Clio 4 esp yardim

gokhanclio4

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
26
Arkadaşlar merhaba aracımda esp çalışmıyor denemek için hızlı bi kalkış yapim dedim kalkışta paninaj çekti esp devreye girmedi dedim bide emin olmak için el fireni çektim devreye hemen giriyodu cektim hatta yuvarlakta 2 tur döndüm tık yok esp devreye girmiyo sizce neden kaynaklanmış olabilir devresimi yanmıştır aracın garantisi devam ediyor hayla
 
Patinaj sisteminin esp ile alakası Yok. Bahsettiğiniz olay asr. Anti patinaj. Devreye girdiğinde lamba yanıp sönüyor. Esp elektronik denge sistemi. El freni çekili iken zaten devreye girmez.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Patinaj sisteminin esp ile alakası Yok. Bahsettiğiniz olay asr. Anti patinaj. Devreye girdiğinde lamba yanıp sönüyor. Esp elektronik denge sistemi. El freni çekili iken zaten devreye girmez.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


daha önceden hızlı kalkışlarda ışık yanıp sönerdi şimdi yanmıyor
 
hava yagmurluydu baya bi ondan kaynaklanma durumu var mıdır
 
üstadım esp denilen sistemi dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım( gerçi yazarak anlatmak birazcık zor ama). şimdi bir viraja girdiğinizi ve aracınızın çigiden çıktığını düşünün. virajın dışına dogru savruluyorsunuz. sistem bu noktada devreye giriyor. tekerleklerden birini kitliyor ve onu pivot ya da dayanak olarak alırken diğer tekerlekleri serbest bırakıyor. böylece araç pivot tekerlekten dayanak alarak tekrar viraj çizgisine giriyor( yazarak anlatmak ne zormuş). sistem kısaca bu. hatam varsa diğer arkadaşlar hatalarımı düzeltirse sevinirim.

dolayısıyla kalkışta esp nin devreye girmesi gibi bir durum söz konusu değil. Asr ya da çekiş kontrol sistemi devreye girer.

alıntı;
anti slip regulator system

araclarda patinaj onleme misyonuna sahip sistemdir. absdeki temel elemanlara elektronik gaz kumanda unitesi, elektronik ve hidrolik unitelerin takviyesi sozkonusudur. yine sensorler tarafindan devir sayilari algilanir ve kumanda kutusuna gonderilir. kutuda sinyaller yorumlanir, iki ayar devresi ile patinaj onlenir.
kisaca $oledir bunlar;

birinci ayarlama devresi; pati cektirmek efsanelerini animsayan bi turkun gazi kokleyerek araci patinaja zorlamasi sonucu tekerlek dondurme surtunmesine ula$ana kadar frenlenir*. $oforun bu hirsi esnasinda basinc ayarlama valfi elektromanyetik ventillerle temas kurar. ventilden ayarlanmi$ basinc fren silindirine gonderilir. $ofor hala ayagina tam guc vermi$ netice almak istemektedir. uygun ko$ul saglaninca basinc ayarlama valfi ile basinc tekrar du$urulur.

ikinci ayarlama devresi; tahrige ugrami$ tekerleklerdeki dondurme momentinin a$mi$ oldugu durumlari algilar. motor devri elektronik gaz kumanda sistemi ile ayarlanarak moment du$urulur.

ana fikir: asr, abs
nin yava$lama sirasinda yapmi$ oldugu gorevi hiz artarken yapar.

alıntı
 
Lastiklerinizi yeni degistirdiyseniz sistem ihtiyac duymuyor olabilir
 
üstadım esp denilen sistemi dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım( gerçi yazarak anlatmak birazcık zor ama). şimdi bir viraja girdiğinizi ve aracınızın çigiden çıktığını düşünün. virajın dışına dogru savruluyorsunuz. sistem bu noktada devreye giriyor. tekerleklerden birini kitliyor ve onu pivot ya da dayanak olarak alırken diğer tekerlekleri serbest bırakıyor. böylece araç pivot tekerlekten dayanak alarak tekrar viraj çizgisine giriyor( yazarak anlatmak ne zormuş). sistem kısaca bu. hatam varsa diğer arkadaşlar hatalarımı düzeltirse sevinirim.

dolayısıyla kalkışta esp nin devreye girmesi gibi bir durum söz konusu değil. Asr ya da çekiş kontrol sistemi devreye girer.

alıntı;
anti slip regulator system

araclarda patinaj onleme misyonuna sahip sistemdir. absdeki temel elemanlara elektronik gaz kumanda unitesi, elektronik ve hidrolik unitelerin takviyesi sozkonusudur. yine sensorler tarafindan devir sayilari algilanir ve kumanda kutusuna gonderilir. kutuda sinyaller yorumlanir, iki ayar devresi ile patinaj onlenir.
kisaca $oledir bunlar;

birinci ayarlama devresi; pati cektirmek efsanelerini animsayan bi turkun gazi kokleyerek araci patinaja zorlamasi sonucu tekerlek dondurme surtunmesine ula$ana kadar frenlenir*. $oforun bu hirsi esnasinda basinc ayarlama valfi elektromanyetik ventillerle temas kurar. ventilden ayarlanmi$ basinc fren silindirine gonderilir. $ofor hala ayagina tam guc vermi$ netice almak istemektedir. uygun ko$ul saglaninca basinc ayarlama valfi ile basinc tekrar du$urulur.

ikinci ayarlama devresi; tahrige ugrami$ tekerleklerdeki dondurme momentinin a$mi$ oldugu durumlari algilar. motor devri elektronik gaz kumanda sistemi ile ayarlanarak moment du$urulur.

ana fikir: asr, abs
nin yava$lama sirasinda yapmi$ oldugu gorevi hiz artarken yapar.

alıntı

usta bilgi için çok teşekkür ederim
 
Arkadaşlar merhaba aracımda esp çalışmıyor denemek için hızlı bi kalkış yapim dedim kalkışta paninaj çekti esp devreye girmedi dedim bide emin olmak için el fireni çektim devreye hemen giriyodu cektim hatta yuvarlakta 2 tur döndüm tık yok esp devreye girmiyo sizce neden kaynaklanmış olabilir devresimi yanmıştır aracın garantisi devam ediyor hayla

ESP araç kaymaya yada virajda aracın kızaklama yapmaya başladığı her zaman çalışır. Çalışıp çalışmadığını denemek için boş bir uzun virajlı yolda yahut bir göbekte el frenini sertçe çekin. Bu esnada aracın arka tarafı atacaktır. Eğer tam bu durumda ESP devreye girmiyor ise hemen servise gidin. Benim aracımda devreye giriyor zira ESPyi ara ara bu şekilde test ederim. Çok önemli ve hayat kurtaran bir sistem. Bu arada aracınız kaç model?
 
Geri
Üst