 mt yol icin 15 inc jant 100 kere dönüyorsa,
17 inc jant 90 kere döner.
Lastigin ömrü daha fazla olur.

Bence arkadaş bundan bahsetmiş.
 
Oyle sey olmazki arkadaslar. Jant genisledikce lastik yanagi incelir, incelmelidir. Totalde lastigin capi +-%3 ten farkli olmamalidir. Bundan buyuk farklar olusursa km sayaciniz yaniltir. Sizin dediginiz orana gore %10 fark olusuyor. Oyle bir farki olusturmaniz imkansizdir ne direksiyon cevirebilirsiniz ne camurluga surtmekten lastiginizin paramparca olmasini engelleyebilirsiniz. Diyelimki fark max %3 yani yeni lastiginiz 100 tur donerken eskisine gore 3 turluk daha fazla mesafe kat edersiniz ancak sahsi fikrim olusacak agirlik farki(jantin aracin toplam agirligina etkisi seklinde dusunulmemeli. Direkt olarak gucun iletildigi son mercii jantlar) ve taban genislemesi surtunmeden dolayi hem yola iletilebilen gucu dusurecek hem de yazin artan yol tutusu kisin kar buz yagmur uzerinde tam ters etki yapacaktir. birim alana dusen agirlik azalacagindan kar lastigi ile dahi zar zor ilerleyebildiginiz yollarda yol tutus namina bir sey kalmayacaktir.
 
Son düzenleme:
Rakamlara takılmayın onları örnek olarak yazdım.

Üretilen araçlarda çamurlukta çok fazla boşluk olduğu için standart'tan daha büyük jant ve yanaklı lastik kullanılmasına pay bırakılıyor.

Yazın yol tutuşun azalmasını konusuna kesinlikle katılmıyorum, kışın ise yedek takım kulllanılmak zorunda olduğu için orjinal ebatlara dönüş yapılabilir.
 
Rakamlara takılmayın onları örnek olarak yazdım.

Üretilen araçlarda çamurlukta çok fazla boşluk olduğu için standart'tan daha büyük jant ve yanaklı lastik kullanılmasına pay bırakılıyor.

Yazın yol tutuşun azalmasını konusuna kesinlikle katılmıyorum, kışın ise yedek takım kulllanılmak zorunda olduğu için orjinal ebatlara dönüş yapılabilir.
yazın yol tutuşu azalır dememiştim zaten. orijinal jantlar saklanır ise dediğiniz mümkün.
 
Geri
Üst