Clio 4 aracım yüksek devir çeviriyor

Ekinztrk

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
20 Ağu 2024
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Arkadaşlar merhaba,
2016 model 1.5dci(75hp) Clio 4 aracım var. Aracım uzun süredir normalden fazla devir çeviriyor. Aynı model başka bir araçla deneme yaptığımızda 110km/h hızda 2000devir çevirirken benim aracım 2750 devir çeviriyor. Konuyla ilgili 2 ustaya gösterdim çözüm bulamadılar. Bu durumu yaşayan veya fikri olan var mıdır?
 
Baskı balatanız ne durumda ? Aklıma o geldi. Birde deneme yaptığınız araç sizinle aynı motor hacmine ve şanzımanamı sahip ?
 
Baskı balatanız ne durumda ? Aklıma o geldi. Birde deneme yaptığınız araç sizinle aynı motor hacmine ve şanzımanamı sahip ?
Baskı balatayı yaklaşık 5bin km önce değiştirdim, bir işe yaramadı maalesef. Test ettiğim araç da tamamen aynı özelliklere sahip. Km’si dahi çok yakın.
 
Üstad merhaba, aracınız otomatik mi yoksa manuel mi iki durumda da,
Otomatik veya manuel vites kutusunda bir sorun olabilir. Dişlilerde veya şanzıman kontrol ünitesinde bir problem varsa, vites değişimleri düzgün gerçekleşmeyebilir ve motor daha yüksek devirde çalışabilir, Eğer debriyaj kaçırıyorsa, motor devri yüksek kalır ancak hız artmaz. Bu durum genellikle debriyaj diskinde aşınmadan kaynaklanır, Turbo basıncında bir problem varsa, motorun gereken gücü üretmesi için daha fazla devir çevirmesi gerekebilir, Enjektörler düzgün çalışmıyorsa, motor daha fazla devir çevirebilir, Hız sensörü yanlış veri gönderiyorsa, motor kontrol ünitesi vites değiştirme veya motor devrini yanlış ayarlayabiliyor olabilir,
Aracınızı bir yetkili servise veya şanzıman konusunda uzman bir ustaya tekrar göstermenizi öneririm. Özellikle şanzıman ve debriyaj bileşenleri detaylı bir şekilde incelenmeli.
 
Aracınız imzanızda manuel olarak gözüküyor, eğer öyleyse çok enteresan bir durum bu. Sorun tüm viteslerde var mı?
 
Üstad merhaba, aracınız otomatik mi yoksa manuel mi iki durumda da,
Otomatik veya manuel vites kutusunda bir sorun olabilir. Dişlilerde veya şanzıman kontrol ünitesinde bir problem varsa, vites değişimleri düzgün gerçekleşmeyebilir ve motor daha yüksek devirde çalışabilir, Eğer debriyaj kaçırıyorsa, motor devri yüksek kalır ancak hız artmaz. Bu durum genellikle debriyaj diskinde aşınmadan kaynaklanır, Turbo basıncında bir problem varsa, motorun gereken gücü üretmesi için daha fazla devir çevirmesi gerekebilir, Enjektörler düzgün çalışmıyorsa, motor daha fazla devir çevirebilir, Hız sensörü yanlış veri gönderiyorsa, motor kontrol ünitesi vites değiştirme veya motor devrini yanlış ayarlayabiliyor olabilir,
Aracınızı bir yetkili servise veya şanzıman konusunda uzman bir ustaya tekrar göstermenizi öneririm. Özellikle şanzıman ve debriyaj bileşenleri detaylı bir şekilde incelenmeli.
Aracım manuel, aracın hızlanmasında aslında bir problem yok. 150’ye kadar çok rahat hızlanıyor ama 150’den sonra tıkanıyor araç ve hız daha fazla artmıyor. Söylediklerinizi farklı bir ustaya belirticem, umarım sorunu bir şekilde bulabiliriz. Teşekkür ediyorum desteğiniz için
 
Aracınız imzanızda manuel olarak gözüküyor, eğer öyleyse çok enteresan bir durum bu. Sorun tüm viteslerde var mı?
Evet aracım manuel, tüm viteslerde yüksek devir çeviriyor araba.
 
Çok enteresan bir durum, kavramada sıkıntı yoksa teknik olarak böyle bir durumun olması mümkün değil aslında. Dik bir rampada dur-kalk yaparken herhangi bir sıkıntı hissediyor musunuz yoksa normal bir biçimde hızlanabiliyor mu aracınız?
 
Yüksek devir çevirip gitmemesi aktarma parçalarında yani volant baskı balata şanzımanı gösteriyor
 
Evet aracım manuel, tüm viteslerde yüksek devir çeviriyor araba.
Devir göstergesiyle ilgili bir arıza olabilir mi acaba
 
Geri
Üst