- Katılım
- 12 Nis 2018
- Mesajlar
- 3
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 38
Aracım 2015 model otomatik turbo motor 120Bg Clio İcon. Araç 11 Bin Km'de.
Arabayı 1 hafta oldu alalı.
Ölçümlerime göre;
1. Araba yumuşak kullanıldığında, yani gaza az basıldığında başka bir deyişle daha az devirle kullanıldığında ÇOK YAKMAKTADIR.
2. Araba sert kullanıldığında, yani gaza iyice yüklenildiğinde, başka bir deyişle daha çok devirle kullanıldığında AZ YAKMAKTADIR.
Yukarıdaki sonuçlar biraz şaşırtıcı gelebilir. Ama 2 şekli de göstergeyi sıfırlayıp, aynı yolu, aynı yük miktarını ve aynı benzini kullanarak denedim ve yukarıdaki sonuçlara ulaştım.
Arabayı aldığım kişi bir kadındı ve arabayı şehir içinde kullanmış (3 senede toplam 10 bin km yapmış). Yakıt verisi 100 km'de 11 Litre gösteriyordu. (Bu, kadının kullanım verisiydi. Muhtemelen çok yumuşak kullanımdan kaynaklanıyor)
Arabayı aldıktan sonra Ortalama Yakıt'ı sıfırladım.
1. YUMUŞAK KULLANIM: Freni çok az kullandım. Gaza az bastım. Hiç hız yapmadım. Kimseyi sollamadım. Yolumda efendi efendi gittim. Gaza tabiri caizse yumurtaya basar gibi bastım. Işıklarda frenle değil gazdan ayağımı çekip hız nerdeyse duracak gibi olduktan sonra freni kullanarak durdum. Ne kadar sakin kullanırsam o kadar az yakarım mantığıyla hareket ettim. SONUÇ: 100 Km'de 11 Litre!
2. SERT KULLANIM: Fren kullanımı normal. Frenle hızımı yavaşlattığım çok oldu. Sürekli araç solladım, fren çok kullandım (Sollama ve fren kullanma durumunun yakıt tasarrufuna olumlu etkisi yok, yanlış anlaşılma olmasın. Ayrıca fren kullanmak dediğim şey hızın frenle azaltılması olayıdır) İlk kalkışlarda gaza abandım, arabanın kendi kendine vites değiştirmesine engel oldum (manuel kullanma yok, tamamen otomatikte). Yani gaza araba 3.500-4.000 devire ulaşana kadar basıp sonrasında hafif hafif geri çekip normal devrinde tutmak suretiyle kullandım. SONUÇ: 100 Km'de 6.5 Litre!
PEKİ NEDEN BU DENEYİ YAPTIM? Arabayı ilk aldığımda gördüğüm yakıt ortalaması (11 litre) beni şok etti. Zira araba sıfır değildi, 10 bin km'yi geçmişti. Ve üstelik turbo aracın bu kadar yakması bana çok anormal geldi. Bilen bir arkadaş bana bu tavsiyeyi verdi. Turbo'nun özelliği az yakıtla çok enerjidir. Bu özelliğin devreye girmesi için belli bir miktar yakıt kullanmak gerekiyor belli bir devirde. Yani gaza az bastığınızda yetersiz benzin kullanıldığı için normal bir atmosferik araç gibi yakmaktadır. Ancak yüksek devir yapıp ayağınızı gazdan çektiğinizde sıkışan enerji ile daha çok hareket edilmekte, dolayısıyla daha fazla km gidilmektedir. Ancak, devir sürekli yüksek olmayacak, yüksek devire bir anda çıkıp (2-3 saniye) sonrasında normal devire gelmek gerekiyor.
Bunu deneyecek diğer arkadaşların verileri de buradan paylaşılırsa sanırım her şey daha rahat anlaşılır. Sağlıcakla.
Arabayı 1 hafta oldu alalı.
Ölçümlerime göre;
1. Araba yumuşak kullanıldığında, yani gaza az basıldığında başka bir deyişle daha az devirle kullanıldığında ÇOK YAKMAKTADIR.
2. Araba sert kullanıldığında, yani gaza iyice yüklenildiğinde, başka bir deyişle daha çok devirle kullanıldığında AZ YAKMAKTADIR.
Yukarıdaki sonuçlar biraz şaşırtıcı gelebilir. Ama 2 şekli de göstergeyi sıfırlayıp, aynı yolu, aynı yük miktarını ve aynı benzini kullanarak denedim ve yukarıdaki sonuçlara ulaştım.
Arabayı aldığım kişi bir kadındı ve arabayı şehir içinde kullanmış (3 senede toplam 10 bin km yapmış). Yakıt verisi 100 km'de 11 Litre gösteriyordu. (Bu, kadının kullanım verisiydi. Muhtemelen çok yumuşak kullanımdan kaynaklanıyor)
Arabayı aldıktan sonra Ortalama Yakıt'ı sıfırladım.
1. YUMUŞAK KULLANIM: Freni çok az kullandım. Gaza az bastım. Hiç hız yapmadım. Kimseyi sollamadım. Yolumda efendi efendi gittim. Gaza tabiri caizse yumurtaya basar gibi bastım. Işıklarda frenle değil gazdan ayağımı çekip hız nerdeyse duracak gibi olduktan sonra freni kullanarak durdum. Ne kadar sakin kullanırsam o kadar az yakarım mantığıyla hareket ettim. SONUÇ: 100 Km'de 11 Litre!
2. SERT KULLANIM: Fren kullanımı normal. Frenle hızımı yavaşlattığım çok oldu. Sürekli araç solladım, fren çok kullandım (Sollama ve fren kullanma durumunun yakıt tasarrufuna olumlu etkisi yok, yanlış anlaşılma olmasın. Ayrıca fren kullanmak dediğim şey hızın frenle azaltılması olayıdır) İlk kalkışlarda gaza abandım, arabanın kendi kendine vites değiştirmesine engel oldum (manuel kullanma yok, tamamen otomatikte). Yani gaza araba 3.500-4.000 devire ulaşana kadar basıp sonrasında hafif hafif geri çekip normal devrinde tutmak suretiyle kullandım. SONUÇ: 100 Km'de 6.5 Litre!
PEKİ NEDEN BU DENEYİ YAPTIM? Arabayı ilk aldığımda gördüğüm yakıt ortalaması (11 litre) beni şok etti. Zira araba sıfır değildi, 10 bin km'yi geçmişti. Ve üstelik turbo aracın bu kadar yakması bana çok anormal geldi. Bilen bir arkadaş bana bu tavsiyeyi verdi. Turbo'nun özelliği az yakıtla çok enerjidir. Bu özelliğin devreye girmesi için belli bir miktar yakıt kullanmak gerekiyor belli bir devirde. Yani gaza az bastığınızda yetersiz benzin kullanıldığı için normal bir atmosferik araç gibi yakmaktadır. Ancak yüksek devir yapıp ayağınızı gazdan çektiğinizde sıkışan enerji ile daha çok hareket edilmekte, dolayısıyla daha fazla km gidilmektedir. Ancak, devir sürekli yüksek olmayacak, yüksek devire bir anda çıkıp (2-3 saniye) sonrasında normal devire gelmek gerekiyor.
Bunu deneyecek diğer arkadaşların verileri de buradan paylaşılırsa sanırım her şey daha rahat anlaşılır. Sağlıcakla.