- Katılım
- 26 Eki 2012
- Mesajlar
- 77
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 6
Clio 2001 1.4 16v rxt aracımla akrabalara misafirliğe Sinopta yaylaya gelmiştim.Memlekete Mersine geri döneceğim gün aracı çalıştırdım araç kalkarken motordan takır tukur ses geldi.Eyvah deyip hemen kontak kapattım.Aklıma direk triger kayışı geldi.Yaklaşık 80 bin km olmuştu değişeli.Elimden biraz iş geldiği için kontrol amaçlı motoru alttan kriko ile destekleyip motor üst kulağını ve triger kapaklarını söktüm.Triger sapasağlam duruyordu.Sonra aracı vitese alıp fren kampanasından tornavidayla çevirdim.Boşta gibi çok rahat dönüyordu.Krank kasnağını sökünce sorunun kaynağı ortaya çıktı.Aracın krank mili kamalı olduğu halde mile kamasız dişli takılmış.Krank kasnağının az civatası gevşeyince de boşa döndüğü için motoru aldık elimize.Yani bu olay trigerin kopmasıyla eşdeğer.Demek ki yine triger değiştirsem aynı dişliyi takıp civatanın gücüyle tutturacaktı.Belki de ilerde yolda gevşeyip çıkacaktı.Tek tesellim olayın evin önünde gerçekleşmesi.Neyse çekici çağırdık çektirdik aracı. Aklıma iki soru geldi.Birincisi aracın benden önceki sahibi döneminde kamalı dişli yerine kamasız dişliyi hangi usta neden taktı?İkinci soru daha önceki benim yaptırdığım triger değişiminde usta kamasız dişliyi farketmedi mi?Farketmemesinin imkanı yok.Bana bu dişliyi yanlış takmışlar bunu değiştirelim ilerde sıkıntı çıkartabilir diyebilirdi.Kayışı takıp sente kurarken illaki farketmiştir.Sonuç olarak 120 liralık dişli yüzünden subap kırdık.Yarı rektefiye işlemi görecek.Başıma gelenleri paylaşmak istedim siz siz olun ustanıza dikkat edin.Başında bekleyin yapılan işi takip edin.
Son düzenleme: