Clio 4 1.2 75 bg (Egzoz Emisyon Sorunu-Krank Sensörü)

mcahitcetinkaya

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Tem 2023
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Merhabalar arkadaşlar. 2013 model 104 bin km de ki clio 4 1.2 75 bg benzinli+lpg (Benzinde kullanıyorum) aracımın yıllık bakımı geldiği için 2 gün önce özel bir servise bakıma götürdüm. Ara ara sabahları motoru ilk çalıştırdığımda 20 sn kadar motor arıza ışığı yanıp sönüyordu bunun içinde cihaza bağlattık ve arızaları sildi servisteki usta.
Bakımdan çıktıktan sonra aracımla 5 vites 105 km hızlarında yokuş aşağı inerken EGZOZ EMİSYON KONTROL ETTİRİN + MOTOR ARIZA IŞIĞI yandı. Aracın devirlenmesinde, gidişinde problem olmadığı için o an durmadım eve kadar gittim. Arabanın çekişinde hiçbir problem olmadı.
Ertesi gün bakımı yapan ustaya gittim. Renault arıza cihazına bağladı aracı ve KRANK SENSÖRÜ hatası verdiğini söyledi. 1000 TL parça ve 200 tl işçilik ile değiştirdi. Arıza lambası hemen sönmedi. Söküp tekrar takti deneme sürüşüne çıktı vs geldi teslim etti aracı.
Neyse ertesi bugün işe giderken aynı yolda ve aynı noktada (yokuş aşağı 100 km hızla giderken ) yine aynı arıza ışığını yaktı.
Arabanın çekişinde yine problem yok normal devam ettim geldim eve.
Aracımı satma düşüncem var bu arızayı gidermem gerekiyor. Başına böyle bir olay gelen çözüm yolu gösterirse çok memnun olurum..
(Ankaradayım ve servis tavsiyesine açığım)
 
Merhabalar arkadaşlar. 2013 model 104 bin km de ki clio 4 1.2 75 bg benzinli+lpg (Benzinde kullanıyorum) aracımın yıllık bakımı geldiği için 2 gün önce özel bir servise bakıma götürdüm. Ara ara sabahları motoru ilk çalıştırdığımda 20 sn kadar motor arıza ışığı yanıp sönüyordu bunun içinde cihaza bağlattık ve arızaları sildi servisteki usta.
Bakımdan çıktıktan sonra aracımla 5 vites 105 km hızlarında yokuş aşağı inerken EGZOZ EMİSYON KONTROL ETTİRİN + MOTOR ARIZA IŞIĞI yandı. Aracın devirlenmesinde, gidişinde problem olmadığı için o an durmadım eve kadar gittim. Arabanın çekişinde hiçbir problem olmadı.
Ertesi gün bakımı yapan ustaya gittim. Renault arıza cihazına bağladı aracı ve KRANK SENSÖRÜ hatası verdiğini söyledi. 1000 TL parça ve 200 tl işçilik ile değiştirdi. Arıza lambası hemen sönmedi. Söküp tekrar takti deneme sürüşüne çıktı vs geldi teslim etti aracı.
Neyse ertesi bugün işe giderken aynı yolda ve aynı noktada (yokuş aşağı 100 km hızla giderken ) yine aynı arıza ışığını yaktı.
Arabanın çekişinde yine problem yok normal devam ettim geldim eve.
Aracımı satma düşüncem var bu arızayı gidermem gerekiyor. Başına böyle bir olay gelen çözüm yolu gösterirse çok memnun olurum..
(Ankaradayım ve servis tavsiyesine açığım)
Hata kodunuz muhtemelen p0315 crankshaft position system variation not learned. Benzer bir sorunu aynı model araçta bende yaşadım. Krank mili devir sensörü değişti. Hata düzelmedi. Sokete bakıldı sorun yok. En son beyinciye götürmem gerektiği söyledi usta . Beyin için birkaç deneme yaptı beyinci yine çözülmedi. Başka bir beyinle denendi hata tekrarlandı. Sorunu özel bir renault servisinde aynı model aracın enjeksiyon beynindeki verilerin kopyalanarak kendi aracıma yapıştırılmasıyla çözdük. Tamircinizin sizin aracınızın aynısından bularak verileri arıza tespit cihazına kopyalamasını sonra sizin aracınıza aktarmasını denemesini isteyebilirsiniz. Arıza çözülmemişse genelde şu koşulda kendini gösteriyor. Aracı 3. Vitese alın 4 bin devire getirin sonrasında ayağınızı gazdan çekin ve araba kendiliğinden yavaşlasın 1200 devire kadar düşsün eğer sorun çözülmemişse arıza lambasını bu koşulda tekrar yakıyor. Umarım sorununuz ben yazmadan çözülmüştür ve yazım başkalarına yardımcı olur. Kendi başımdan geçenleri yazdım çözümünüzün başka bie yolla olabilme ihtimalini unutmayın. İyi günler.
 
Geri
Üst