- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 33,828
- Tepkime puanı
- 1,806
- Puanları
- 113
- Yaş
- 55
Clio HB ürün yelpazesi, robotize vites kutusuna sahip Clio HB 1.2 16v Quickshift ile genişliyor. Quickshift sistemi, debriyaj ve vites değiştirme fonksiyonlarını otomatikleştirme imkanı veren, elektrohidrolik bir grubun takılı olduğu manuel vites kutusundan oluşuyor. Otomatik ve yarı otomatik olmak üzere 2 çalışma şekli sunan Quickshift sistemine sahip olan Clio HB 1.2 16v, 24.650 YTL anahtar teslim fiyat ile Türkiye pazarına sunuldu.
Clio HB ürün gamına Haziran ayı itibariyle katılan Clio HB 1.2 16v Quickshift manuel vites kutusu zevkini otomatik olarak sunuyor. Sistem, otomatik ve yarı otomatik olmak üzere 2 çalışma şekli sunuyor. Her iki durumda da vites değiştirirken gaz pedalını serbest bırakmak gerekmiyor.
Robotize vites kutusunun birçok avantajı bulunuyor. Bunların başında sürüş konforu geliyor. Vites değiştirme ve debriyaj pedalına basma zorunluluğu ortadan kalktığı için özellikle şehir içinde ve trafik sıkışıklığında kullanım rahatlığı sunuyor.
Robotize vites kutusu ile konforlu yolculuk
Üzerine bir robot eklenmiş manuel vites kutusu olarak tanımlanabilen Robotize Vites Kutusu, teknolojisi ile hayatı kolaylaştırıyor. Bir bilgisayar tarafından yönetilen robot sayesinde vites değişikliklerini kolayca gerçekleştirmek mümkün oluyor. Tam otomatik mod ile vites kolunu kumanda etme imkanı veren yarı otomatik mod arasında tercih yapmak ise sürücüye kalıyor. Her iki durumda da debriyaj-kavrama kumandasına gerek olmuyor çünkü araçta debriyaj pedalı bulunmuyor.
Robotize vites kutusu nasıl çalışır?
Hidrolik pistonları olan bir kumanda mekanizması, vites seçimini ve değiştirilmesini sağlıyor. Elektro-pompa, depo ve akümülatörden oluşan bir güç grubu, mekanizmayı harekete geçiriyor. Robot sisteminin beyni, bir işlemciye bağlı. Bu işlemci, motorun bilgisayarı ile iletişim halinde bulunuyor. Bu şekilde gerekli verileri alıyor, vites değişikliklerini yönetiyor. Ayrıca bu işlemci, sürekli yolun özelliklerini ve sürücünün otomobil kullanış stilini de dikkate alıyor. Sistem ayrıca, debriyajın ayrılma ve kavraşmasına kumanda ediyor; vites değişikliklerini son derece hassas bir şekilde gerçekleştiriyor.
Otomatik ya da yarı otomatik, seçim sürücünün
Sürücü, kontağı açıp birinci vitese geçtiğinde otomatik mod devreye giriyor. Bir moddan diğerine geçiş, ilk kalkışta vites koluna kumanda edilerek yapılıyor. Vites kolu, tek dokunmayla çalışıyor; kolun ileri veya geri doğru itilip çekilmesine bağlı olarak bir üst veya alt vitese geçiliyor. Otomatik konuma dönmek için sürücünün vites kolunu kumanda etmesi gerekiyor.
Sürüş rahatlığı
Her iki modda da robotize vites kutusu teknolojisi, özellikle şehir içi kullanımlarda mutlak bir sürüş rahatlığı sağlıyor. Robotun, aşırı yüksek veya düşük devirlere karşı koruma özelliği bulunuyor. Bu sayede aracın stop etmesi önleniyor. Robot manuel modda iken bile, örneğin bir trafik ışığında durmak için frene basıldığında, sistem kendi kendine vites düşürüyor. Yeniden harekete geçerken uygun vitesi seçeyim diye düşünmeye gerek kalmıyor.
Robotize vites kutusunun avantajları
SÜRÜŞ KONFORU: Vites değiştirme ve debriyaj pedalına basma zorunluluğu ortadan kalktığı için bu sistem, şehir içinde veya trafik sıkışıklıklarında büyük rahatlık sağlıyor.
YAKIT TÜKETİMİNİN AZALTILMASI: Robotize vites kutusu, manuel vites kutusuna sahip versiyonlar ile aynı oranda yakıt tüketimi sunuyor. Hatta vites geçişlerini en aza indirdiğinden enerji tasarrufu bile sağlıyor. Clio HB 1.2 16v Quickshift, düz vitesli Clio HB 1.2 16v ile aynı oranda -karma parkurda 100 km’de 5,8 litre- yakıt tüketimi sunuyor.
DİNAMİZM: Temelde mekanik bir vites kutusu olan robotize vites kutusu, bu teknolojinin bütün avantajlarına sahip. Bir yandan yakıt tüketimini düşürürken bir yandan da manuel vites kutularının canlılığını muhafaza ediyor; sürücüye kontrol olanağı ve aracına tam hakim olma imkanı sağlıyor.
Zengin ekipman seviyesi
Clio HB 1.2 16v Quickshift zengin ekipman seviyesi ile dikkat çekiyor. Güvenlik konusunda ABS+EBV, Fren destek sistemi, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, arka koltuk başlıkları, yükseklik ayarlı ön gergili ve güç limitörlü ön emniyet kemerleri, kapıların hareket sonrası otomatik olarak kilitlenmesi sistemi standart olarak sunuluyor. Konfor ve estetik açısından ise manuel klima, direksiyondan kumandalı 2x15 W radyo teyp, elektrikli ön camlar, elektrik takviyeli direksiyon, yol bilgisayarı ve çift optik halojen farlar standart olarak sunulan ekipmanlar arasında yer alıyor
Clio HB ürün gamına Haziran ayı itibariyle katılan Clio HB 1.2 16v Quickshift manuel vites kutusu zevkini otomatik olarak sunuyor. Sistem, otomatik ve yarı otomatik olmak üzere 2 çalışma şekli sunuyor. Her iki durumda da vites değiştirirken gaz pedalını serbest bırakmak gerekmiyor.
Robotize vites kutusunun birçok avantajı bulunuyor. Bunların başında sürüş konforu geliyor. Vites değiştirme ve debriyaj pedalına basma zorunluluğu ortadan kalktığı için özellikle şehir içinde ve trafik sıkışıklığında kullanım rahatlığı sunuyor.
Robotize vites kutusu ile konforlu yolculuk
Üzerine bir robot eklenmiş manuel vites kutusu olarak tanımlanabilen Robotize Vites Kutusu, teknolojisi ile hayatı kolaylaştırıyor. Bir bilgisayar tarafından yönetilen robot sayesinde vites değişikliklerini kolayca gerçekleştirmek mümkün oluyor. Tam otomatik mod ile vites kolunu kumanda etme imkanı veren yarı otomatik mod arasında tercih yapmak ise sürücüye kalıyor. Her iki durumda da debriyaj-kavrama kumandasına gerek olmuyor çünkü araçta debriyaj pedalı bulunmuyor.
Robotize vites kutusu nasıl çalışır?
Hidrolik pistonları olan bir kumanda mekanizması, vites seçimini ve değiştirilmesini sağlıyor. Elektro-pompa, depo ve akümülatörden oluşan bir güç grubu, mekanizmayı harekete geçiriyor. Robot sisteminin beyni, bir işlemciye bağlı. Bu işlemci, motorun bilgisayarı ile iletişim halinde bulunuyor. Bu şekilde gerekli verileri alıyor, vites değişikliklerini yönetiyor. Ayrıca bu işlemci, sürekli yolun özelliklerini ve sürücünün otomobil kullanış stilini de dikkate alıyor. Sistem ayrıca, debriyajın ayrılma ve kavraşmasına kumanda ediyor; vites değişikliklerini son derece hassas bir şekilde gerçekleştiriyor.
Otomatik ya da yarı otomatik, seçim sürücünün
Sürücü, kontağı açıp birinci vitese geçtiğinde otomatik mod devreye giriyor. Bir moddan diğerine geçiş, ilk kalkışta vites koluna kumanda edilerek yapılıyor. Vites kolu, tek dokunmayla çalışıyor; kolun ileri veya geri doğru itilip çekilmesine bağlı olarak bir üst veya alt vitese geçiliyor. Otomatik konuma dönmek için sürücünün vites kolunu kumanda etmesi gerekiyor.
Sürüş rahatlığı
Her iki modda da robotize vites kutusu teknolojisi, özellikle şehir içi kullanımlarda mutlak bir sürüş rahatlığı sağlıyor. Robotun, aşırı yüksek veya düşük devirlere karşı koruma özelliği bulunuyor. Bu sayede aracın stop etmesi önleniyor. Robot manuel modda iken bile, örneğin bir trafik ışığında durmak için frene basıldığında, sistem kendi kendine vites düşürüyor. Yeniden harekete geçerken uygun vitesi seçeyim diye düşünmeye gerek kalmıyor.
Robotize vites kutusunun avantajları
SÜRÜŞ KONFORU: Vites değiştirme ve debriyaj pedalına basma zorunluluğu ortadan kalktığı için bu sistem, şehir içinde veya trafik sıkışıklıklarında büyük rahatlık sağlıyor.
YAKIT TÜKETİMİNİN AZALTILMASI: Robotize vites kutusu, manuel vites kutusuna sahip versiyonlar ile aynı oranda yakıt tüketimi sunuyor. Hatta vites geçişlerini en aza indirdiğinden enerji tasarrufu bile sağlıyor. Clio HB 1.2 16v Quickshift, düz vitesli Clio HB 1.2 16v ile aynı oranda -karma parkurda 100 km’de 5,8 litre- yakıt tüketimi sunuyor.
DİNAMİZM: Temelde mekanik bir vites kutusu olan robotize vites kutusu, bu teknolojinin bütün avantajlarına sahip. Bir yandan yakıt tüketimini düşürürken bir yandan da manuel vites kutularının canlılığını muhafaza ediyor; sürücüye kontrol olanağı ve aracına tam hakim olma imkanı sağlıyor.
Zengin ekipman seviyesi
Clio HB 1.2 16v Quickshift zengin ekipman seviyesi ile dikkat çekiyor. Güvenlik konusunda ABS+EBV, Fren destek sistemi, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, arka koltuk başlıkları, yükseklik ayarlı ön gergili ve güç limitörlü ön emniyet kemerleri, kapıların hareket sonrası otomatik olarak kilitlenmesi sistemi standart olarak sunuluyor. Konfor ve estetik açısından ise manuel klima, direksiyondan kumandalı 2x15 W radyo teyp, elektrikli ön camlar, elektrik takviyeli direksiyon, yol bilgisayarı ve çift optik halojen farlar standart olarak sunulan ekipmanlar arasında yer alıyor