- Katılım
- 2 Şub 2013
- Mesajlar
- 8,051
- Tepkime puanı
- 930
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
[h=2]Geçtiğimiz haftalarda sızan fotoğraflarıyla karşınıza çıkarttığımız dördüncü nesil C Serisi, bu kez Mercedes-Benz tarafından resmi olarak tanıtıldı.[/h]
Yeni C Serisi, Mercedes-Benz sahiplerini ikiye bölecek. Ona sahip olacakların S Serisi benzeri tasarımı seveceklerine kuşku yok. Orta sınıf tarifesine lüks sınıf hissi… Öte yandan yüz binlerce lira ödeyerek markanın amiral gemisi S Serisi'ne sahip olanlarsa aradaki bu benzerliğin karşısında biraz bozulabilirler. Gerçek şu ki, yeni C Serisi, ağabeyi S Serisi'ni fazlasıyla hatırlatıyor. 4.69 metrelik uzunluğuyla selefini yaklaşık 10 cm aşan yeni nesil, buna karşın rol modeli S Serisi'nden yaklaşık 35 cm kısa.
Boyutlardaki artışla birlikte özellikle arka koltuktakilere kayda değer bir genişlik artışı sunulduğu iddia edilirken bagaj hacmi de 480 litreyle selefinin 5 litre üstünde. Boyutlardaki artışa rağmen yeni C Serisi'nde alüminyumun yoğun kullanımıyla 100 kg civarında bir hafifleme sağlanmış. Hafiflemede yakıt deposunun artık 41 litre gibi neredeyse küçük sınıf standartlarına çekilmiş olması da rol oynarken opsiyonel olarak 66 litrelik standart bir depo da tercih edilebiliyor.
Mart ayında Almanya'da yollara çıkacak olan yeni C Serisi'nde ilk etapta 1.6 lt 156 HP, 2.0 lt 184 HP, 2.0 lt 211 HP ve 3.0 lt 333 HP'lik 4 benzinli, 2.2 lt 170 HP ve 204 HP'lik iki dizelle satışa sunulacak. Bununla birlikte iki farklı hibrit seçeneği de yeni C Serisi'nde kendine yer bulacak. Bunlardan ilkini 2.0 lt'lik benzinli ünitenin görev yaptığı şarj edilebilir hibrit oluştururken C 300 Bluetec Hybrid 2.2 lt'lik dizel motoruyla tüketim rekorları kırmaya aday.
Sürücüyü saran kokpitiyle dikkat çeken yeni C Serisi'nin kapıların içindeki bazı kumanda elemanları doğrudan ağabey S Serisi'nden alınırken, elektronik güvenlik donanımlarında da adres S Serisi olarak belirlenmiş. Şimdiye kadar sürüş konforu konusunda premium orta sınıfın en iyilerinden sayılan C Serisi, yeni nesille birlikte buna ek olarak dinamizm de eklemek istiyor. Standart süspansiyon sisteminde de 3 farklı sertlik seçeneğinin sunulduğu yeni C Serisi'nde ayrıca bu sınıf için bir ilk olan havalı süspansiyon seçeneği de mevcut. Gaz tepkileri, direksiyon ve şanzımanın işleyişinin 5 kademeli olarak ayarlanabilmesi de yeni neslin kendi açısından ilkleri arasında yer alıyor.
Exclusive ve AMG paketlerinde gösteriş ve sportiflik arasında seçenek sunuluyor.
Kapı içlerindeki kumandalar bire bir Mercedes-Benz S Serisi'nden alınmış.
http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Yenilikler/2013/12/27/bu-kez-resmen-sahnede
Yeni C Serisi, Mercedes-Benz sahiplerini ikiye bölecek. Ona sahip olacakların S Serisi benzeri tasarımı seveceklerine kuşku yok. Orta sınıf tarifesine lüks sınıf hissi… Öte yandan yüz binlerce lira ödeyerek markanın amiral gemisi S Serisi'ne sahip olanlarsa aradaki bu benzerliğin karşısında biraz bozulabilirler. Gerçek şu ki, yeni C Serisi, ağabeyi S Serisi'ni fazlasıyla hatırlatıyor. 4.69 metrelik uzunluğuyla selefini yaklaşık 10 cm aşan yeni nesil, buna karşın rol modeli S Serisi'nden yaklaşık 35 cm kısa.
Boyutlardaki artışla birlikte özellikle arka koltuktakilere kayda değer bir genişlik artışı sunulduğu iddia edilirken bagaj hacmi de 480 litreyle selefinin 5 litre üstünde. Boyutlardaki artışa rağmen yeni C Serisi'nde alüminyumun yoğun kullanımıyla 100 kg civarında bir hafifleme sağlanmış. Hafiflemede yakıt deposunun artık 41 litre gibi neredeyse küçük sınıf standartlarına çekilmiş olması da rol oynarken opsiyonel olarak 66 litrelik standart bir depo da tercih edilebiliyor.
Mart ayında Almanya'da yollara çıkacak olan yeni C Serisi'nde ilk etapta 1.6 lt 156 HP, 2.0 lt 184 HP, 2.0 lt 211 HP ve 3.0 lt 333 HP'lik 4 benzinli, 2.2 lt 170 HP ve 204 HP'lik iki dizelle satışa sunulacak. Bununla birlikte iki farklı hibrit seçeneği de yeni C Serisi'nde kendine yer bulacak. Bunlardan ilkini 2.0 lt'lik benzinli ünitenin görev yaptığı şarj edilebilir hibrit oluştururken C 300 Bluetec Hybrid 2.2 lt'lik dizel motoruyla tüketim rekorları kırmaya aday.
Sürücüyü saran kokpitiyle dikkat çeken yeni C Serisi'nin kapıların içindeki bazı kumanda elemanları doğrudan ağabey S Serisi'nden alınırken, elektronik güvenlik donanımlarında da adres S Serisi olarak belirlenmiş. Şimdiye kadar sürüş konforu konusunda premium orta sınıfın en iyilerinden sayılan C Serisi, yeni nesille birlikte buna ek olarak dinamizm de eklemek istiyor. Standart süspansiyon sisteminde de 3 farklı sertlik seçeneğinin sunulduğu yeni C Serisi'nde ayrıca bu sınıf için bir ilk olan havalı süspansiyon seçeneği de mevcut. Gaz tepkileri, direksiyon ve şanzımanın işleyişinin 5 kademeli olarak ayarlanabilmesi de yeni neslin kendi açısından ilkleri arasında yer alıyor.
Exclusive ve AMG paketlerinde gösteriş ve sportiflik arasında seçenek sunuluyor.
Kapı içlerindeki kumandalar bire bir Mercedes-Benz S Serisi'nden alınmış.
http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Yenilikler/2013/12/27/bu-kez-resmen-sahnede