Clio 3 dci ile sürüş teknikleri,ne derece doğru ?

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Yönetici
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,828
Tepkime puanı
1,806
Puanları
113
Yaş
55
Vidyoda konuşan arkadaş 2000 devrin altında kullanmayın 3000 devirde vites değiştirin diyor,vites değişim ikazı olan modellerde bu durum neden farklı acaba,ya Renault bu işi bilmiyor yada bu vidyoyu hazırlayanlar yanlış biliyor...:)

[video=youtube;eY1TGIkgyH8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eY1TGIkgyH8[/video]
 
Düşük devirlerde kullanmak yakıtı düşürüyo ama turboya da zararlı diye biliyorum yani 2200-3000 arası değiştirmek lazım aslında bna göre
 
2000 2500 arası kullanırım. 3000 fazla gibi geliyor bana motor sesinden dolayı. bu yüzden doğrusunu renault biliyor bence :)
 
benim bildigim de bu videodaki ile paralel. dizel motorlari dusuk devirde kullanmak, turboya zarar veriyor ve motor yag yakmaya basliyor.
vites degistirme 3bin devir civari idealdir.
arac hizini aldiktan sonra da 2200-2500 devir araligi surus olmasi gerekendir.
 
2.500de vites değiştiriyorum. Hem yakıt tüketimi az oluyor, hemde zorlanma vs bişey olmuyor :)
 
bende 3 binde değiştirilmesi kanaatindeyim. Normal seyir devride 2500 olursa daha iyi olur. zaten aracın en yakıt tasarrufu yaptığı devirler 2500 civarı. 90 km hızda yaklaşık 2500 e denk gelmektedir zaten.
 
Düşük devir turboya zarar verir ve aracın sağır dediğimiz şekilde olmasına sebep verir
Ben Dizel araç kullanırken 2500-3000 aralığında vites değiştiririm
 
Düşük devirlerdede vites değiştirebilirsini yükseltebilirsiniz.
AMA Dikkat önemli olan şudur.

Düşük devirde iken vites yükselterek aracı hızlandırmaya çalışmak kesinlikle sakıncalıdır.
Sakin sakin ilerleyecekseniz vites yükeltebilirsiniz 2000 devirin altında ama hızlanmak istiyorsanız kesinlikle 2500 d/d altında vites değiştirmeyin

Ayrıca:
benzinli arabalarda olduğu gibi 1000 devir le ilerlerken gaza basıp aracı hızlandırmaya çalışmayın 1. vites dışında. aracın gazına bastığınızda araç düşük devirden dolayı titremesin
Mazot pompanız içine verir. Elinizde patlar
DİKKAT!!!!!
 
Maksimum torkunu 1750-2000 devirde veren dci motorlarda 3000 devirde vites değiştirmek bana mantıksız geliyor.
Ani hızlanmalar dışında bunu yapmak ancak motoru zorlamaya yarar...
 
Maksimum torkunu 1750-2000 devirde veren dci motorlarda 3000 devirde vites değiştirmek bana mantıksız geliyor.
Ani hızlanmalar dışında bunu yapmak ancak motoru zorlamaya yarar...

aynen bende katılıyorum.Ani hızlanmalarda bile gerek yok,o kadar devir çevirmeye çünkü boşu boşuna motoru zorluyoruz.Fabrikadan verilen verileri takip edip ,ona göre kullanmak lazım herzaman.
 
Geri
Üst