Clio 2 aracımda bir sorun var, yardımcı olabilirseniz sevinirim.

ekon1

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2015
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Öncelikle merhaba aranıza yeni katılıyorum. Uzun zamandır forumlarda araştırma yaptım ama gerekli bilgiyi toplayamadım. 2014 nisanda clio 2 araç aldım. Aracı ustaya göstermedim, computeste sokup aldım, burdan uyarıyorum böyle araç almayın. Soruna geleyim, araç ilk başta tek tük vites geçişlerinde yada kırmızı ışıkta beklerken devir 500 ün altına inip çıkıyor, bazen duracak gibi olup toparlıyor, bazende stop ediyor. Bazen oluyor çalştırır çalştrmaz stop ediyor, az bir gaz versem pat diye stop ediyor. Boğaz kelebegini temizlettirdim ilk olarak, 1 ay sonra tekrar yaptı. Ondan sonra lpg enjektörü dediler onu değiştirdim 2-3 ay sonra tekrar başladı, en son olarak motor bloğunda çatlak var dendi motor bloğunu değiştirttim ve 1 ay geçti gene başladı. 3 usta değiştirdim her işlemi 1 usta yaptı. son ustamıza tekrar gittigimde aracı kendisi sürdü 5-6 bin devirlere çıktı sonra araç toparladı stop etme sorunu kalmadı, 600-700 km sonra yani şuan tekrar başladı. Bende ustamın yaptıgı gibi yüksek devirde süreyim belki gene düzelir dedim ama olmadı, vites geçişlerinde devir çok hızlı düşüyor bianda bırakıyor kendini, sonra toparlarsa toparlıyor yoksa stop ediyor. Bu konuyla ilgili bir bilgisi olan benle paylaşırsa sevinirim. Bu arada araçta atiker sıralı lpg var benzindede gazdada aynı sorun var
 
Kelebeği temizlettikten sonra aracı bilgisayara bağlayıp potansiyometre(Kelebeğin pozisyon ) ayarı yaptılar mı ?
 
ilk temizletme sırasında yapılmadı aracın başında beklemiştim. En son motor bloğunu değiştirirlerken gene temizlenmiş, onlar yaptı mı bilmiyorm aracın başında değildim o sıra
 
Bir yetkili servise gidip yaptırmanızı öneririm.Onun belli bir açıklık ayarı var milim değişse aracınız aynen bu anlattıklarınızı yapar.Buradan geçen karışıma göre sensör beyine bilgi yolluyor ama beyin doğrusu bu değil deyip düzeltmeye çalışıyor ve anlattıklarınız oluyor.
 
En kısa zamanda potansiyometre ayarını yaptırmaya gidicem. Yetkili servis derken renonun kendi servisinimi tercih ediyim bu işlem için ?
 
En kısa zamanda potansiyometre ayarını yaptırmaya gidicem. Yetkili servis derken renonun kendi servisinimi tercih ediyim bu işlem için ?

Tabiki , en güncel en doğru yazılım orda olur.Geçen bir arkadaşım(başka marka) yaptırdı 100 lira almışlar serviste.Dışarıda zaten bağlayıp bakmaya bile 50 lira alıyorlar en mantıklı olanı servis.
 
Tamam teşekkür ederim, son bir sorum olacak, rölanti motoru ile iligili bir sorun olabilir mi ? vites geçişlerinde yada ayagımı gazdan çektiğimde devir sayacı diğer araçlarda benimkine göre daha yavaş iniyor ve sabit bir noktada duruyor, benimki bir anda düşüyor, hızlı düştügü için mi durması gereken yeri atlıyor anlıyamadım tam
 
​Olabilir tabi , zaten servis kelebeğin ayarından sonra sorun düzelmezse size sorunun ne olduğunuda söyleyecektir.
 
Servise gittim, 2000 model clioda böyle bir ayar yok dedi usta, Boğaz kelebeği kutusunda sorun vardır dendi, 830 lira civarı bir fiyat söyledi, hiç bakmadı ama sorunu anlattım sadece. bilgisyara bağlayıp baktırmadım boşuna masraf olmasın diye. bu konuyla iligli başka fikriniz varmıdır ?
 
Geri
Üst