üstadım esp denilen sistemi dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım( gerçi yazarak anlatmak birazcık zor ama). şimdi bir viraja girdiğinizi ve aracınızın çigiden çıktığını düşünün. virajın dışına dogru savruluyorsunuz. sistem bu noktada devreye giriyor. tekerleklerden birini kitliyor ve onu pivot ya da dayanak olarak alırken diğer tekerlekleri serbest bırakıyor. böylece araç pivot tekerlekten dayanak alarak tekrar viraj çizgisine giriyor( yazarak anlatmak ne zormuş). sistem kısaca bu. hatam varsa diğer arkadaşlar hatalarımı düzeltirse sevinirim.
dolayısıyla kalkışta esp nin devreye girmesi gibi bir durum söz konusu değil. Asr ya da çekiş kontrol sistemi devreye girer.
alıntı;
anti slip regulator system
araclarda patinaj onleme misyonuna sahip sistemdir. absdeki temel elemanlara elektronik gaz kumanda unitesi, elektronik ve hidrolik unitelerin takviyesi sozkonusudur. yine sensorler tarafindan devir sayilari algilanir ve kumanda kutusuna gonderilir. kutuda sinyaller yorumlanir, iki ayar devresi ile patinaj onlenir.
kisaca $oledir bunlar;
birinci ayarlama devresi; pati cektirmek efsanelerini animsayan bi turkun gazi kokleyerek araci patinaja zorlamasi sonucu tekerlek dondurme surtunmesine ula$ana kadar frenlenir*. $oforun bu hirsi esnasinda basinc ayarlama valfi elektromanyetik ventillerle temas kurar. ventilden ayarlanmi$ basinc fren silindirine gonderilir. $ofor hala ayagina tam guc vermi$ netice almak istemektedir. uygun ko$ul saglaninca basinc ayarlama valfi ile basinc tekrar du$urulur.
ikinci ayarlama devresi; tahrige ugrami$ tekerleklerdeki dondurme momentinin a$mi$ oldugu durumlari algilar. motor devri elektronik gaz kumanda sistemi ile ayarlanarak moment du$urulur.
ana fikir: asr, absnin yava$lama sirasinda yapmi$ oldugu gorevi hiz artarken yapar.
alıntı