- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
[h=1]Türkiye pazarındaki markaların yüzde 72'si yabancı ancak satışların yüzde 80'ini yerli traktörler oluşturuyor. Çiftçi yerliyi tercih ediyor.[/h]
Geçen yıl 59 bin 500 traktör satışının yapıldığı ve 2015'te bu rakamın geçilmesinin hedeflendiği Türkiye'de, çiftçilerin tercihi genellikle yerli markalar oluyor.
Türk Traktör Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İrfan Özdemir yaptığı açıklamada, çiftçilerin konforlu, yakıt maliyeti az, işini kolaylaştıracak, yedek parça sorunu yaşamayacağı, ikinci eli değerli traktörlere daha fazla ilgi gösterdiğini söyledi.
Bu açıdan bakıldığında, yabancı rakipleriyle hem teknoloji hem konfor hem de performans olarak rahatlıkla rekabet edebilecek düzeye gelen yerli traktörlerin, çiftçilerin ilgisini çektiğini vurgulayan Özdemir, bu ilgi sonucunda yerli tarım araçlarının piyasada önemli bir pay sahibi olduğunu anlattı.
Firma olarak, tarım ve hayvancılık yapılan tüm bölgelerin nabzını çok iyi tuttuklarını, traktör ve ekipman ihtiyaçlarını dikkatle incelediklerini aktaran Özdemir, şunları kaydetti:
"Bu analizler sonucunda her yıl ürünlerimizde çiftçinin taleplerine göre yenilikler yapıyoruz. Türkiye'de traktör piyasasında 30 firma, 38 markayla yer alıyor. Türkiye pazarındaki markaların yüzde 72'si yabancı ancak satışların yüzde 80'ini yerli traktörler oluşturuyor.
Geçen yıl Türkiye'de 59 bin 500 traktör satıldı. Bu yıl satışların geçen yılın üzerinde olacağını tahmin ediyoruz. Bu satışların da önemli çoğunluğunu yerli markalar oluşturuyor."
Traktör tercihi bölgelere göre değişiyor
Traktör tercihlerinde bölgelere göre farklılıklar bulunduğuna işaret eden Özdemir, üreticilerin sulu ya da kuru tarıma, hayvancılık faaliyetlerinin yoğunluğuna göre bu tarım araçlarından aldığını söyledi.
Özdemir, Türk çiftçisinin, işini geliştirecek, performans sağlayan, ileri teknolojiyi uygun koşullarda ve geniş servis ağıyla sunduğu için yerliye yöneldiğini vurgulayarak, "Traktör, çiftçimizin her şeyi, onunla yatıyor, onunla kalkıyor.
Tarlaya traktörle gidiyor, çalışıyor, evine de aynı araçla dönüyor. Traktörü onun arabası, evi, kamyonu, her şeyi. Gurur duyabileceği bir traktör bekliyor. Firma olarak, bütün bu beklentileri karşıladığımız için en çok tercih edilen markalar arasında ilk sırada yer alıyoruz" diye konuştu.
Geçen yıl 59 bin 500 traktör satışının yapıldığı ve 2015'te bu rakamın geçilmesinin hedeflendiği Türkiye'de, çiftçilerin tercihi genellikle yerli markalar oluyor.
Türk Traktör Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İrfan Özdemir yaptığı açıklamada, çiftçilerin konforlu, yakıt maliyeti az, işini kolaylaştıracak, yedek parça sorunu yaşamayacağı, ikinci eli değerli traktörlere daha fazla ilgi gösterdiğini söyledi.
Bu açıdan bakıldığında, yabancı rakipleriyle hem teknoloji hem konfor hem de performans olarak rahatlıkla rekabet edebilecek düzeye gelen yerli traktörlerin, çiftçilerin ilgisini çektiğini vurgulayan Özdemir, bu ilgi sonucunda yerli tarım araçlarının piyasada önemli bir pay sahibi olduğunu anlattı.
Firma olarak, tarım ve hayvancılık yapılan tüm bölgelerin nabzını çok iyi tuttuklarını, traktör ve ekipman ihtiyaçlarını dikkatle incelediklerini aktaran Özdemir, şunları kaydetti:
"Bu analizler sonucunda her yıl ürünlerimizde çiftçinin taleplerine göre yenilikler yapıyoruz. Türkiye'de traktör piyasasında 30 firma, 38 markayla yer alıyor. Türkiye pazarındaki markaların yüzde 72'si yabancı ancak satışların yüzde 80'ini yerli traktörler oluşturuyor.
Geçen yıl Türkiye'de 59 bin 500 traktör satıldı. Bu yıl satışların geçen yılın üzerinde olacağını tahmin ediyoruz. Bu satışların da önemli çoğunluğunu yerli markalar oluşturuyor."
Traktör tercihi bölgelere göre değişiyor
Traktör tercihlerinde bölgelere göre farklılıklar bulunduğuna işaret eden Özdemir, üreticilerin sulu ya da kuru tarıma, hayvancılık faaliyetlerinin yoğunluğuna göre bu tarım araçlarından aldığını söyledi.
Özdemir, Türk çiftçisinin, işini geliştirecek, performans sağlayan, ileri teknolojiyi uygun koşullarda ve geniş servis ağıyla sunduğu için yerliye yöneldiğini vurgulayarak, "Traktör, çiftçimizin her şeyi, onunla yatıyor, onunla kalkıyor.
Tarlaya traktörle gidiyor, çalışıyor, evine de aynı araçla dönüyor. Traktörü onun arabası, evi, kamyonu, her şeyi. Gurur duyabileceği bir traktör bekliyor. Firma olarak, bütün bu beklentileri karşıladığımız için en çok tercih edilen markalar arasında ilk sırada yer alıyoruz" diye konuştu.